Web Analytics Made Easy - Statcounter

صرف نظر از پرداختن به مسئله فروپاشی رژیم اشغالگر قدس از منظر بیرونی، انتشار نگرانی تحلیلگران صهیونیست که در رسانه‌های مختلف عبری زبان منتشر می‌شود نگاهی واقع بینانه می‌نماید که می‌تواند عمق بحرانی را نشان دهد که تلاش ‌می‌کنند بر آن سرپوش بگذارند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم با نگاهی گذرا به چند رسانه صهیونیستی آن هم در یک مقطع کوتاه 24 ساعته می توان به حجم قابل توجهی از اطلاعاتی رسید که روزنامه نگاران و تحلیلگران رسانه های رژیم صهیونیستی درباره احتمال فروپاشی یا حداقل بحران حیاتی که آینده این رژیم غاصب با آن دست به گریبان شده است، منتشر کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به اعتقاد کارشناسان، صهیونیستهای مهاجر که با اهدافی کاملا اقتصادی پای به سرزمین اشغالی نهاده و به دنبال کسب منافع بیشتری در این سرزمین بودد امروز برنامه های خود را برای آینده شخصی خویش نقش بر آب می بینند چون شاهد آن هستند که آینده برای رژیمی که برای کسب منافع بیشتر به آن دل بسته اند با بحران های حیاتی روبرو شده است.

همین امر بسیاری از صهیونیستها را بر آن داشته تا علیه ساختار حاکم خویش بشورند زیرا رؤیاهای خود را برای زندگی برتر در سرزمین اشغالی بر باد رفته یافته اند.

پایگاه خبری تحلیلی (mekomit) که یک رسانه اینترنتی عبری زبان در رژیم صهیونیستی است در گزارشی از تولد اعتراضات همه جانبه ضد دولتی تابستان 2020 سخن گفت.

به اعتقاد "اورون زیف " تهیه کننده این تحلیل تظاهرات و اعتراضاتی که نسبت به اوضاع بسیار بد اقتصادی در خیابان های تل آویو و شهرهای مختلف (فلسطین اشغالی) از شامگاه شنبه آغاز شده است تولد اعتراضات فراگیر ضد دولتی جدیدی را خبر می دهد که با توجه به حجم درگیری و اقدام پلیس به دستگیری شماری از تظاهرات کنندگان احتمالا اسرائیل را در مقابل هرج و مرج تابستانی جدیدی قرار داده است .

به گفته این روزنامه نگار این بار خبری از اپوزیسیون سیاسی یا رقبای قدرت در کنست و احزاب مختلف نبود بلکه آن چه دیده شد حضور جوانان و دانشجویانی بود که به شدت از فساد رایج در ساختار قدرت به خشم آمده اند.

او به نقل از شماری از جوانان حاضر در تظاهرات نوشت : ما چیزی برای از دست دادن نداریم بیبی (بنیامین نتانیاهو) باید به زندان برود. پایگاه اطلاع رسانی هاماکون هم در گزارشی از اوضاع بدی که صهیونیستها در فلسطین اشغالی دچار آن شده اند به طعنه در مورد معترضینی که در خیابان با نیروهای امنیتی درگیر شدند در تیتر خود نوشت : هزاران بیچاره ای که به خیابان ها آمدند به یک نقطه امیدوار کننده رسیدند آنها فهمیدند فقط خود نیستند که در این فلاکت به سر می برند ، بلکه همه با آن دست به گریبانند.

به اعتقاد نویسنده بسیاری از جوانان اسرائیلی دیگر به این نتیجه قطعی رسیده اند که آینده روشنی پیش روی آنها نیست ، افراد دارای شغل آزاد بر باد رفتن سرمایه های خود را فریاد زدند در حالی که درگیری ها نشان داد خبری از آزادی وجود ندارد ، مردم دیگر چیزی برای از دست دادن ندارند و بعد از گذراندن چند ماه پیاپی بدون در آمد، نا امیدی سرتاسر وجودشان را فرا گرفته است همین امر باعث شد تا شورش را برای رسیدن به موفقیت برگزینند گرچه این راه بدترین راه است.

