Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@19:49:14 GMT

میزان آسیب‌های اجتماعی صفر نمی‌شود

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۳۴۷۶۲

میزان آسیب‌های اجتماعی صفر نمی‌شود

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ مرتضی کوهی معاون امور اجتماعی بهزیستی استان کرمانشاه گفت : زنان بدسرپرستی وجود دارند که از طریق اورژانس اجتماعی، مراجعه حضوری و یا گزارش مردمی پیگیری می‌شوند و از خدمات متعددی همچون روانشناختی، مالی، عضوی از خانواده و ... بهره مند می‌شوند.

او با تاکید براینکه هیچ‌گاه نمی‌توان میزان آسیب‌های اجتماعی را به صفر رساند، گفت : ولی می‌توان این آسیب‌ها را کنترل و یا کاهش داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: آسیب‌های اجتماعی زمانی ایجاد می‌شود که در یک سیستم و یا جامعه، یک یا چند نفر به دلیل کم کاری و یا ناکارآمدی سیستم، اثربخشی لازم را ایجاد نکنند.

کوهی افزود: خروجی آسیب‌ها یک بحث است که دستگاه‌های مربوطه به آن رسیدگی می‌کنند، ولی نگاهی که باید به فرآیند تولید آسیب داشته باشیم از اهمیت بیشتری برخوردار است، جامعه ما به شدت نیاز دارد تا همه متولیان، مردم و سازمان‌های مردم نهاد برای کمک به افراد آسیب دیده پای کار آیند، باید نگاه مردم به سبک زندگی و نگاه متولیان امر به آموزش در این راستا تغییر کند.

مددجویان بهزیستی نباید منابع حمایتی مالی داشته باشند

کوهی ادامه داد: یکی از اصولی که مبنای زیرپوشش قرارگرفتن سازمان‌های حمایتی همچون بهزیستی می‌باشد این است که فرد منابع حمایتی خاصی نداشته باشد؛ از این رو بسیاری از مددجویانی که در محلات فقیرنشین و حاشیه نشین قرار دارند و در شرایطی زندگی می‌کنند که نیازمند خدمات هستند، به روش‌های مختلف شناسایی می‌شوند.

او گفت: در هرجا که سازمان بهزیستی و مددکاران اجتماعی در زمینه شناسایی افراد نیازمند، اطلاعاتی به دست آورند برای رفع آن ورود پیدا می‌کنند، ولی نمی‌توان همزمان در همه موقعیت‌ها و در هر شرایط ورود پیدا کرد.

کوهی افزود: واحد‌های بهزیستی شهرستان ها، واحد‌های زیرمجموعه، کلینیک‌های مددکاری اجتماعی، موسسات خیریه، پایگاه‌های خدمات اجتماعی، پایگاه‌های سلامت اجتماعی و ... پایگاه‌های رسمی بهزیستی هستند که می‌توانند منتقل کننده وضعیت و آلام مردم به سطوح بعدی در بهزیستی باشند .

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بهزیستی کرمانشاه مددجویان بهزیستی اورژانس اجتماعی آسیب های اجتماعی آسیب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۴۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۵ هزار واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی واگذار شد

محمد چکشیان ظهر جمعه در حاشیه برپایی میز خدمت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز به مناسبت هفته کار و کارگر در گفت وگو با خبرنگار مهر در رابطه با اقدامات و دستاوردهای وزارت تعاون در سال گذشته گفت: در مجموع ۱۵۵ طرح و پروژه اقتصادی با سرمایه گذاری ۷۷ هزار میلیارد تومانی در مجموعه‌های اقتصادی وزارتخانه تا پایان شهریور ماه ۱۴۰۲ تکمیل شده‌اند.

وی از آغاز عملیات ۱۴۷ طرح و پروژه اقتصادی و سرمایه گذاری ۳۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان توسط مجموعه‌های اقتصادی تابعه وزارتخانه خبر داد و مطرح کرد: طی این مدت ۳۵ هزار واحد مسکونی با رشد ۵۰ درصدی تکمیل و به مددجویان تحت پوشش بهزیستی واگذار و تسهیلگری اشتغال برای بیش از ۸۱ هزار نفر از افراد تحت پوشش این سازمان نیز انجام شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به کاهش ۳۶.۸ درصدی بنگاه‌های اقتصادی مشکل دار در سطح کشور نسبت به ابتدای دولت سیزدهم، از کاهش ۱۴ درصدی نرخ بروز حوادث شغلی نیروی کار ماحصل کار فرهنگی و آموزشی و رشد ۳۲ درصدی آموزش بخش‌های دولتی و غیردولتی در ۳۰ ماهه ابتدایی دولت سیزدهم نسبت به مدت مشابه دولت قبل خبر داد.

