Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری ویژه کاشان گفت: بر خلاف اردیبهشت، جوجه‌ریزی تیر ماه خوب بوده است و فکر می‌کنم اواخر تیر ماه با عرضه زیاد مرغ مواجه خواهیم شد و قیمت‌ها مناسب‌تر می‌شود.

 به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، با شیوع ویروس کرونا  سبب شد تا قیمت بیشتر اقلام افزایش یابد؛ در حالی قیمت گوشت مرغ این روزها سیر صعودی به خود گرفته است که متولیان نظارت بر قیمت این حوزه از این موضوع اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افزایش بی‌سابقه قیمت گوشت مرغ در بازار کاشان از کیلویی ۹ الی ۱۱ هزار تومان به ۲۰ هزار تومان افراد بی‌بضاعت و قشر ضعیف جامعه را نگران کرده است و از این وضعیت پیش‌آمده گله‌مند هستند.

 

مسؤولان ما در خواب تابستانی هستند

یکی از شهروندان  کاشانی با ابراز نارضایتی از وضع موجود در بازار و اقلام اساسی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار کرد: گرانی گوشت مرغ خانواده‌های تهی‌دست را نگران کرده است مسؤولان کاشان چرا خود را به خواب تابستانی زده‌اند؛ ما قشر ضعیف هم از همین جامعه هستیم.

وی با اشاره به اینکه بر چه اساسی قیمت مرغ تا ۶ الی ۷ هزار تومان افزایش قیمت داشته است، افزود: خانواده‌های دارای چند فرزند با خرید هفته‌ای فقط یک‌بار گوشت مرغ متحمل هزینه‌ای بالغ‌ بر ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار تومان در ماه می‌شوند که این برای اقشار آسیب‌پذیر، رقم بسیار بالایی است، از سویی دیگر خیلی از خانواده‌ها به دلیل گرانی گوشت مرغ توان خرید ندارند.

این شهروند کاشانی با اشاره به اینکه بعد از گران شدن گوشت قرمز دل‌خوش به گوشت مرغ بودیم، تصریح کرد: با وجود اینکه توان خرید گوشت قرمز را بعد از گران شدن نداشتیم، فقط از گوشت مرغ برای طبخ غذا استفاده می‌کردم اما با گرانی گوشت مرغ و حقوق‌های ناچیزی که ما می‌گیریم این منبع پروتئینی هم از سبد غذایی ما به‌ اجبار حذف شد.

وی با اشاره به اینکه با این اوضاع گرانی و خالی شدن سفره‌های مردم از نظر روحی و روانی دچار ضعف شدیدی شدیم، ابراز کرد: در این اوضاع شیوع ویروس کرونا حداقل دیگر گرانی‌ها را به بار روانی مردم اضافه نکنید.

نظارت وجود ندارد

یکی از فروشندگان محصولات پروتئینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: ما هم مثل شما نمی‌دانیم چرا قیمت مرغ به‌یک‌باره افزایش داشته است، مردم در وضعیت نامناسبی هستند و قدرت خریدشان به‌شدت پایین آمده است، به‌نحوی‌که اگر ما در روز ۳۰۰ عدد مرغ میفروختیم در حال حاضر روزی ۱۰۰ تا ۱۵۰ عدد مرغ منجمد و گرم به فروش می‌رسد.

این فروشنده بابیان اینکه با گران شدن گوشت مرغ تقاضا هم کمتر شده است، افزود: با این قیمت‌ها به تولیدکننده و فروشنده ضرر زیادی وارد می‌شود چون هیچ‌کس راغب نیست مرغی که تا چند هفته پیش کیلویی ۹ الی ۱۱ هزار تومان تهیه می‌کرده است، ۲۰ هزار تومان خرید کند؛ در این بین، ما مغازه‌دارها با چالش‌هایی شدیدی همچون اجاره‌بها، دستمزد شاگرد، قبوض انشعابات و ... مواجه هستیم.

 

وی گفت: افزایش قیمت گوشت مرغ، عدم نظارت را  نشان می‌دهد مسؤولان مربوطه در این حوزه باید نظارت بیشتر و بهتری داشته باشند تا مسبب این گرانی‌ها شناسایی شوند؛ در صورت تداوم این رویکرد و افزایش قیمت‌ها، مرغ از سبد غذایی بسیاری از خانواده‌های بی‌بضاعت حذف می‌شود.

