Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمدرضا جهانگیری مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمان با اشاره به آغاز ثبت نام آنلاین  مسابقات ملی مهارت گفت: نوزدهمین دوره این مسابقات در سال جاری در ۳۵ رشته مهارتی و با در نظر گرفتن شرایط شیوع ویروس کرونا، به صورت غیرمتمرکز و غیر هم زمان، استانی و منوط به تصمیم ستاد استانی مبارزه با کرونا برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: ثبت نام مسابقات مذکور فقط به صورت آنلاین و از طریق نشانی www.portaltvto.com/olampiad/signup/step۱ انجام می‌شود و متقاضیان می‌توانند از طریق این نشانی در رشته مورد نظر ثبت نام کنند.

او همچنین از میزبانی استان کرمان در رشته‌های طراحی مهندسی مکانیک و ساخت و تولید تیمی و مکانیک خودرو‌های سنگین خبر داد.

مریم زارع نسب مسئول دبیرخانه مسابقات ملی مهارت استان کرمان گفت: از سوی دفتر مسابقات ملی و بین المللی مهارت سازمان، رشته‌های نوزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت به شرح زیر اعلام شده است:

رشته‌های رقابتی برای متولدین ۱۱/۱۰/۷۴ به بعد:
- فناوری آب
- ساخت و تولید (در قالب تیم ۳ نفره)
- مکاترونیک (در قالب تیم ۲ نفره)
- امنیت شبکه (در قالب تیم دو نفره)
رشته‌های رقابتی برای متولدین ۱۱/۱۰/۷۷ به بعد:
- رباتیک (در قالب تیم دو نفره)، تراش و فرز cnc
- فناوری مد
- گل آرایی
- طراحی فضای سبز (در قالب تیم دو نفره)
- تهویه و تبرید
- جوشکاری
- راهکار‌های نرم افزاری برای تجارت
- کنترل صنعتی
- اتصالات چوبی
- نجاری سازه‌های چوبی
- لوله کشی و گرمایشی
- تأسیسات الکتریکی
- الکترونیک
- کابینت سازی
- فناوری خودرو
- صافکاری خودرو
- نقاشی خودرو
- آجر چینی
- کاشیکاری دیوار و کف
- گچکاری
- تعمیر و نگهداری ماشین آلات سنگین
- طراحی مهندسی مکانیک
- جواهرسازی
- آشپزی
- قنادی
- طراحی صفحات وب
- مدیریت سیستم‌های تحت شبکه
- امنیت شبکه (در قالب تیم دو نفره)

انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فنی و حرفه ای مسابقات ملی مهارت مسابقات ملی مهارت ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۶۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاید مهندس امنیت اطلاعات  

خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ مریم ملی؛ چند سال پیش تنها دارایی‌های ارزشمندی که ممکن بود در اثر سرقت از دستمان برود پول و طلا و اشیای گرانبها بود اما امروز علاوه بر این موارد نگرانی تازه‌ای را هم تجربه می‌کنیم، نگرانی برای به خطر افتادن امنیت اطلاعات‌مان. از رمزهای بانکی بگیرید تا اطلاعات و عکس‌های توی گوشی تلفن همراه و داده‌هایی که در سیستم محل کارمان ذخیره کرده‌ایم همه این موارد می‌تواند به طور غیر مستقیم به لو رفتن دارایی‌های دیگرمان بینجامد. همین موضوع هم باعث شکل‌گیری و البته پر طرفدار شدن گرایش امنیت اطلاعات در رشته مهندسی کامپیوتر شده است. امنیتی که به راحتی به دست نمی‌آید و در بسیاری از مواقع نیازمند کدنویسی‌های تخصصی است. در این مطلب می‌خواهیم بیشتر با این رشته آشنا شویم و ببینیم چه‌طور می‌توان به این حوزه وارد شد.    

چرا امنیت اطلاعات؟

 هدف از امنیت اطلاعات این است که ذخیره، تبدیل، پردازش، انتقال و بازیابی اطلاعات به شکلی مطمئن و امن انجام پذیرد و از انجام فعالیت‌های غیر مجاز جلوگیری شود. فعالیت‌های غیر مجاز یعنی چه؟ دسترسی، استفاده، افشاء، خواندن، نسخه برداری یا ضبط، خراب کردن، تغییر و دستکاری اطلاعات همه و همه غیر مجاز محسوب می‌شوند.  از آنجایی که بسیاری از کسب‌و‌کارهای نوین در بستر فضای مجازی و وب فعالیت می‎کنند برای حفاظت از داده‌ها و اطلاعاتشان به مهندس امنیت اطلاعات نیاز دارند. غیر از این مورد همه ما که کاربران ساده اینترنت هستیم و در شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های مختلف فعالیت داریم باید درباره مراقبت از اطلاعات شخصی‌مان آموزش ببینیم. خیلی‌وقت‌ها بدون این که بدانیم امکان نفوذ به اطلاعات شخصی‌مان را برای دیگران فراهم می‌کنیم و آموزش دقیق می تواند از لو رفتن اطلاعاتمان جلوگیری کند.