برخی از رسانه های صهیونیستی هم امروز از عقب گرد لیکود و راستگرایان در نگاه صهیونیستهای ساکن فلسطین اشغالی سخن گفته و خبر دادند ، بلوک راستگرا که لیکود و نتانیاهو آن را رهبری می کند در صورتی که انتخابات امروز برگزار شود 3 کرسی کمتر به دست خواهند آورد.

اما شاید بدترین خبر برای صهیونیستها تهدید کادر پرستاری رژیم صهیونیستی به اعتصاب است .

رسانه های مختلف عبری زبان از جمله شبکه 12 تلویزیون این رژیم و یسرائیل هیوم خبر دادند پرستاران بیمارستان های مختلف سرزمین های اشغالی تهدید کردند در صورتی که شرایط و کارانه آنها بهبود پیدا نکند آنها دست به اعتصاب خواهند زد.

اعضای کادر پرستاری رژیم صهیونیستی تاکید کردند در شرایط فروپاشی کامل قرار دارند در حالی که ساختار تصمیم گیرنده هیچ اعتنایی به آنها نکرده و توجهی به مشکلات آنها که با مرگ دست و پنجه نرم می کنند ندارد.

آنها در نامه ای سرگشاده به وزیر دارایی رژیم صهیونیستی که نسخه ای از آن برای بنیامین نتانیاهو و وزیر بهداشت هم ارسال شده تاکید کردند در صورتی که به درخواست آنها اعتنایی نشود کل ساختار پرستاری دچار فروپاشی خواهد شد از این رو آنها ترجیح خواهند داد خود دست به اعتصاب زده تا مسئولین پیش از شیوع بیماری فصلی آنفلوانزا شرایط را به خوبی درک کنند.

با این حال اخبار منتشر شده در رسانه های صهیونیستی امید چندانی را به معترضین نمی دهد یدیعوت احارانوت در خبری در پایگاه اطلاع رسانی خود خبر داد نیروهای امنیتی با حمله به معترضینی که در اطراف مقر اقامت نخست وزیر رژیم صهیونیستی در خیابان بالفور در بیت المقدس آنها را مضروب و متفرق کردند.

انتهای پیام/

R36361/P/S8,90/CT10

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۵۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشنهاد رژیم صهیونیستی برای انصراف از حمله به رفح در ازای توافق با حماس

رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که تل‌آویو مایل است در صورت توافق با حماس بر سر آزادی اسرا و آتش‌بس در خصوص قصد خود برای حمله به رفح تجدید نظر کند.

بر اساس این گزارش، این به معنای پایان جنگ نیست و رژیم صهیونیستی در خصوص اتمام جنگ کوتاه نخواهد آمد.

در همین رابطه رسانه‌های عربی گزارش دادند که مصر به رژیم صهیونیستی پیشنهاد داده که حاضر است در ازای عدم حمله به رفح، مذاکرات آتش بس برای توافق با حماس را با میانجیگری خود از سر بگیرد.

از سوی دیگر رسانه‌های صهیونیستی نیز گزارش دادند که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم با طرح‌های ارتش برای حمله به رفح موافقت کرده، اما هنوز برای اجرای آن چراغ سبز نشان نداده است.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • پیشنهاد رژیم صهیونیستی برای انصراف از حمله به رفح در ازای توافق با حماس
  • حمله موشکی مقاومت به پایگاه نظامیان صهیونیست در جنوب لبنان
  • حمله به رفح به یک درگیری سیاسی داخلی برای اسرائیل تبدیل شده است
  • تشدید اختلافات داخلی در اسرائیل؛ وزیر صهیونیستی خواهان برکناری فرمانده ارتش شد
  • اسرائیل بعد از ۲۰۰ روز جنگ به هیچ چیز نرسید
  • رسانه صهیونیستی: اسرائیل بعد از ۲۰۰ روز جنگ به هیچ چیز نرسید
  • اعتراف رسانه‌های عبری به حجم سنگین حملات موشکی حزب الله
  • رسانه‌های صهیونیستی: ارتش اسرائیل در حال آماده شدن برای حمله به رفح است
  • کابینه نتانیاهو در آستانه فروپاشی
  • حزب الله: مقر تیپ گولانی را در پادگان «شراگا» هدف قرار دادیم