Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-06@14:25:09 GMT

ارائه خدمات مطلوب به مردم با تکیه بر توان داخل

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۳۳۷۹۳

ارائه خدمات مطلوب به مردم با تکیه بر توان داخل

به گزارش افکارنیوز،

 سعید رسولی مدیرعامل شرکت راه آهن با بیان اینکه امروز یک سند تفاهم و همکاری بین راه آهن و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به امضا رسید، گفت: ما شاهد افزایش همکاری بسیار خوب در حوزه توسعه ناوگان و خطوط ریلی هستیم.

اخبار اقتصادی- او ادامه داد: تمامی ایستگاه‌های ما از ارائه خدمات مطلوب برخوردار هستند که با اتصال به مراکز نو آوری و همچنین استفاده از نیرو‌های داخلی و ظرفیت‌های دانشگاهی ارائه خدمات در این بخش افزایش خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رسولی یاد آور شد: امروز سند تفاهم و همکاری بین راه‌آهن و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به امضا رسید که بر این اساس ارائه خدمات مطلوب به مردم با تکیه بر توان داخل و ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان شکل می‌گیرد.

او ادامه داد: پیش از این دو پروژه با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری انجام دادیم و به زودی با حمایت این معاونت مرکز نوآوری راه‌آهن احداث و تاسیس می‌شود.

مدیر عامل راه‌آهن افزود: مرکز جهادی پیشرفت راه‌آهن که امروز افتتاح شد، محلی برای حل مسائل اصلی پیش روی توسعه کشور است

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ما دو خط تولیدی و پروژه‌ای پیش از این با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری آغاز کرده ایم.

گفتنی است، همکاری در هوشمند سازی و دیجیتالی کردن  شبکه ریلی  همراه با مدیریت ترافیک ایمنی و توسعه، نگهداری زیرساخت‌ها و ناوگان با بهره گیری از فناوری‌های نوین و استارتاپ‌ها به منظور ارتقا بهره وری در حمل و نقل ریلی کشور از دیگر زمینه‌های همکاری بین دو طرف در این تفاهم نامه است.

همکاری در ارتقای فناوری‌های تولید زیرساخت و ناوگان جدید و نوسازی آن‌ها و شبکه سازی شرکت‌های دانش بنیان با توانمندی‌های داخلی برای تکمیل زنجیره تامین فناوری در صنعت حمل و نقل ریلی  و اقتصاد دانش بنیان ریلی و همکاری در تدوین سند توسعه فناوری‌های راهبردی حمل و نقل ریلی و ارتقا سطح مهارت‌های نیروی انسانی در این بخش از دیگر برنامه‌های همکاری‌های شرکت راه آهن و مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در این تفاهم نامه خواهد بود.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: راه آهن شبکه ریلی حمل و نقل ریلی وزیر راه و شهرسازی راه آهن شبکه ریلی حمل و نقل ریلی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ارائه خدمات راه آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۳۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرکز ملی نوآوری مغز در بیمارستان فیروزگر تهران راه‌اندازی می‌شود

مرکز ملی مغز به عنوان یک مرکز پژوهشی، آموزشی، درمانی، توانبخشی، ترجمان دانش و تولید فناوری‌های نوین در زمینه اختلالات عصبی و سلامت مغز به صورت کنسرسیومی از دانشگاه‌ها و کادر علمی و آموزشی مرتبط با مطالعات بالینی و پایه مغز و اعصاب و حوزه‌های مرتبط در دانشگاه‌های وزارت بهداشت و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی ایجاد و فعالیت خواهد داشت.

ماهیت اصلی مرکز ملی مغز، عملی کردن دیدگاه همکاری‌های علمی و تحقیقات بین‌رشته‌ای و نزدیک کردن فضای علوم پایه و بالینی است. این مرکز به عنوان یک واحد مستقل با تمامی دانشگاه‌ها و مراکز علمی همکاری‌های علمی و فناورانه خواهد داشت و برای قسمت درمان با بیمارستان چندتخصصی متعلق به دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات آموزشی، پژوهشی و درمانی فیروزگر در تعامل خواهد بود.

مراحل اجرایی ایجاد مرکز ملی مغز هم اکنون با ۳۰ درصد پیشرفت عمرانی طرح و تشکیل هسته‌های تخصصی با حضور متخصصان بین‌رشته ای، تفاهم همکاری با شرکت‌های فعال درحوزه نوروتکنولوژی و مراکز علمی از جمله آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز و همکاری با انجمن جهانی آلزایمر و شروع اجرای پروژه پیشگیری از افت عملکرد‌های شناختی سالمندان در ایران دردست اقدام است.

همزمان با اجرای این برنامه، دو فراخوان در حوزه توسعه نوروتکنولوژی برگزار و کتاب کار «ذهن فعال» در سالمندی نیز انتشار یافته است و تلاش‌هایی نیز برای همکاری در برگزاری مدرسه علوم اعصاب اجتماعی، تدوین پروپوزال بانک داده جامع عصبی ایرانیان در مرحله ثبت، تاسیس آزمایشگاه فوتوبایوماجولیشن و درد نیز انجام شده است.

در راستای اجرای این طرح ملی شماری از پزشکان پژوهشگر جذب و همکاری با اعضای هیات علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی و فنی نیز انجام شده و ۲۰ پروژه تحقیقات کاربردی درحوزه‌های اولویت دار، فعالیت کمیته عصب روانپزشکی دستیاران روانپزشکی و تدوین برنامه کمیته دستیاری نورولوژی، راه‌اندازی پروژه نوراکس در قالب دوره‌های تربیت پژوهشگر و فناور و همچنین راه‌اندازی وب سایت و شبکه‌های اجتماعی مرکز از دیگر اقدامات در راستای ایجاد مرکز ملی مغز نیز صورت گرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • ارائه نوآوری‌های صندوق توسعه فناوری‌های نوین در تامین مالی فناوری در اینوتکس ۲۰۲۴
  • مرکز ملی نوآوری مغز راه اندازی می‌شود
  • مرکز ملی نوآوری مغز در بیمارستان فیروزگر تهران راه‌اندازی می‌شود
  • مرکز ملی مغز با هدف گسترش خدمات در زمینه علوم شناختی راه‌اندازی می‌شود
  • انتصاب رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه
  • ۱۸ هزار سالمند نیازمند خراسان‌جنوبی زیر چتر حمایتی مراکز نیکوکاری
  • امکان صرف هزینه‌های مالیاتی اپراتورها به شرکت‌های دانش بنیان
  • رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی معرفی شد
  • رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی منصوب شد
  • همکاری ۲۰۰داوطلب هلال احمر زنجان در نذر سلامت