Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست معاونت امور استان ها و اتحادیه های اتاق تعاون گفت: مسئولین نسبت به تعطیلی کارخانه ها و عقب افتادن حقوق چندین ماهه کارگران بخشهای مختلف تولید بی توجه شدند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم, جلسه شورای مناطق اتاق تعاون با هدف بررسی مشکلات ناشی از ویروس کرونا برای تعاونگران کشور  برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

صمد مرعشی، سرپرست معاونت امور استان ها و اتحادیه در این جلسه گفت: برگزاری جلسات این شوراها در شرایط کنونی با رعایت پروتکل های بهداشتی با هدف بررسی مشکلات ناشی از ویروس کرونا برای فعالان بخش تعاون و بازدید میدانی از مراکز فعالیت فعالان بخش و تهیه و تدوین مشکلات ناشی از بیماری کرونا صورت می گیرد.

وی با اشاره به مشکلات بوجود آمده ناشی از کرونا، ادامه داد: مشکلات جدی بوجود آمده ناشی از کرونا برای صاحبان صنایع علی الخصوص بخش تعاون و ضرورت بررسی فضای کسب و کار در بخش تعاون و خسارات وارده به این بخش و تهیه آمار و اطلاعات دقیق از آنها برای ارائه به مسئولین و مطالبه گری جهت بهبود وضعیت آنها از مسئولین استانی و کشوری از وظایف مهم در این شرایط حساس محسوب می شود.

وی در تشریح فعالیت شورای مناطق 6گانه ابراز داشت: در این تقسیم بندی تعاونگران در سراسر کشور به 6 منطقه که متشکل از چند استان و شهرستان است، تقسیم شده اند و با قرار دادن یک استان به عنوان استان معین این جلسات  برگزار می شود.

وی افزود: به تازگی این جلسات در 3 منطقه با حضور استان های مربوطه، در استان های یزد، مشهد و زنجان برگزارشده است.

به گفته این مقام مسئول یکی از دغدغه های جدی اتاق تعاون در استانها فضای فیزیکی و اداری آنهاست که تبدیل به احسن شدن فضای فیزیکی اتاقها از قبیل تهیه زمین مناسب و فروش ساختمان و ساخت مشارکتی از مصوبات جلسه شورای مناطق بوده است.

مرعشی خاطر نشان کرد: اهتمام به ایجاد ارتباط با مسئولین استانی اعم از ائمه جمعه مراکز استانها و شهرستانها، استانداران، فرمانداران و نیز مدیران و علی الخصوص نمایندگان بصورت مستمر و ارائه گزارش وضعیت بخش تعاون به آنها توسط رؤسای اتاق ها از دیگر مصوبات شورای مناطق بوده است.

وی در خصوص برگزاری نمایشگاه های مختلف در مراکز استان ها اذعان داشت: ضرورت توجه به موضوع برگزاری نمایشگاهای مختلف در مراکز استانها  در این نشست ها مطرح شده و مورد بحث قرار گرفته است و مقرر شد روسای اتاق ها، اقدام لازم را در مراکز استانها انجام و در صورت مواجه شدن با مشکلات موضوع را از طریق اتاق تعاون ایران پیگیری کنند.

این مقام مسئول در ادامه به نقش اتاق های تعاون در جلسات هیات واگذاری استانی اشاره کرد و تصریح کرد:مطابق قانون اتاق تعاون در هیات های واگذاری دارای کرسی بوده و  اتاق تعاون استانها باید با ورود به موضوع  واگذاریها و طرحهای عمرانی نیمه تمام دولتی، به طور جدی پیگیری کنند.

سرپرست معاونت امور استان ها و اتحادیه های اتاق تعاون ادامه داد:  عدم تمکین سیستم بانکی در اجرای مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استانها و نیز بی توجهی به دستور العملهای بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار و سرگردانی فعالان بخش و نیز بخش خصوصی، ضرورت توجه مسئولین مرتبط با این امر و رفع این معضل را دوچندان می کند.

مرعشی با اشاره به آسیب فعالان اقتصادی ناشی از بحران کرونا، اذعان داشت: کم توجهی مسئولین به بسته شدن و ورشکستگی کارخانه ها و عقب افتادن حقوق چندین ماهه کارگران بخشهای مختلف تولید و در نهایت بی توجهی به توان داخلی نیز از دغدغه های صاحبان صنایع و نیز تولیدکنندگان در عرصه های مختلف بوده  که اتاق تعاون ایران بعنوان نماینده واقعی بخش تعاون ضمن اعلام این مشکلات به مسئولان دست اندرکار نسبت به پی گیری و رفع این مشکلات اقدام می کند.

