Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-26@07:41:57 GMT

شرط ترکیه برای پایان دادن جنگ در لیبی

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۳۳۴۶۹

شرط ترکیه برای پایان دادن جنگ در لیبی

به گزارش افکارنیوز،

مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه با اشاره به آمادگی‌ها برای عملیات نظامی در شهر سرت لیبی ، توقف درگیری‌ها در این مرحله را به سود دولت وفاق ندانست و بر این اساس تحویل سرت و جفره به دولت وفاق ملی را اساس پایان درگیری‌ها خواند.

اخبار بین الملل-او گفت: «سرت و جفره باید تخلیه و به دولت وفاق تحویل داده شوند، این شرط اساسی توقف درگیری‌ها و آغاز مذاکرات صلح است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

چاووش اوغلو با این سخنان مسیر تلاش‌ها برای توقف درگیری در لیبی را مسدود کرد، اما هم زمان در این مسیر دریچه دیگری را گشود، او در این زمینه به تداوم رایزنی‌ها با مصر درباره مرز‌های آبی اشاره کرد و گفت: «درباره موضوع مرز دریایی در مدیترانه، کارشناسان ما و مصر با همدیگر در ارتباطند، این ارتباط‌ها بر اساس رهنمود‌های اردوغان، رئیس جمهور، ادامه دارد، ما حتی برای ارتباط در سطح وزیران هم مشکلی نداریم.»

کارشناسان هدف ترکیه در تداوم تماس با مصر را رسیدن به نکات مشترک میان آنکارا و قاهره می‌دانند، زیرا این امر می‌تواند بر روند نگرش دو کشور به پرونده لیبی تاثیر مثبت داشته باشد.

اوزگوریورول، روزنامه نگار اهل ترکیه می‌گوید، ارتباط میان آنکارا و دولت مصر گام مثبت تلقی می‌شود، مصلحت هر دو طرف در این است که در خصوص دریای مدیترانه به توافق برسند، این توافق می‌تواند بر اختلافات دو طرف در پرونده لیبی هم اثرگذار و زمینه ساز ثباتی باشد که ترکیه برای رسیدن به آن تلاش می‌کند.»

با توجه به اختلافات متراکم میان دو کشور مصر و لیبی، کارشناسان تفاهم دو طرف در موضوع دریای مدیترانه را بسیار دشوار می‌دانند، اما معتقدند، تفاهم آنان می‌تواند کلیدی برای حل بحران در لیبی و مدیترانه باشد، اما در این میان اصرار هم زمان ترکیه و دولت وفاق لیبی برای تحمیل برخی شرایط بر پرونده لیبی، موجب می‌شود تا همچنان رویکرد نظامی دو طرف به پرونده لیبی، یکی از رویکرد‌های مهم تلقی شود.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: ترکیه لیبی مصر ترکیه جنگ عربستان لیبی تروریست پرونده لیبی دولت وفاق دو طرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۳۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طوفان شن بنغازی لیبی را درنوردید + فیلم

طوفان شن قدرتمند شهر بنغازی لیبی را درنوردید و پس از زرد شدن آسمان دید رانندگان کاهش یافت.

این طوفان منجر به تعطیلی فرودگاه ها، ادارات دولتی و مدارس در شرق لیبی شده است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • ضرورت توجه به سرمایه اجتماعی در تعامل مجلس و دولت/ وفاق و همدلی در اصفهان رو به ارتقا است
  • دومین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات امیرحسین مقصودلو / کدام بازیگر زن تتلو را در ترکیه تحریک کرد؟
  • «س.ق» یا «پ.ص» ؛ کدام بازیگر زن باعث اغفال امیر تتلو در ترکیه شد؟
  • رسانه عبری زبان: کشورهای عربی مانع تلاش ترکیه برای ورود به پرونده غزه شدند
  • ردپای خانم بازیگر در پرونده تتلو
  • کواچ قهرمان شد و خداحافظی کرد
  • نگاهی به «مست عشق» از تعطیلی تا اکران/ حواشی بی‌پایان یک اثر فاخر
  • نگاهی به «مست عشق» از تعطیلی تا اکران/حواشی بی‌پایان یک اثر فاخر
  • طوفان شن بنغازی لیبی را درنوردید + فیلم
  • سفر به عتبات گران‌تر از سفر به ترکیه