Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  یک پایگاه خبری در گزارشی به وضعیت زندان‌های ایالت «دلاور» همزمان با شیوع ویروس کرونا در آمریکا پرداخته و می‌نویسد «حدود یک سوم از زندانیان در یکی از مراکز بازداشتی ایالت به ویروس کرونا مبتلا شده اند.»

این گزارش می‎گوید «نزدیک به دو سوم از ۹۷۳ زندانی که در زندان ساسکس در بیرون از شهر جورج تاون نگهداری می‌شوند، به ویروس کرونا مبتلا هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

بر اساس این گزارش، «در حال حاضر زندان ایالتی ساسکس که ۳۰۳ نفر در آن به ویروس کرونا مبتلا شده اند، بدترین وضعیت را از نظر شیوع ویروس کرونا در میان تمامی زندان‌های ایالت دلاور به خود اختصاص داده است.»

بر اساس اطلاعات منتشر شده، ۲۱ نفر از کارکنان این زندان نیز تاکنون به ویروس کرونا مبتلا و ۱۸ نفر دیگر نیز قرنطینه شده اند.

در حال حاضر ایالت دلاور، چهارمین ایالت آمریکا با بیشترین شمار مرگ زندانیان بر اثر کرونا به نسبت جمعیت عمومی این ایالت را دارد.

اطلاعات منتشر شده نشان می‌دهد که وضعیت زندان‌های آمریکا در بسیاری از ایالت‌ها مانند کالیفرنیا و نیویورک بحرانی است.

در همین حال پایگاه نشریه «بیزنس اینسایدر» در گزارشی نوشت «شیوع ویروس کرونا در زندان‌های آمریکا بار دیگر ضرورت ترمیم ساختار زندان‌های این کشور را نشان داد.»

این گزارش می‎افزاید «در پی قتل  یک سیاه پوست، معترضان آمریکایی خواستار تغییر در نظام کیفری آمریکا شدند و علاوه بر این بحران کرونا نیز ضرورت ترمیم ساختار زندان‌ها را آشکار کرد.»

این پایگاه درباره وضعیت بهداشتی زندان‌های آمریکا می‌نویسد «بحران بهداشتی در زندان‌های ما در حال رسیدن به یک نقطه خطرناک است و ۵ مورد از بزرگ‌ترین کانون‌های شیوع ویروس کرونا در آمریکا زندان‌ها هستند.»

بیشتر بخوانید

آیا از مجموعه اتفاقات اخیر می‌توان نتیجه گرفت ترامپ بازنده انتخابات آمریکاست؟

در ادامه این گزارش آمده است «بازداشت و زندان ضد فاصله اجتماعی است، فضای زندان‌ها کوچک است و لوازمی مانند صابون و ماسک در زندان‌ها کمیاب هستند؛ آزمایش کرونا کافی نیست و استفاده از فضا‌های مشترک نیز در زندان‌ها از عوامل طبیعی افزایش شیوع کروناست.»

«بیزنس اینسایدر» در ادامه ضمن اشاره به این موضوع که این موارد تنها محدود به چند زندان و یا ایالت نیستند، می‌نویسد «کووید ۱۹ در بسیاری از زندان‌ها در سراسر آمریکا در حال انتشار است؛ برای مثال در زندان کوک که شیکاگو و مناطق اطراف آن را پوشش می‌دهد، در برهه‌ای از زمان از هر ۶ مبتلای به ویروس کرونا در این شهر یک مورد مربوط به این زندان بود.»

این گزارش در پایان می‎گوید «شیوع این ویروس در زندان‌ها از آن جهت هشدار دهنده است که احتمال وجود بیماری‌های زمینه‌ای در میان زندانیان در مقایسه با جمعیت عمومی بسیار بیشتر است و با توجه به واقعیت‌ها در حال حاضر هر حکم زندان به طور بالقوه یک حکم اعدام است.»

منبع : میزان

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بیماری کرونا کرونا در آمریکا زندان های آمریکا ویروس کرونا مبتلا شیوع ویروس کرونا زندان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۳۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت انتقال زندان به خارج از شهر زرند

در راستای اجرای سند تحول و تعالی دستگاه قضایی و با هدف رسیدگی به امور مددجویان و بررسی وضعیت زندان، رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان، به همراه جمعی از قضات حوزه قضایی زرند از زندان شهرستان بازدید و به درخواست ۲۰۹ نفر از زندانیان رسیدگی کردند.

در حاشیه این بازدید ابوالفضل فرحبخش، رئیس دادگستری شهرستان زرند گفت: با عنایت به برنامه ریزی صورت گرفته و با توجه به ضرورت پایش پرونده زندانیان و سرکشی دوره ای از زندان ها، مشکلات زندانیان از سوی قضات چهره به چهره بررسی و دستور تسریع رسیدگی به موضوعات مرتبط با مددجویان صادر شده است.

وی با اشاره به استمرار بازدیدهای ماهیانه از زندان تصریح کرد: در برنامه بازدید از زندان علاوه بر رسیدگی به پرونده قضایی زندانیان، وضعیت زندان ها از نظر رفاهی، بهداشتی بندهای موجود و وضعیت غذایی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

فرحبخش افزود: با توجه به اقدامات فرهنگی انجام گرفته در زندان زرند و پیگیری ویژه امورات مددجویان به همت مدیران و نیز تعامل دستگاه قضایی با اداره زندان و به ویژه نظارت دادستان بر زندان شهرستان، هم اکنون وضعیت زندان زرند از جهات مختلف رضایت بخش است.

رئیس حوزه قضایی زرند گفت: مهم ترین مشکل شهرستان زرند، وجود زندان در مرکز شهر است که مشکلاتی را برای شهروندان و به ویژه مجاورین زندان به وجود آورده است که در این خصوص با توجه به در نظر گرفتن زمین برای احداث زندان جدید و قول مساعد رییس سازمان زندان های کشور برای تخصیص بودجه، امیدواریم به زودی امکان ساخت و انتقال زندان به خارج از شهر فراهم شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت سلامتی صدیقه وسمقی
  • آخرین وضعیت سلامتی صدیقه وسمقی از زبان همسر و کیلش
  • وضعیت یک دانشگاه در ایالت تگزاس؛ درگیری دانشجویان با گارد اسب‌سوار! | فیلم
  • آمریکا مهاجم فرودگاه کابل را به افغانستان منتقل کرده بود
  • ضرورت انتقال زندان به خارج از شهر زرند
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا
  • گزارش مغرضانه وزارتخارجه آمریکا درباره وضعیت حقوق بشر در ایران
  • گزارش مغرضانه آمریکا درباره وضعیت حقوق بشر در ایران