Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

ایالات متحده آمریکا اعلام کرد گفت وگوی استراتژیک با عراق در خصوص روابط آتی میان دو کشور و سرنوشت نیروهای خود در عراق را ادامه خواهد یافت.

ژنرال کنت مک‌کنزی، فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) در کنفرانسی مطبوعاتی گفت: «در این ماه گفت وگوی استراتژیک با دولت عراق را ادامه خواهیم داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

قرار است مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق در این ماه به واشنگتن سفر کرده و ریاست هیئت عراق در دور دوم گفت وگوی استراتژیک با امریکا را برعهده بگیرد.

به گزارش میدل ایست نیوز، دور اول این گفت وگو به صورت ویدئو کنفرانس و در تاریخ ۱۱ ژوئن ۲۰۲۰ برگزار شد.

وی در خصوص نصب سامانه‌های پدافند هوایی در منطقه خضراء گفت این سامانه‌های دفاعی را برای حفاظت از منطقه خضراء و نیروهای خود در عراق نصب کردیم.

ماه گذشته سفارت آمریکا در منطقه خضراء سامانه‌های دفاعی خود را نصب کرد تا از هدف واقع شدن توسط موشک‌های کاتیوشا جلوگیری کند.

منابع امنیتی در این رابطه گفتند سفارت سامانه دفاعی سنتوریون (C –RAM) را فعال کرده است که سامانه‌ای پیشرفته و کوتاه برد است و با خمپاره، موشک و کاتیوشا مقابله می‌کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: فرمانده سنتکام عراق الکاظمی گفت وگوی استراتژیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۶۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار و گفت وگوی علی باقری با نماینده ویژه پوتین

معاون سیاسی وزارت خارجه ایران با میخائیل باگدانف نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه و معاون وزیر امور خارجه در امور خاورمیانه و شمال آفریقا دیدار و درباره مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه به گفتگو پرداخت.

به گزارش فارس، علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در نشست معاونان وزیران امور خارجه و نمایندگان ویژه کشور‌های عضو بریکس به مسکو سفر کرد، با میخائیل باگدانف نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه و معاون وزیر امور خارجه در امور خاورمیانه و شمال آفریقا دیدار کرد.

در این دیدار طرفین ضمن تأکید بر ظرفیت‌های بریکس بعنوان یک پیمان چندجانبه و مهم، روابط و موضوعات دوجانبه و منطقه‌ای را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

دیگر خبرها

  • ویدیو/ عملیات تنبیهی ایران علیه اسرائیل نقطه عطف استراتژیکی در منطقه خاورمیانه بود
  • الدفاعی: وعده صادق، پایان‌بخش توهم ارتش شکست‌ناپذیر اسرائیل
  • چهارشنبه اوج فعالیت سامانه بارشی درکرمانشاه/دمای هوا کاهش می‌یابد
  • چین در «ایندو-پاسفیک» راهبرد «قورباغه آب‌پز» را دنبال می‌کند
  • آمریکا برای تداوم حضور نظامی در عراق، داعش را بهانه کرده است
  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت های انرژی اوکراین در سه منطقه
  • رشد ۹۰ درصدی رصد کامل دارو‌های استراتژیک در سامانه تیتک
  • گفت‌وگوی تلفنی وزیر خارجه پرتغال با امیرعبداللهیان درباره کشتی اسرائیلی توقیف شده
  • سردار فدوی: مستکبرین عالم فکر نمی‌کردند روزی در منطقه غرب آسیا اساس آن‌ها زیر سوال برود
  • دیدار و گفت وگوی علی باقری با نماینده ویژه پوتین