افزایش نهاده‌ها باعث افزایش قیمت مرغ شده است

علی‌رضا جمشیدی مدیرعامل تعاونی مرغداران کاشان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان، با اشاره به اینکه با توجه به افزایش قیمت سویا، ذرت و نهاده‌ها قیمت مرغ بالا رفته است، اظهار کرد: در فصل قبلی مرغدارها ضرر و زیان زیادی دیدند و قیمت مرغ به‌ شدت پایین آمد.

مدیرعامل تعاونی مرغداران کاشان، با اشاره به اینکه دولت قول داده بود نهاده‌ها را با ارز دولتی وارد کند، ابراز داشت: قیمت سویا و ذرت قرار بوده با ارز دولتی وارد شود اما ۴۰ درصدش را با ارز دولتی وارد کردند؛ ۶۰ ددرصد مابقی‌اش را مرغدار با ارز آزاد خریداری کرده‌ است.

جمشیدی با اشاره به اینکه قیمت مرغ زنده با تصویب دولت ۱۰.۵۰۰ تومان، قیمت مرغ منجمد ۱۳ هزار تومان است، تصریح کرد: ستاد تنظیم بازار استان اصفهان با کارشناسی، قیمت مرغ را ۱۶ هزار تومان مصوب کرده است، اما در بازار با قیمت ۱۹ الی ۲۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

وی با بیان اینکه به خاطر ضرر و زیانی که مرغداران داده‌اند جوجه‌ریزی کمتر شده است، افزود: در هر دوره مرغداران کاشانی یک‌میلیون و ۳۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی می‌کردند اما در حال حاضر ۷۰۰ هزار جوجه ریخته‌اند.

 

کاشان دومین قطب تولید پروتئین سفید در کشور

مسعود خاندایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان، با اشاره به اینکه کاشان دومین قطب تولید پروتئین در کشور است، اظهار کرد: کاشان یکی از شهرهایی بود که ویروس کرونا در آن‌همه‌گیر شد  افراد زیادی  در آن مقطع زمانی سرمایه‌گذاری کرده بودند تا در تعطیلات با ورود مسافر و توریست به شهرستان، از سرمایه گذاری خود استفاده کنند اما، به دلیل بسته شدن رستوران، دانشگاه، تالارها و عروسی‌ها تقاضای گوشت مرغ به‌ شدت کاهش و ضرر و زیان شدیدی کردند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری ویژه کاشان، با اشاره به اینکه در اسفند و فروردین با افزایش زیاد گوشت مرغ مواجه شدیم به‌ نحوی‌که در روز ۱۰۰ تن گوشت مرغ در کاشان تولید می‌شد، افزود: قیمت تمام شده برای خود مرغدار ۱۰ هزار تومان بود؛ در آن مقطع که ویروس کرونا باعث شده بود بیشتر اصناف تعطیل شوند گوشت مرغ را بین ۴ الی ۵ هزار تومان به فروش رفت که زیان سنگینی به مرغدار وارد شد.

مرغ منجمد استانداردهای لازم را دارد و تضمین‌شده است

وی بابیان اینکه در اردیبهشت ۷۵ درصد کاهش جوجه‌ریزی داشته‌ایم، تصریح کرد: با صحبت‌هایی که با پشتیبانی امور منابع دام استان اصفهان داشتیم، ۱۰۰۰ تن از مرغ مازاد شهرستان را خریداری و در کشتارگاه‌های صنعتی دام و طیور اصفهان منجمد کردیم.

خاندایی با اشاره به اینکه مرغ منجمد استاندارد و تست‌ شده است، افزود، قیمت گوشت مرغ منجمد ۱۳.۵۰۰ تومان در برخی از فروشگاه‌های شهرستان به فروش می‌رسد؛ مردم کاشان مطمئن باشند مرغ منجمد هیچ ضرر و زیانی ندارد.

قیمت گوشت مرغ ۱۷۰۰۰ هزار تومان مصوبه دولتی است

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری ویژه کاشان، با تأکید بر اینکه مردم کاشان متقاضی گوشت مرغ گرم هستند، ادامه داد: قیمتی که در برخی از فروشگاه‌ها و تعاونی مرغ داران به ما اعلام کردند ۱۷ هزار تومان است که بین مردم توزیع می‌شود اما اگر فروشگاهی بالاتر از این قیمت بین مردم به فروش رساند شهروندان با تماس به تعزیرات از آنها شکایت کنند تا برخورد جدی با آن‌ها صورت بگیرد.

