Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-27@01:38:25 GMT

مجلس بر روی مسائل اقتصادی تمرکز می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۳۳۴۹۵

مجلس بر روی مسائل اقتصادی تمرکز می‌کند

به گزارش افکارنیوز،

محسن پیرهادی با یادآوری بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با نمایندگان مجلس شورای اسلامی ، گفت: مقام معظم رهبری بر اصل اقتصادی مقاومتی و تکیه بر ظرفیت‌های درونی کشور تاکید فراوان داشتند. استفاده از توان و ظرفیت‌های منابع انسانی و سایر موضوعات داخلی سالهاست که مورد تاکید رهبری است. نگاه راهبردی مجلس یازدهم نیز بر همین اصل استوار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخبار سیاسی- نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس یازدهم با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اتکاء به توان داخلی و توجه به اقتصاد مقاومتی را به عنوان نقشه راه برای نمایندگان مجلس یازدهم تبیین کردند، افزود: ایشان در بیانیه افتتاحیه مجلس یازدهم این موضوعات را مطرح کرده بودند و در سخنان اخیر خود شرح دادند.

بیشتر بخوانید:

جزئیات بسته اقتصاد مردمی مجلس یازدهم جهت تحول اقتصادی

امید مردم به مجلس انقلابی/ رونمایی از بسته اقتصاد مردمی

تحول اقتصادی از مسیر مدیریت جهادی می‌گذرد

وی با بیان اینکه اولویت و برنامه محوری مجلس یازدهم حوزه اقتصاد و تحقق مطالبات معیشتی مردم است، تصریح کرد: رهبری در سخنان خود بر این اولویت‌ها تاکید کردند، بنابراین ما مسیری که از گذشته تبیین شده بود را ادامه خواهیم داد.

محسن پیرهادی در ادامه یادآور شد: مقام معظم رهبری همچنین فرمودند درگیری بین قوا یا مدیران ارشد کشور و تنش و اختلاف بین سایر مسئولان موجب نارضایتی مردم می‌شود، لذا تاکید داشتند ریل گذاری در مجلس باید دقیق و متناسب با ظرفیت دولت و قوه قضاییه و مقدورات و توانایی آنها انجام شود.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به توصیه رهبری مبنی بر تعامل بین قوای سه گانه، گفت: تعامل و هماهنگی بین قوای مجریه، مقننه و قضاییه از مطالبات اولویت دار و اصلی است. مسائل حاشیه‌ای قطعا کنار گذاشته خواهد شد و مجلس بر روی مسائل اقتصادی تمرکز می‌کند. مجلس یازدهم قطعا توانایی حل مشکلات را دارد.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: رهبر معظم انقلاب مجلس شورای اسلامی مجلس یازدهم محسن پیرهادی رهبر معظم انقلاب محسن پیرهادی نماینده مجلس مجلس یازدهم بسته اقتصاد مردمی مجلس مجلس یازدهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۳۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید وزیر اقتصاد بررفع موانع حقوقی و قانونی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛  وزیر اقتصاد در پایان همایش دو روزه مناطق آزاد و اقتصادی کشور با حضور مدیران این مناطق و وزیر اقتصاد در مشهد گفت: تعیین هدف گذاری کمی و کیفی که تا پایان سال هر مناطق آزاد و ویژه اقتصادی بر اساس ارزش شاخص و معیار‌های دیگر در در زمینه تجارت، سرمایه‌گذاری، ارتقای فناوری و تولید محصولات، فتح بازار‌های جدید صادراتی موفق بودند و پیش رفتن این هدف گذاری را از دبیرخانه مناطق آزاد و اقتصادی مطالبه می‌کنیم و باید در دستور کار دبیرخانه باشد.

خاندوزی افزود: ما باید برای رفع موانع حقوقی و قانونی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی یک برنامه جمعی باید داشته باشیم که اصلاح قانون از سمت مناطق آزاد و ویژه اقتصادی شروع و به مجلس شورای اسلامی می‌رسد.

وی گفت: مشکلاتی از قبیل مسائل مالیاتی و گمرکی این مناطق که بدون اجازه قانونگذار حل و فصل نمی شود و ما دستورالعملی تهیه و از مجلس شورای اسلامی مطالبه می‌کنیم.

دبیر مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور هم در ادامه گفت: در کشور ۴۸ منطقه آزاد و ویژه اقتصادی داریم که سهم بالایی در اقتصاد کشور دارند و یک سوم صادرات غیر نفتی کشور از این مناطق است

عبدالملکی افزود: ۸۰ درصد کل ترانزیت کشور از این مناطق هست و در واقع در رشد اقتصادی کشور نقش مهمی دارند

وی گفت:  سال گذشته مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در حوزه سرمایه‌گذاری رشد ۴ برابری، در سرمایه‌گذاری محقق شده رشد سه برابری که به ۱۳۳ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری رسیدیم.

دبیر مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور افزود: امسال هم همچون پارسال ۱۰۰۰ بسته سرمایه‌گذاری جدید را تا پایان سال خواهیم داشت در نمایشگاه که هفته آینده در تهران برگزار می‌شود ۲۰۰ تا از این بسته‌ها رونمایی می‌شود و در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌گیرد.

عبدالملکی گفت: هر بسته سرمایه‌گذاری شامل سه بخش است که بخش اول مطالعات امکان سنجی اقتصادی اولیه انجام شده بخش دوم هر بسته زیرساخت‌های مورد نیاز است اعم از زمین آب و برق و گاز و دسترسی اینهایی که برای هر طرح آماده شده و بخش سوم وزن آن فعالیت و این سرمایه‌گذاری که به صورت بی‌نام صادر می‌شود.

دیگر خبرها

  • پیام تسلیت حجت الاسلام سید موسی موسوی در پی درگذشت ماموستا فخری
  • اعتقاد عملی به اقتصاد مقاومتی لازمه تحقق حماسه اقتصادی است
  • جهش تولید به نهضت مردم نیاز دارد
  • طرح ۵۵۰ هزار هکتاری کشاورزی باید در اولویت مجلس پیش رو باشد
  • تاکید وزیر اقتصاد بررفع موانع حقوقی و قانونی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی
  • توانمندسازی تسهیل‌گران اقتصاد مقاومتی در لرستان + فیلم
  • محمد خوش‌چهره: «اقتصاد» میدان شلغم‌فروشان شده است!
  • سرعت رسیدگی به پرونده ۸ مهر انتظار از قوه‌ قضائیه است
  • سرعت، دقت و اتقان در رسیدگی به پرونده هشت مهر زاهدان را از قوه‌ قضائیه انتظار داریم
  • حاجی‌دلیگانی: باید امنیت شغلی و بیمه کارگران تضمین شده باشد