Web Analytics Made Easy - Statcounter

در مقدمه کتاب «دست شستن» آمده است: «همان طور که می دانید گاهی ساده ترین کارها را هم می توانیم با کیفیت بهتری انجام دهیم، یک تغییر کوچک می تواند خیلی وقت ها نتیجه های مهمی در برداشته باشد، شستن دست ها به شکل کامل و درست، ضامن یک عمر سلامتی بچه هاست.

بسیاری از بیماری های میکروبی و ویروسی به علت درست و به موقع نشستن دست ها منتقل می شوند، در این کتاب نویسنده شستن دست ها را طوری به بچه ها آموزش داده که دیگر هرگز آن را فراموش نخواهند کرد همراه با شوخی و خنده».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کتاب داستان نوشته شهرام شفیعی با تصویرگری سام سلماسی در ۲۴ صفحه مصور با موضوع کودکان؛ سلامتی و بهداشت -برای بچه های ۳ تا ۱۰ ساله و از جدیدترین کتاب های دپارتمان کودک و نوجوان انتشارات سیمای شرق (زرافه) است. 

کتاب اینگونه آغاز می شود:

راننده اتوبوس جلوی غذاخوری نگه داشت؛ بعد گفت: لطفا پیاده شوید فقط نیم ساعت وقت داریم که ناهار بخوریم کسانی که سرعتشان کم است صبحانه بخورند،‌ من و پسرم زود یک میز خالی پیدا کردیم و پشتش نشستیم ؛ مامانی و دخترم پرسیدند یعنی نمی خواهید دستتان را بشویید...

آدامسی‌های عجیب و غریب در دفتر قایمکی ها

 

کتاب دفتر قایمکی‌ها از مجموعۀ آدامسی‌ها به نویسندگی زینب علیزاده با تصویرگری مهرانه جندقی از سوی انتشارات سروش منتشر و روانه بازار نشر شد.

آدامسی‌ها یک مجموعه داستان چند جلدی است با چهار شخصیت اصلی نعنایی، زنجبیلی، بادکنکی و آتشی. دو شخصیت دکتر موزی و توت فرنگی هم در برخی جلدها حضور دارند.

آن‌ها از آدامس درست شده‌اند و همین مسئله دنیایشان و نیز نیازها و گاه موقعیت‌هایی را که در آن قرار می‌گیرند را متفاوت می‌سازد. دنیای آدامسی‌ها یک دنیای فانتزی است که در برخی موارد متفاوت از دنیای ما آدم‌ها است و برخی قواعد و قوانین و حتی بازی‌های مخصوص و متناسب با خودشان را دارند. برای نمونه آن‌ها وقتی در گرما باشند بدنشان شُل و وقتی در سرما یا در آب قرار بگیرند، سفت می‌شوند؛ آن‌وقت باید داخل دستگاهی به اسم ورزونک بروند. ورزونک دستگاهی است که آدامسی‌ها را ورز می‌دهد تا به شکل اولشان دربیایند. آدامسی‌ها هرکدامشان ویژگی مخصوص به خود دارند. مثلاً آتشی وقتی عصبانی شود موهایش آتش می‌گیرد و آن‌وقت دوستانش باید با کپسول‌ آبی که روی پشتش هست آتش را خاموش کنند یا بادکنکی وقتی هیجان زده است پرباد می‌شود.

این داستان؛ دفتر قایمکی‌ها، حفظ حریم خصوصی

عنوان جلد اول این مجموعه، دفتر قایمکی‌ها است. از آن جایی که کودکان در برابر برخی موقعیت‌ها آسیب‌پذیر هستند، مسئله حریم شخصی و رازداری اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند. در این میان نقش یک بزرگ‌تر به‌عنوان کسی که تجربه بیشتری دارد و راه متفاوتی را برای حل مشکل به شخصیت‌ها پیشنهاد می‌کند پررنگ می‌شود که در این جلد آن بزرگ‌تر دکتر موزی است. داستان این کتاب به موقعیتی می‌پردازد که حریم شخصی محسوب می‌شود. در طی داستان شخصیت‌ها به این مساله پی می‌برند که هر کسی حریم شخصی و نیز رازها و قایمکی‌هایی دارد که می‌تواند آن‌ها را از دیگران مخفی نگه دارد و کسی حق ندارد بی‌اجازه و از روی کنجکاوی این حریم را بشکند. حال اگر کسی برای قایمکی‌ها و رازهایش دفتری داشته باشد و دفتر دست دیگران بیفتد چه اتفاقی می‌افتد؟ این مسأله ماجرای این کتاب را تشکیل می‌دهد.

در کتاب دفتر قایمکی ها می خوانید:

چند روز زنجبیلی دل درد داشت. پیش دکتر موزی رفت. زنجبیلی جان! چند تا راز توی دلت هست. باید با یک نفر که به او اعتماد داری حرف بزنی تا حالت خوب بشود.

اگر هم مشکلی داری یا کسی اذیتت کرده به من بگو تا کمکت کنم. آدامسی های موجوداتی بی نظیر و متفاوتند که شبیه شان هیچ جا پیدا نمی شود؛ چون اونها از کارخانه ای مخصوص بیرون می آیند.

آدامسی ها هر کدامشان یک ویژگی مخصوص دارند. مثلا آتشی وقتی عصبانی شود موهایش آتش می گیرد؛ یا بادکنکی وقتی هیجان زده است پرباد می شود. تازه یک کتاب مهم هم دارند و آن قانون آدامسی ها است. این کتاب راهنمای آن هاست برای کارهایی که باید یا نباید انجام بدهند...

چاپ نخست این اثر در ۱۶ صفحۀ خشتی مصور رنگی در اختیار علاقمندان این حوزه قرار گرفته است.

نسخۀ الکترونیک دفتر قایمکی‌ها نیز برای علاقه‌مندان عرضه شده است.

برچسب‌ها کتاب کودک کتاب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کتاب کودک کتاب کتاب کودک کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۵۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) وقتی بچه گوریل از قلقلک دادن توسط مادرش لذت می‌برد

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • (ویدئو) وقتی بچه گوریل از قلقلک دادن توسط مادرش لذت می‌برد
  • خون شریک ۲ + فیلم
  • چند بار باید دستان خود را بشوئید؟
  • وقتی ب ام و به سرنوشت پراید و آر دی دچار بوده! (عکس)
  • وقتی دانشگاه به اسرائیل نه بگوید
  • وقتی روبات‌ها به کمک شرکت‌های پست می‌آیند + فیلم
  • لباسی تازه برای کادیلاک اسکالید-وی (عکس)
  • ماهی وقتی ایده ای برای « نما » باشد! (عکس)
  • وقتی از هنر « نما » در ساختمان صحبت می کنیم(عکس)
  • معرفی نامزدهای ایرانی کتاب‌ برای کودکان با نیازهای ویژه