Web Analytics Made Easy - Statcounter

زهرا کیانی در برنامه مهدی توتونچی از احساس اش زمان کسب مدال نقره جاکارتا و حضور در میان نمایندگان آسیای شرقی گفت.

زهرا کیانی، ووشوکار جوان ایرانی دارنده مدال آسیایی و جهانی، صبح امروز مهمان بخش ورزشی برنامه صبح بخیر ایران مهدی توتونچی بود، حضور یک بانوی ایرانی روی سکو های قهرمانی آن هم در ورزش ووشو که باید آن را یک ورزش آسیای شرقی بدانیم نکته بسیار قابل توجه ای است و می تواند ارزش کار این بانوی 20 ساله را تا حدودی مشخص کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حوالی ساعت 7 صبح مهدی توتونچی میزبان زهرا کیانی، بانوی افتخارآفرین سبک تالوی ووشو بود و گفتگوی جذابی را در این برنامه داشت که بخشی از آن را مشاهده می کنید:

هر ورزشکاری برای پیشرفت در ابتدا نیاز به حمایت خانواده و اطرافیان خود دارد، کیانی در این باره گفت:

مادر من ورزشکار بوده است و به دلیل اینکه خودش نتوانست وارد دنیای حرفه ای شود، از ابتدا تصمیم داشتند که من یک ورزشکار حرفه ای شوم، به همین دلیل خانواده ام حمایت کاملی را از من داشت.

دوران کرونا کار را برای هر ورزشکاری سخت کرد چرا که باعث اعمال محدودیت هایی در تمرین های ورزشکار می شود، وی در این باره افزود:

شرایط با کرونا بسیار تغییر کرد، زیرا در خانه شرایط برای تمرین مهیا نیست و وسایل ورزشی هم در دسترس نیست اما در این زمان هم خانواده به من ایده هایی برای انجام تمرینات به من می دادند.

آسیب دیدن برای هر ورزشکاری اتفاق می افتد اما گذراندن آن خیلی مهم است، قهرمان ووشو جهان گفت:

دو هفته مانده به بازی های آسیایی به شدت از ناحیه مچ آسیب دیدم و حتی گفتند که تا 6 ماه باید دور از میادین باشم، اما با کمک پزشکان خوب تیم ملی بهبود یافتم.

حضور یک بانوی ایرانی روی سکو های قهرمانی آن هم در ورزش ووشو که باید آن را یک ورزش آسیای شرقی بدانیم نکته بسیار قابل توجه ای است، وی در مورد کسب عنوان مدال نقره بازی های جاکارتا و حضور در میان ووشو کاران چینی گفت:

احساس غرور و افتخار داشتم، دفعات قبلی تیم ما با چینی ها اختلاف 2 تا 3 امتیازی داشت اما اختلاف ما این بار 0.09 بود، آن ها دیگر حتی از تمرینات ما فیلم برداری هم می کنند. مسابقات جاکارتا باز ی های آسیایی بود و این اولین تجربه من بود که توانستم اولین مدال طلای این رشته را کسب کنم.

کیانی در ششمین دوره ووشو قهرمانی جوانان جهان موفق به کسب مدال طلا در بخش چانگ چوان و چیانگ شو شد.وی همچنین در بخش جین شو با نمره ۹٫۳۹ بعد از ورزشکار چینی «مِنگزوان ژِنگ» که مدال طلا با نمره ۹٫۴۰ را به دست آورد موفق به کسب مدال نقره شد.کیانی با کسب دو مدال طلا و یک نقره موفق‌ترین و پر افتخارترین ورزشکار ششمین مسابقات جوانان جهان در بلغارستان بود و توسط منتقدین «فوق‌العاده» نامیده شد.زهرا کیانی با کسب مدال نقره در سیزدهمین مسابقات جهانی ووشو با امتیاز ۹٫۵۲ بعد از حریف روسی «ساندرا کُنستانتینُوا» باامتیاز ۹٫۵۳ که به مدال طلا رسید.

منبع: طرفداری

کلیدواژه: زهرا کیانی مدال نقره کسب مدال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۴۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیانی برای دومین بار مدل طلا را کسب کرد

به گزارش پارس نیوز؛  روز دوم و پایانی رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی ووشو ۲۰۲۴ از صبح امروز (پنجشنبه ۶ اردیبهشت‌ماه) با حضور بیش از ۳۰۰ ورزشکار از ۳۸ کشور جهان به میزبانی شهر جیانگ‌یئن در کشور چین پیگیری شد و ملی‌پوشان کشورمان برابر حریفان خود قرار گرفتند.

در بخش تالوی بانوان و در فرم چیانگ‌شو، زهرا کیانی با نمره ۹.۶۸ به مقام قهرمانی رسید و صاحب مدال طلا شد. نماینده سنگاپور با نمره ۹.۵۳ دوم و ورزشکاری از اندونزی با امتیاز ۹.۴۴ سوم شدند.

زهرا کیانی پیش از این به مدال طلای فرم چانگ‌چوان دست یافته بود.

دیگر خبرها

  • انتخابی جام‌جهانی ووشو-چین / ایران مقتدرانه قهرمان شد
  • قهرمانی مقتدرانه ایران در انتخابی جام‌جهانی ووشو
  • قهرمانی مقتدرانه ایران در انتخابی جام جهانی ووشو
  • ایران با کسب ۲۰ مدال قهرمان انتخابی جام جهانی ووشو شد
  • قهرمانی ایران در انتخابی جام جهانی ووشو
  • این دختر باز هم طلای جهانی گرفت
  • کیانی برای دومین بار مدل طلا را کسب کرد
  • دومین طلا برای ملی پوش ووشو ایران/ زهرا کیانی بازهم قهرمان شد
  • زهرا جلیلی، اولین مدال آور ووشو در چین
  • زهرا جلیلی نخستین مدال‌آور کاروان ایران