چه مهارت‌هایی نیاز داریم؟

گفتیم امنیت اطلاعات از گرایش‌های مهندسی کامپیوتر است بنابراین مشخص است که یکی از مهارت‌های مورد نیاز در این حوزه کسب دانش کد‌نویسی است. کد نویسی گرچه از مهارت‌هایی است که در دانشگاه هم آموزش داده می‌شود اما یادگیری ان در سطحی که مورد نیاز کسب‌و‌کارهاست بیشتر به همت خودتان بستگی دارد. اگر حوصله نشستن زیاد پشت لپ‌تاپ و سر و کله زدن با الگوریتم‌ها و دستورهای برنامه‌نویسی را ندارد احتمالا شما برای شغل امنیت اطلاعات مناسب نیستید. در کنار کد نویسی تقویت مهارت در خواندن و نوشتن به زبان انگلیسی هم بسیار به کارتان می‌آید.

چه رشته‌ای در دانشگاه بخوانیم؟

رایانش امن یا امنیت اطلاعات هردو نام یکی از گرایش‌های مهندسی کامپویتر در مقطع ارشد و دکتراست. بنابراین اگر به این رشته علاقه‌مند هستید بدانید که تنها در مقطع ارشد و دکترا می‌توانید به این رشته وارد شوید. دانشگاه‌های تهران، اصفهان، تبریز، تربیت مدرس، شیراز، اصفهان، صنعتی شریف، صنعتی امیرکبیر، دانشگاه شاهد از دانشگاه‌‍‌های دولتی هستند که این رشته را در مقطع ارشد ارائه می‌کنند.

چه‌طور وارد بازار کار بشویم؟

از فارغ التحصیلان دوره کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر انتظار می‌رود بتوانند در طراحی، تحقیق، به روزسازی، بهینه‌سازی، امنیت و نوآوری پیوسته با تأمین قابلیت رقابت‌پذیری بین‌المللی در سیستم‌های کامپیوتری، شبکه‌ای و هوشمند سخت‌افزاری و نرم‌افزاری فعالیت کنند. همه صنایع و کارخانه‌ها، سازمان‌های دولتی و خصوصی، زیر ساخت‌های محاسباتی و ارتباطی در کشور نیاز به امنیت اطلاعات دارند. بنابراین کسانی که در این رشته تحصیل کرده‌اند و مهارت‌های لازم و کافی را دارند می‌توانند در عناوین شغلی مرتبط با امنیت اطلاعات مشغول به کار شوند. بانک‌ها و موسسات مالی اعتباری و ارائه‌دهندگان خدمات بورسی و ارزی هم به دلیل حساسیت بالای کارشان به امنیت قدرتمند در شبکه و زیرساخت خود نیاز دارند. بنابراین طیف گسترده‌ای کسب‌و‌کارها هستند که می‌توانند گزینه‌های شغلی خوبی برای فارغ‌التحصیلان این گرایش باشند.

 

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اجرای طرح شنا برای ۴ هزار دانش‌آموز ابتدایی کهگیلویه و بویراحمد
  • پیشنهاد تغییر نام دانشگاه «فنی حرفه‌ای» به «مهارت» قابل پیگیری است
  • دانش‌آموزان امسال ۳ نوع مهارت را فرامی‌گیرند
  • دانش‌آموزان امسال ۳ نوع مهارت را فرا می‌گیرند
  • شاید مهندس امنیت اطلاعات  
  • حسینی: تغییر نام دانشگاه از فنی حرفه‌ای به دانشگاه ملی مهارت پیشنهادی موجه و قابل پیگیری است
  • درخشش کاراته‌کاهای کرمانی با پنج مدال
  • ۲۰ هزار سرباز ماهر وام خوداشتغالی گرفته‌اند
  • ۲۰ هزار سرباز ماهر وام خوداشتغالی گرفته اند
  • برپایی آیین افتتاحیه مسابقات ورزشی جام شهدای مهارت در البرز