Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارسلان زارع، غروب سه شنبه  در نشست با مدیران بهزیستی استان در رشت با تبریک  فرا رسیدن  هفته بهزیستی  افزود:اگر بتوانیم زمینه را برای بروز شکوفایی و خلاقیت نیازمندان فراهم کنیم می توانیم گام های موثری را برای برقراری عدالت اجتماعی برداریم.

وی بیان.کرد: در همین راستا باید مهارت آموزی  داشته باشیم که موثرتر،  مهم تر و مفیدتر از کمک مالی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اقدامات بهزیستی.گیلان را طی سال های اخیر مثبت ارزیابی و  تصریح کرد:دولت تدبیر وامید با همه توان خودش و با وجود همه مشکلات اعتباری، برای بهبود  زندگی مردم به ویژه زندگی آسیب‌دیدگان تلاش می کند .

وی خدمت رسانی در سازمان بهزیستی را از عالیترین خدمات اجتماعی دانست و افزود: خدمات خالصانه کارکنان بهزیستی در کنار  همیاری که از سوی مردم نیکوکار ، خیران و سایر افرادی دلسوز ارائه می‌شود ، بسیار ارزشمند و مورد رضایت خداوند متعال  است .

وی خاطر نشان کرد: امروز مسئولیت شناسی و مسئولیت پذیری در کنار امید بخشی به جامعه کار بزرگی برای تقویت اعتماد اجتماعی و در راستای ارتقای سرمایه های انسانی کشور محسوب می شود.

 زارع با تاکید بر ضرورت هماهنگی بین نهادهایی که نهادهای دست‌اندرکار در این مسئولیت بزرگ اجتماعی هستند، تصریح کرد:  باید بتوانیم از تلاش های سازمان های مردم نهاد که نقش آفرینی موثری در پیشبرد اهداف در زمینه های مختلف دارند، نیز بیشتر بهره مند شویم .

استاندار گیلان تقویت رابطه نهادهای اجتماعی دولتی با بخش خصوصی  برای نیل به خدمات در جامعه هدف را از اقداماتی عنوان کرد که در طول  این سال‌ها در  دولت تدبیر و امید   انجام شده است.

وی گفت: زمانی که سمن ها در کنار دولت در توانمند سازی جامعه هدف بهزیستی  قرار بگیرند و مدیریت این خدمات به سمت مردم هدایت شود  نقش دولت  راهبردی و نظارتی می شود که از این طریق  بیشتر می توانیم به اهدافمان دست پیدا کنیم .

وی  با بیان اینکه تجارب نشان می‌دهد که سمن‌ها اثر بخشی زیادی در رسیدن به اهداف ایفا می کنند،  تصریح کرد:  با توجه به گستردگی برنامه های دولت برای حمایت اجتماعی همکاری نهادهای اجتماعی غیردولتی بسیار موثر است که در گیلان در مقاطع مختلف از جمله در جریان این چندین ماه از شیوع کرونا شاهد خدمات شایان و دستاوردهای ارزنده ای از  آنها بوده ایم .

استاندار گیلان با اشاره به نقش سازمان‌های مردم نهاد  و خیران در جامعه تصریح کرد ،: هر زمانی که جامعه نیازمند به ورود  این افراد به صحنه و بودن آنها  در کنار مردم بوده است،خیران و سازمان‌های مردم‌نهاد به موقع  وارد شده اند که این مایه افتخار است .

وی با بیان اینکه  خیران  در گیلان در عرصه‌های مختلف پیشرو و پیشقدم بوده‌اند ، تصریح کرد:  اولین آسایشگاه سالمندان ، ستاددیه و خیران مدرسه‌ساز از جمله اولین هایی بوده که گیلانی ها در این عرصه ها برای کمک به همنوعان خود ورود یافتند.

وی گفت:  نمونه های دیگری از این خدمات در جریان شروع بیماری کرونا داشتیم ،که مراکز خیریه  و نیکوکاران در کنار مردم و شهروندان در بخش بهداشت درمان کمک‌های شایانی انجام دادند .

زارع با اشاره به اینکه ارائه خدمات اجتماعی تنها منحصر به نهاد و سازمان خاصی نیست،  گفت:  باید این دیدگاه فراگیر باشد و در صورتی که این فرهنگ در بین جامعه بیشتر تبیین و ترویج شود می توانیم نتایج ارزشمندتری را به دست آوریم

استاندار گیلان افزود: یکی از مکان‌هایی که شاهد دستاوردهای بسیار خوبی در رعایت توصیه ها و پروتکل های بهداشتی در جریان شیوع کرونا بوده‌ایم،  مراکز نگهداری سالمندان بوده است .

وی افزود: با اقدامات مناسب انجام شده دستاوردهای ارزشمند و  غیر قابل مقایسه ای با بسیاری از کشورها پیشرفته برای کشورمان حاصل شده است که این دستاوردها نه تنها  برای دست اندرکاران مستقیم ارائه خدمات و سازمان بهزیستی بلکه برای دولت و نظام جمهوری موجب مباهات شد.

 وی  تاکید کرد:  نیاز امروز ، جامعه سرشار از  نشاط و شاداب و امیدوار همراه با فعالیت و کار است که  باید بیشتر تلاش کرد تا به این هدف دست یابیم .