وی بابیان اینکه چندین موضوع از قبیل: جوجه یک‌روزه، دانه و بار، هزینه‌های جاری بعلاوه خواب سرمایه و لیست تلفات و داروهایی که به مرغ تزریق می‌شود قیمت تمام‌شده مرغ به دست می‌آید، اظهار داشت: قیمت تمام‌شده مرغ برای مرغدار در کشتارگاه بین ۱۰ تا ۱۲ هزار تومان است و قیمت فروش مرغ در فروشگاه‌ها که مورد تأیید فرمانداری کاشان است بین ۱۶.۵۰۰ تا۱۷.۵۰۰ است.

 معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری ویژه کاشان گفت: جوجه‌ریزی تیر ماه خوب بوده است و  فکر می‌کنم اواخر تیر ماه با عرضه زیاد مرغ مواجه خواهیم شد و قیمت‌ها مناسب‌تر می‌شود.

با کاهش عرضه مرغ مواجه هستیم

جواد کافی‌زاده رئیس جهاد کشاورزی کاشان  در مورد گرانی مرغ و تخم‌مرغ در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: بعد از شیوع ویروس کرونا مصرف گوشت مرغ کاهش پیدا کرد و جوجه ریزی کمتر شد.

 

 

 

رئیس جهاد کشاورزی کاشان با اشاره به اینکه این موضوعات همزمان با محدودیت‌های واردات خوراک مرغ مثل ذرت و سویا شد، افزود: این مسائل باعث شد جوجه ریزی مرغداران کمتر بشود و در حال حاضر کاهش عرضه اتفاق افتاده است.

و با بیان اینکه کاهش عرضه ناشی از کمبود جوجه ریزی مرغداران بوده است، افزود: کمبود اقلام خوراک مرغ باعث شده است مرغداران کمتر  جوجه‌ریزی کنند که این مسائل باعث شده تا قیمت مرغ افزایش داشته باشد.

کافی‌زاده گفت: دولت در تلاش است تا مرغ‌های منجمدی که در انبارهای شرکت پشتیبانی‌ها وجود دارد  روانه بازار کند تا چرخه فروش مرغ طبیعی‌تر شود.

انتهای پیام/۶۳۰۱۸/ص۳۰/

منبع: فارس

کلیدواژه: مرغ کاشان قیمت پروتئین گفت وگو با خبرنگار فارس قیمت گوشت مرغ ویروس کرونا افزایش قیمت هزار تومان خانواده ها مرغ منجمد مرغ مواجه جوجه ریزی قیمت مرغ قیمت ها تیر ماه باعث شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۶۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسي قيمت گوشت با قيمت هاي نامتعارف در جلسه تنظيم بازار استان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، سوژه اصلی جلسه کارگروه تنظیم بازار این هفته، عرضه گوشت با قیمت‌های نامتعارف بود؛ نظارت بر قیمت تالار‌ها و رستوران ها، عرضه کالا‌های اساسی و کاسبان امین هم از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه بود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • صادرات دام راهکاری برای ایجاد رونق صنعت دامپروری
  • پیاز این‌گونه ۱۵۹۸ درصد گران شد/ تغییر ۱۵۴۰ درصدی قیمت گوشت در ۷ سال گذشته
  • ۶۳.۵ درصد افزایش قیمت هر کیلوگرم شقه گوسفند در یک سال
  • جوجه ریزی در مرغداری سیستان و بلوچستان ۱۷ درصد افزایش یافت
  • بازار سیاه تایر از بین می رود!
  • غذا‌هایی که شکم تخت به شما هدیه می‌دهد
  • ممنوعیت فروش گوشت لاکچری در قم +فیلم
  • فروش گوشت لاکچری در قم ممنوع شد
  • بررسي قيمت گوشت با قيمت هاي نامتعارف در جلسه تنظيم بازار استان
  • خراسان شمالی خود کفا در تولید گوشت سفید/افزایش ۲۶ درصدی جوجه ریزی در استان