این تعاونگر با اشاره نقش دستورالعمل های خلق الساعه برای فعالان اقتصادی، ابراز داشت: تدوین و تصویب دستورالعملها و آئین نامه های خلق الساعه کما فی السابق مشکل جدی  بخش تعاون بوده و چالش هایی را برای فعالان بخش تعاون ایجاد کرده است که ضرورت  اتخاذ تدبیر لازم و عملیاتی در این خصوص محسوس است.

انتهای پیام/

R1012189/P/S7,82/CT1 واژه های کاربردی مرتبط اخبار کارگران اتاق تعاون ایران بیشتر بخوانید... بی اطلاعی وزارت کار از زمان تصویب حق مسکن کارگران/ اجرای مصوبه از اول سال به نظر دولت بستگی دارد

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار کارگران اتاق تعاون ایران اخبار کارگران اتاق تعاون ایران شورای مناطق مراکز استان اتاق تعاون فعالان بخش بخش تعاون استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۶۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شعار سال یک راهبرد اجرایی برای حل مشکلات است

معاون علمی و پژوهشی سپاه استان قزوین، گفت: شعار سال با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم یک راهبرد اجرایی برای همه اقشار مردم و مسئولان است که با تحقق آن مشکلات اقتصادی، سیاسی و فرهنگی هم برطرف می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، کریم عباسی در نخستین جلسه این معاونت ضمن تشریح و تبیین محورهای شعار سال که توسط مقام معظم رهبری اعلام شده، اظهار داشت: اگر چه فعالیت‌های بسیار خوب و مثبتی در حوزه تولید و چرخه اقتصاد در کشور صورت گرفته، ولی بیان مستمر این مهم در سال‌های اخیر توسط معظم‌له نشان از اهمیت استمرار، تلاش و نیاز به ایجاد دگرگونی در حوزه تولید و علم کشور است.

وی افزود: افکار عمومی و مردم باید نتایج فعالیت تولیدی و تحقق راهبرد سال را در عملکرد مسئولان لمس کند، چرا که ریشه حل مشکلات اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و بین‌الملل در تحقق شعار سال است و این مهم با مقوله علم قابل رفع شدن است و این موضوع نشان‌دهنده ارزش علم و عالم است.

معاون علمی و پژوهشی سپاه استان قزوین، خاطرنشان کرد: بی‌تردید برای هر پدیده در عالم هستی یک سیر تکامل قابل تصور است و اگر استعدادها و ظرفیت‌های موجود در جامعه به شکل صحیح به‌کارگیری شود می‌توان به جهش تولید دست یافت و نتایج شیرین آن را در کشور حس کرد.

عباسی به دستاوردهای جشنواره علمی جهادگران علم و فناوری این معاونت در استان قزوین اشاره کرد و افزود: این جشنواره تنها به یک همایش ختم نمی‌شود و برگزاری جشنواره علمی آغاز یک حرکت علمی در استان است که به همین منظور دبیرخانه این جشنواره فعال بوده و زمینه ساز فعالیت های جشنواره آتی خواهد بود.

وی تصریح کرد: سعی ما در معاونت علمی و پژوهشی در راستای شعار سال؛ شناسایی ظرفیت های مردمی و نیازهای مسئولان و ایجاد ارتباط بین این دو حوزه است تا بتوانیم گام اصلی را برای سربلندی و اعتلای جمهوری اسلامی ایران برداریم.

گفتنی است، در این جلسه هریک از مسئولان علمی نواحی و اقشار به ارائه گزارشی از فعالیت‌های خود در سال گذشته پرداخته و در خصوص برنامه‌های سال جدید به بحث و تبادل نظر پرداختند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خرید بیش از ۵۹۴ هزار تن گندم و کلزا در خوزستان
  • اعتراض شماری از مسوولان فنی و کنترل کیفی کارخانه های مواد غذایی
  • مشکل برگزاری کنسرت موسیقی در بوشهر حل شد؟
  • علت اعتراض طلافروشان چیست؟
  • ماجرای اعتراض طلافروشان چیست؟
  • تعاون به عنوان رکن مهم مشارکت مردم، مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است
  • فعالان سرود بیمه می‌شوند
  • شعار سال یک راهبرد اجرایی برای حل مشکلات است
  • اعزام  زائر از هرمزگان به حج عمره
  • مسوولان مشکلات قشر کارگری را احصا و رفع کنند