Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@00:32:31 GMT

مشکل کم آبی شهر حمیل برطرف شد

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۳۶۴۵۳

مشکل کم آبی شهر حمیل برطرف شد

مهدی آزادی نیا روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به همت پرسنل اداره آبفا و به منظور مقابله با کم آبی این شهر یک حلقه چاه آب شرب در شهر حمیل تجهیز شد.

وی اضافه کرد: پروژه حفاری این چاه به عمق ۹۰ متر و لوله گذاری به قطر ۱۲۵ میلی متر و از نوع فولادی و همچنین نصب یک الکترو موتور شناور ۳۰ کیلو واتی انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست اداره آبفا شهر حمیل ادامه داد: باتوجه به توسعه شهر و رشد جمعیت و نیاز به منابع آب جدید، راه اندازی چاه جدید در دستور کار قرار گرفت و با قرار گرفتن این چاه در مدار بهره برداری علاوه بر تامین آب شهروندان، موجب افزایش کمی و کیفی آب شرب شهر شده است.

آزادی نیا، با بیان اینکه حداکثر ظرفیت آبدهی چاه جدید در زمان پمپاژ ۱۸ لیتر بر ثانیه است، اظهارداشت: هم اکنون آب شرب شهر حمیل و پنج روستای این بخش از طریق ۲ حلقه چاه تامین می شود.

وی گفت: باتوجه به گرمای فصل تابستان و همچنین لزوم رعایت موارد بهداشتی در زمان شیوع بیماری کرونا شهروندان در مصرف بهینه آب مشارکت داشته باشند تا تابستان امسال را با کمترین مشکل پشت سر بگذاریم.

شهر حمیل با جمعیتی بالغ بر هزار و ۳۰۰ نفر از توابع شهرستان اسلامآبادغرب است و ۵۲۰ مشترک آب دارد.

شهرستان اسلام آبادغرب با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت در ۶۰ کیلومتری غرب کرمانشاه واقع شده است. 

برچسب‌ها آب و فاضلاب اسلام آباد غرب حمیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آب و فاضلاب اسلام آباد غرب حمیل آب و فاضلاب اسلام آباد غرب حمیل شهر حمیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۶۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پسماند و پساب مشکل اصلی شهرهای ساحلی

ایسنا/مازندران رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نور چالش اصلی این شهرستان را مانند دیگر استان‌های شمالی، پسماند دانست و گفت: متاسفانه به دلیل بالا بودن سطح آب در شهرهای ساحلی در حوزه پساب‌ها دچار چالش هستیم، البته پایش‌ها توسط همکاران به صورت مستمر انجام می‌شود و برای مکان‌هایی که دچار مشکل هستند جهت مدیریت پساب اخطار صادر می‌شود تا نسبت به سیستم تصفیه فاضلاب اقدام کنند.

یاسر سالار در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: شعار امسال هفته‌ی زمین پاک «مشارکت مردم ایران در برابر پلاستیک و نجات زمین» نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه هر ساله در هفته‌ی زمین پاک برای ایجاد فرهنگ‌سازی هر چه بیشتر در بین آحاد جامعه و خصوصا کودکان و نوجوانان برنامه‌های متنوعی انجام می‌شود، افزود: در روز جهانی زمین با مشارکت جوامع محلی و همکاران محیطبان به صورت‌ نمادین پاکسازی سواحل با هدف فرهنگ سازی انجام می‌شود تا محیط پیرامونی عاری از هرگونه زباله باشد.

رئیس اداره‌ حفاظت محیط زیست شهرستان نور به طرح یک ساعت با محیطبان در مدارس جهت آشنایی دانش‌ آموزان با محیط زیست و پیرامون آن به صورت مستمر را از برنامه‌های فرهنگی دانست و گفت: باید آینده‌ای به دور از زباله داشته باشیم.

سالار افزود: محیط زیست مختص یک اداره و یا نهاد خاصی نیست، بلکه بر اساس اصل ۵۰ قانون اساسی حفظ و حراست از محیط زیست وظیفه همگانی است و در همین راستا دوستداران محیط زیست و رسانه‌ها هم می‌توانند جهت تنویر افکار عمومی بین جوامع محلی برای داشتن زمینی پاک اطلاع رسانی و فرهنگ سازی‌لازم را انجام دهند.

رئیس اداره‌ حفاظت محیط زیست شهرستان نور یادآور شد: مردم می‌توانند با انجام کارهای کوچکی چون رها نکردن زباله در داخل رودخانه‌ها، جوی آب‌، جنگل، دریا و یا جایگزین کردم کیسه پارچه‌ای به جای کیسه نایلونی و خیلی از کارهای دیگر به داشتن محیط زیستی سالم کمک کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور درحال حل‌شدن هستند
  • رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل شدن هستند
  • آب مهمترین مسئله در شرق اصفهان است
  • سیلاب به زیرساخت‌های آب شهرستان زیرکوه خسارت وارد کرد
  • آغاز طرح اضطراری برای برقراری آب در ۲۸ روستای سیل زده
  • اختصاص یک هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های عمرانی نیر
  • پسماند و پساب مشکل اصلی شهرهای ساحلی
  • زارعی: دغدغه ما برای مالکیت استقلال و پرسپولیس برطرف شد
  • مشکل خط انتقال آب زرند مرتفع شد
  • بررسی مشکلات صنایع شهرستان ساوه در سه سطح