کاهش زمان صدور مجوز آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای به یک روز

چکشیان با اشاره به رشد ۹۲ درصدی تعداد واحدهای پذیرنده آموزش در محیط کار واقعی، رشد ۳۰۰ درصدی مجوز مراکز کارآموزی مهارتی جوار کارگاهی و بین کارگاهی با راه اندازی ۲ هزار و ۴۸۵ کارگاه با مشارکت فعال صنایع و حرفه‌ها و کاهش مدت زمان صدور مجوز پروانه تأسیس آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای از هشت ماه به یک روز را از دیگر اقدامات انجام شده برشمرد.

وی بیان کرد: از دیگر اقدامات انجام شده توسط این وزارتخانه و سازمان‌های تابعه می‌توان به توسعه فضاهای فرهنگی ورزشی ویژه جامعه کارگری با بهره برداری از ۲۱ مجموعه فرهنگی ورزشی در سراسر کشور، حضور در مسابقات بین المللی و افتخارآفرینی با کسب ۱۴۸ مدال رنگارنگ توسط ورزشکاران کارگر و برگزاری بیش از ۱۴۰ رویداد ورزشی قهرمانی کارگران اشاره کرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین از توسعه شبکه ارائه خدمات سلامت روانی و اجتماعی کارگران با راه اندازی حدود ۸۵۰ خانه بهداشت کارگری در بنگاه‌های اقتصادی ۵۰ تا ۵۰۰ نفر شاغل و حدود ۲ هزار و ۲۰۰ ایستگاه بهگر در بنگاه‌های اقتصادی ۲۰ تا ۵۰ نفر شاغل و برگزاری بالغ بر ۴۰۰ هزار نفر ساعت دوره‌های آموزشی جهاد تبیین خبر داد.

راه اندازی ۴۳۴ خانه فرهنگ کار جدید

چکشیان عنوان کرد: برگزاری ۱۰ هزار و ۹۶۸ دوره آموزشی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در جامعه کار و تولید و رشد پنج برابری دوره‌ها، شناسایی بیش از ۱۲۰ هزار نفر کارگر نخبه و مبتکر در قالب جشنواره امتنان از کارگران نخبه، گروه‌های کار و واحدهای نمونه و راه اندازی نهضت ملی ارتقای فرهنگ کار با برگزاری اردوهای فرهنگ کار از دیگر اقدامات انجام شده به شمار می‌روند.

وی با اشاره به تحول کمی و کیفی در خانه‌های فرهنگ و راه اندازی ۴۳۴ خانه فرهنگ کار جدید و برگزاری بیش از ۳۰ هزار نفر ساعت دوره‌های آموزشی ترویجی فرهنگ کار ویژه کارمندان و کارگران از اجرای بیمه اجتماعی رایگان مادران خانه دار دارای سه فرزند و بیشتر ساکن روستا و مناطق عشایری پوشش ۵۰۰ هزار نفری در سال گذشته توسط صندوق بیمه اجتماعی کشاورزی، روستاییان و عشایر خبر داد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اقدامات انجام شده در طرح کالابرگ و فجرانه توضیح داد: در این طرح ۲۰ میلیون خانوار با جمعیتی معادل ۶۰ میلیون نفر مشمول طرح کالابرگ و فجرانه شده‌اند و ۲۲۰ هزار فروشگاه بزرگ و خرد در سطح شهرها و روستاها به سامانه اجرای این طرح متصل هستند.

چکشیان با بیان اینکه بیش از ۴۰۰ تعاونی مصرف در سطح مناطق روستایی به این سامانه متصل و در حال ارائه خدمات هستند، از افزایش حدود ۴۰ درصدی ضریب پوشش بیمه اجتماعی زنان روستایی تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر و تحت پوشش قرار دادن ۱۰ میلیون و ۱۳ هزار نفر از روستاییان، عشایر و کشاورزان فاقد بیمه اجتماعی در کشور در ۱۸ ماهه اخیر معادل ۸۰ درصد عملکرد صندوق در ۱۶ سال گذشته خبر داد.

کد خبر 6089142

دیگر خبرها

  • ۳۵ هزار واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی واگذار شد
  • افتتاح مرکز امداد اجتماعی در حرم مطهر شاهچراغ (ع)
  • آماری عجیب از میزان آسیب نخاعی مردم به دلیل ناایمنی خودروها و جاده ها: سالانه بیش از ۲ هزار نفر (فیلم)
  • تفاوت چشمگیر میزان دریافتی بازنشستگان تامین اجتماعی با پرداختی سایر بازنشستگان
  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک سال گذشته در آذربایجان‌غربی
  • اجرای طرح همیاران آرامش در گرگان و گنبد
  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • خبر خوش به بانوان بهزیستی | فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند
  • پیام رئیس سازمان بهزیستی کشور به مناسبت روز روانشناس
  • ماجرای «خبر خوش» برای مستمری بگیران بهزیستی و کمیته امداد چیست؟