Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@00:28:57 GMT

پنتاگون کاهش پایگاه خود در افغانستان را تایید کرد

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۳۳۹۷۹

پنتاگون کاهش پایگاه خود در افغانستان را تایید کرد

جاناتان هافمن شامگاه سه‌شنبه به وقت محلی بیانیه‌ای صادر کرد که با اشاره به گذشت ۱۳۵ روز از امضای توافق آمریکا و طالبان آمده است: همان‌طور که در این توافقنامه تصریح شده است، ایالات متحده موافقت کرد که نیروهای خود را در افغانستان به هشت هزار و ۶۰۰ نفر کاهش دهد و از پنج پایگاه عقب‌نشینی کند.

وی افزود: ما این تعهد را برآورده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیروهای ایالات متحده در افغانستان به حدود هشت هزار نفر رسیده و پنج پایگاه که قبلا توسط نیروهای آمریکایی اشغال شده بود به شرکای افغان منتقل شده است.

سخنگوی پنتاگون ادامه داد: حضور ارتش آمریکا در افغانستان بر توانایی‌ها و نه تعداد آنها معطوف است. ما توانایی‌ها و اختیارات لازم را برای محافظت از خود، متحدان و شرکای خود و منافع ملی ایالات متحده حفظ می‌کنیم.

هافمن اضافه کرد: ما همچنان به اجرای ماموریت ضد تروریسم خود ادامه خواهیم داد و در عین حال همزمان با پشتیبانی از ائتلاف ناتو متشکل از ۳۸ کشور، مشاوره، ماموریت کمکی به نیروهای دفاعی و امنیتی ملی افغانستان (ANDSF) ارائه می‌دهیم در حالی که آنها برای تامین صلح در این کشور تلاش می‌کنند.

وی مدعی شد: ایالات متحده به تعهدات خود عمل می‌کند. همه طرف‌ها باید خشونت را کاهش دهند و مذاکرات درون افغانستان را برای دستیابی به صلح پایدار برای افغانستان آغاز کنند.

برچسب‌ها پنتاگون افغانستان طالبان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پنتاگون افغانستان طالبان پنتاگون افغانستان طالبان ایالات متحده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۳۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اکثر آمریکایی‌ها تیک‌تاک را به عنوان ابزاری برای نفوذ چین می‌بینند

ایتنا - نظرسنجی جدید رویترز و ایپسوس، که نتایج آن روز چهارشنبه منتشر شد، نشان می‌دهد اکثر آمریکایی‌ها اپلیکیشن تیک‌تاک را به عنوان ابزاری برای نفوذ چین می‌بینند.
این نظرسنجی که در ماه مارس انجام شده است، نشان می‌دهد ۶۷ درصد از آمریکایی‌ها معتقدند تیک‌تاک یک تهدید امنیتی برای ایالات متحده است.

حدود ۵۲ درصد هم گفته‌اند استفاده از آن را به‌دلیل «نگرانی‌های امنیتی» متوقف کردند.

این نظرسنجی در حالی انجام شده که تنش‌ بین ایالات متحده و چین بر سر این رسانه اجتماعی محبوب که روی گوشی‌های هوشمند نصب می‌شود، افزایش یافته است.

دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری پیشین آمریکا، در سال ۲۰۲۰ تلاش کرد تا این برنامه را در ایالات متحده ممنوع کند، اما این تلاش‌ها با چالش‌های حقوقی روبرو شد.

بسیاری از مقام‌های آمریکا معتقدند تیک‌تاک خطرات امنیت ملی دارد، زیرا چین می‌تواند این شرکت را مجبور کند داده‌های ۱۷۰میلیون کاربر آمریکایی‌اش را به پکن بدهد.

کنگره آمریکا اخیرا طرحی را تصویب کرد که بایت‌دنس، مالک چینی تیک‌تاک، یا باید آن را به یک شرکت آمریکایی واگذار کند، یا فعالیتش در ایالات متحده ممنوع خواهد شد.

این مصوبه هفته گذشته با امضای جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا، به قانون تبدیل شد.

رویترز پنجشنبه گذشته از قول منابع آگاه گزارش داد که بایت‌دنس ترجیح می‌دهد به‌جای فروش تیک‌تاک به یک شرکت آمریکایی، این برنامه را در ایالات متحده تعطیل کند.

دیگر خبرها

  • سنتکام مدعی رهگیری و انهدام پهپادهای یمن شد
  • اکثر آمریکایی‌ها تیک‌تاک را به عنوان ابزاری برای نفوذ چین می‌بینند
  • ماکرون ۲ شرط را برای اعزام نیروهای فرانسوی به اوکراین ذکر کرد
  • کاوشگر ماه چین به سمت پنهان قمر می‌رود
  • دو دهه «جنگ با ترور» بوش ارتش آمریکا را تضعیف کرده است
  • قیمت طلا افزایش یافت
  • تصویب ممنوعیت واردات اورانیوم از روسیه در سنای آمریکا
  • ادعای سنتکام درباره انهدام یک قایق سطحی بی سرنشین یمن
  • مقایسه اقتصاد چین با ایالات متحده در بخش‌های مختلف
  • مقایسه اقتصاد چین با ایالات متحده در بخش های مختلف