Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ رئیس پلیس فتا استان زنجان کلاهبرداری‌های اینترنتی را از عمده‌ترین جرایم فضای مجازی خواند و گفت: کلاهبرداران مناسبتی در کمین سهام عدالت هستند و مردم مراقب باشند فریب پیامک‌های دریافتی را نخورند. - اخبار استانها -

محمدعلی آدینه‌لو در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زنجان اظهار داشت: با اجرایی شدن  رمز otp یا پویا در سال جاری جرائم اینترنتی به شدت کاهش یافت چرا که امنیت خرید‌های اینترنتی افزایش یافته است ولی مردم همچنان آگاه باشند که در دام صفحات جعلی نیفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی در خصوص اقدامات صورت گرفته برای کاهش جرایم اینترنتی گفت: یک بحث آن مربوط به راه‌اندازی رمز پویا است و بحث دیگر سواد و فرهنگ صحیح استفاده از فضای مجازی و مراقبت از داده‌هایی است که که لزوم محرمانگی دارند که مردم باید به در حفظ مواردی همچون نام‌کاربری و رمز عبور، اطلاعات شخصی دقت لازم را داشته باشند.

رئیس پلیس فتا استان زنجان بخش دیگر را اقدامات گسترده‌ی پلیس فتا در بحث پاک‌سازی فضای مجازی و مقابله با مجرمان فضای مجازی برشمرد و گفت: پلیس فتا به‌شکل شبانه‌روزی در تلاش است تا یک فضای امن را برای کاربران، شهروندان به ویژه برای خانواده‌ها خصوصاً جوانان که عمدتا در این فضا فعال هستند ایجاد کند. 

قصه ادامه‌دار قاچاق دام در زنجان/ دلالان و واسطه‌گرها تعیین‌کننده نرخ قیمت گوشت شده‌اندگزارش| در آموزش و پرورش زنجان چه می‌گذرد/ چرا مسئولان از شفاف‌سازی آزمون نهضت سوادآموزی بیم دارند؟

وی ضمن اشاره به کاهش جرائم مالی و برداشت‌های غیرمجاز در کشور گفت: با اینکه رمز پویا برداشت‌های غیرمجاز را کاهش داده است اما، شهروندان مراقب اطلاعات بانکی خود باشند و هنگام خرید سعی کنند از طریق اپلیکیشن بانکی که در آن فعالیت دارند استفاده کنند و با آن تراکنش‌های مالی مورد نظرشان را انجام دهند. شبکه‌های اجتماعی که مردم را به درگاه بانکی هدایت می‌کنند قابل اعتماد نیستند و می‌توانند اطلاعات بانکی را سرقت کنند. 

سهام عدالت

آدینه‌لو در رابطه با سوء استفاده‌ کلاهبرداران از سهام عدالت در فضای مجازی گفت: کلاهبرداران مناسبتی در کمین سهام عدالت هستند و مردم مراقب باشند فریب پیامک‌های ارسالی را نخورند. 

وی در پایان از مردم خواست قبل از ثبت‌نام در سیستم بورسی حتما کار با آن را آموزش ببینند، تصریح کرد: از مردم تقاضا داریم حتما مهارت علمی و فنی خود را در این حوزه بالا ببرند و مشکلاتشان را از طریق سایت پلیس فتا و یا تلفن ثابت 21821581 در میان بگذارند.

انتهای پیام/ش

R7707/P/S6,59/CT1 بیشتر بخوانید... قصه ادامه‌دار قاچاق دام در زنجان/ دلالان و واسطه‌گرها تعیین‌کننده نرخ قیمت گوشت شده‌اند

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سهام عدالت فضای مجازی پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۴۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح عملیاتی پلیس فتا برای برخورد با لایوهای مستهجن و محتوای مبتذل در فضای مجازی

رئیس پلیس فتای فراجا از اجرای طرح برخورد با جرایم اخلاقی و مغایر با شئونات اسلامی، اجتماعی و فرهنگی؛ شامل لایوهای مستهجن، تولید محتوای مبتذل و مدلینگ در فضای مجازی خبر داد.

به گزارش ایسنا، سردار وحید مجید درباره جزئیات اجرای این طرح گفت: با اجرای طرح عملیاتی پیش دستانه علیه جرایم اخلاقی و مغایر با شئونات اسلامی، اجتماعی و فرهنگی؛ شامل لایوهای مستهجن، تولید محتوای مبتذل و مدلینگ؛ گردانندگان، مدیران و اعضا ۱۰ نشانگاه سایبری فعال شناسایی شده و مورد اقدام عملیاتی و قضائی قرار گرفتند.

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تا کنون تعداد ۹۸۳۵ تارنما نیز مورد رصد عام قرار گرفتند که با بررسی اطلاعاتی سایبری بر روی ۳۸۴۲ فقره تارنمای مشکوک تعداد ۱۷۶۵ مورد مجرمانه مشاهده شد که از این تعداد ۷۶۵ مورد با تذکر تلفنی و با همکاری هموطنان تمامی محتوای نامناسب مسدود شد و مابقی برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

رئیس پلیس فتا فراجا افزود: با بررسی های صورت گرفته شبکه اجتماعی اینستاگرام با بیش از ۹۱ درصد؛ کماکان بیش‌ترین حجم آلودگی جرایم غیر اخلاقی را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به مطالبات گسترده و عمومی هموطنان از پلیس فتا برای پاکسازی و امن سازی فضای سایبر از محتواهای نامناسب و مغایر با شعائر دینی و هنجارهای عام جامعه و خانواده، گفت: بخش اعظم گزارشات این حوزه توسط کاربران فهیم و آگاه فضای مجازی به این پلیس گزارش شده است.

مجید تصریح کرد: اجرای طرح های عملیاتی و پیش دستانه در خصوص اینگونه جرائم که .باعث نگرانی خانواده های ولایت مدار ایرانی  شده قطعا در اولویت پلیس فتا است.

 رئیس پلیس فتای فراجا از هموطنان خواست که همچون گذشته در صورت مشاهده موارد مشکوک و مجرمانه موضوع را پلیس اطلاع دهند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تحقق عدالت فرهنگی با فروش هم‌زمان حضوری و مجازی در نمایشگاه کتاب
  • ماجرای فروش گواهینامه‌های رانندگی؛ جرم قتل عمد در کمین متخلفان
  • ماجرای فروش گواهینامه‌؛ جرم قتل عمد در کمین متخلفان
  • تاکید پلیس بر‎اخلاق‎ ‎مداری‎کاربران‎ ‎مجازی‎ در‎انتخابات‎
  • پلیس فتا با محتواهای مبتذل در فضای مجازی برخورد می‌کند
  • طرح ویژه پلیس فتا برای پاکسازی فضای مجازی از جرائم اخلاقی
  • ماجرای فروش گواهینامه‌های رانندگی/ جرم قتل عمد در کمین متخلفان
  • اجرای طرح عملیاتی پلیس فتا برای برخورد با لایوهای مستهجن و محتوای مبتذل در فضای مجازی
  • دستگیری عامل انتشار محتوای نامتعارف در فضای مجازی در رشت
  • هشدار نسبت به کلاهبرداری از مردم در پوشش خرید و فروش عتیقه