استاندار گیلان با بیان اینکه فعالیت های بیشتری را برای  کمتر محتاج بودن  نیازمندان  انجام خواهیم داد ، تصریح کرد : چنانچه بتوانیم  آنان را به نقطه توانمندی برسانیم و زمینه را برای بروز شکوفایی و خلاقیت آنها فراهم کنیم ،   توانسته ایم گام های موثری را برای عدالت اجتماعی برداریم .

وی تاکید کرد:  در همین راستا باید تلاش های فزاینده‌ای صورت بگیرد .

استاندار گیلان ادامه داد: همچنین تاکید ما بر اجرای کامل قانون جامع معلولان است که مناسب سازی اماکن یکی از این اقدامات است که باید در همه شهرستان ها اجرایی شود.

۲۱ تا ۲۷ تیرماه هفته بهزیستی است،  شعار امسال این هفته "شفافیت، تحول خدمت و ارتقاء سلامت اجتماعی در خانواده "نام گرفته است.

بر اساس آخرین آمار؛  ۶۵ هزار خانوار در گیلان به طور مستقیم از خدمات بهزیستی بهره می برند.

برچسب‌ها استانداری گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استانداری گیلان استانداری گیلان استاندار گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۳۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حق بیمه بیش از ۴ هزار مددجوی کمیته امداد ماهانه پرداخت می‌شود

عباس اهرابی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: به منظور توانمندسازی و تحقق درآمد پایدار مددجویان، حق بیمه اجتماعی چهار هزار و ۱۶ نفر از مددجویان تحت حمایت به سازمان تأمین اجتماعی به طور ماهیانه پرداخت می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام استان گیلان ادامه داد: بیش از ۲۳ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان حق بیمه اجتماعی مددجویان تحت حمایت مشمول این طرح به سازمان تأمین اجتماعی طی سال گذشته پرداخت شده است.

وی با اشاره به اقدامات این نهاد برای افزایش ضریب نفوذ بیمه‌ای در بین مددجویان افزود: بیمه شدگان می‌توانند از تمامی مزایای بیمه‌های اجتماعی نظیر بازنشستگی، فوت و ازکارافتادگی استفاده کنند.

مدیرکل کمیته امداد گیلان اضافه کرد: بیمه اجتماعی شامل سه نوع بیمه اعم از طرح‌های اشتغال و خودکفایی در قالب صاحبان حرفه و مشاغل آزاد، بیمه اجتماعی زنان سرپرست خانوار شهری و بیمه اجتماعی مددجویان از طریق صندوق بیمه روستاییان و عشایر است.

اهرابی با بیان اینکه حق بیمه تأمین اجتماعی مددجویان، با هدف بهره‌مندی آن‌ها از مستمری بازنشستگی پرداخت می‌شود، عنوان کرد: با پرداخت حق بیمه اجتماعی، مددجویان می‌توانند از مزایای بازنشستگی، فوت و ازکارافتادگی برخوردار شوند.

وی، افزود: شرایط دریافت مستمری بازنشستگی برای زنان ۵۵ سال سن و مردان ۶۰ سال سن با سابقه پرداخت حق بیمه حداقل ۱۰ سال است که در سال گذشته ۲۲۳ نفر از بیمه شدگان از مزایای دریافت مستمری، بازنشستگی و مستمری برای بازماندگان و ازکارافتادگی بهره مند شده‌اند.

مدیرکل کمیته امداد گیلان در ادامه با بیان اینکه سال گذشته تعداد ۱۸۴ نفر از مددجویان مشمول بازنشستگی صندوق روستاییان و عشایر شدند، تصریح کرد: در حال حاضر چهار هزار و ۲۷ نفر از مددجویان روستایی مشمول طرح بیمه روستاییان و عشایر هستند که حق بیمه آنان به صورت سالانه توسط کمیته امداد مرکز به صندوق بیمه روستاییان و عشایر واریز می‌شود و طی سال گذشته حدود چهار میلیارد و پانصد میلیون تومان در این خصوص واریز شد.

وی در پایان با اشاره به اینکه در اواخر سال ۱۴۰۲ مجوز پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی ۷۰۰ زن سرپرست خانوار تحت حمایت دیگر نیز اخذ شد، اضافه کرد: بدین منظور بیش از ۴۲۰ میلیون تومان اعتبار تخصیص یافت.

کد خبر 6096762

دیگر خبرها

  • مشارکت گسترده در پای صندوق های رای قوام بخش نظام است
  • واردات میوه های گرمسیری زمینه رشد تجارت خارجی را فراهم می کند
  • کمک‌های مردمی به مددجویان بهزیستی افزایش یافت
  • ایران می‌تواند توانمندی خود در حوزه صنعت دارو را به کشورهای دیگر ارائه دهد
  • مدیر امور بین‌الملل سازمان غذا و دارو عنوان کرد: ظرفیت صادرات دارو و تجهیزات‌پزشکی به ۲۰ کشور آفریقایی
  • ظرفیت صادرات دارو و تجهیزات به ۲۰ کشور آفریقایی
  • حق بیمه بیش از ۴ هزار مددجوی کمیته امداد ماهانه پرداخت می‌شود
  • همکاری ۲۰۰داوطلب هلال احمر زنجان در نذر سلامت
  • همکاری ۲۰۰داوطلب هلال زنجان در نذر سلامت با قرارگاه جهادی الکفیل
  • حاکمیت کنونی افغانستان زمینه بازگشت مهاجران از ایران را فراهم کند