Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-29@10:35:07 GMT

واردات عطر هم ممنوع شد

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۳۶۷۵۵

واردات عطر هم ممنوع شد

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، محمدرضا بحیرایی با اشاره به ممنوعیت واردات فرآورده‌های آرایشی بهداشتی از سال گذشته، اظهار کرد: بیش از یک سال است که ۲۰۰ کانتینر محصول آرایشی و بهداشتی در گمرکها دپو شده و با وجود اینکه ثبت سفارش پیش از ممنوعیت واردات انجام شده و پول آن هم از سوی بازرگانان پردلخت شده اقدامی در این زمینه انجام نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

‌وی ارزش متوسط هر یک از کانتینرها را حدود ۵۰۰ هزار دلار عنوان کرد و گفت: تاکنون نصف عمر این محصولات رفته، اما باید به این نکته توجه شود که این کالاها در اصل منابع ارزی است که تلف می‌شود و این اقدامات به مثابه خودتحریمی است.

به گفته نایب رئیس انجمن واردکنندگان فرآورده های بهداشتی، آرایشی و عطریات ایران، کل بازار محصولات آرایشی بهداشتی ایران معادل ۲۵۰ تا ۳۰۰ یورو بوده، اما با افزایش قیمت‌های اخیر و کاهش تقاضا در پی آن این بازار در حال حاضر به ۱۵۰ میلیون یورو ارز نیاز دارد.

وی افزود: به عبارت دیگر با افزایش نرخ تورم تقاضای محصولات آرایشی و بهداشتی کاهش یافته، اما اگر کالا در بازار باشد حداقل به صورت قاچاق وارد کشور نمی‌شود. کالای قاچاق ممکن است قلابی باشد، در شرایط بهداشتی نگهداری نشود و تاریخ انقضای آن نزدیک باشد و در نتیجه به سلامت مصرف‌کنندگان صدمه بزند. علاوه بر این با واردات این کالاها هیچ درآمدی نصیب دولت نمی‌شود و حتی مصرف محصولات یا کمبود آن‌ها بعضا مشکلاتی ایجاد می‌کند که در پی آن مصرف دارو افزایش پیدا می‌کند.

بحیرایی با بیان اینکه رسالت محصولات آرایشی بهداشتی در بیشتر مواد پیشگیری از درمان است، تصریح کرد: برای مثال کرم ضد آفتاب موجب جلوگیری از سرطان می‌شود. همچنین برخی از کرم‌ها که برای کاور کردن لک و پیس صورت و جلوگیری از پیشروی آن استفاده می‌شود می‌تواند باعث افزایش اعتماد به نفس و جلوگیری از افسردگی افراد شود.

نایب رئیس انجمن واردکنندگان فرآورده های بهداشتی، آرایشی و عطریات ایران همچنین با بیان اینکه حدود پنج سال پیش در سازمان غذا و دارو مقرر شده بود کالاهای وارداتی به تدریج در داخل به صورت مشترک تولید شود، اظهار کرد: در این فرآیند قرار بود ابتدا کالاها به صورت بالک و سپس فرمول آن‌ها وارد کشور شود. به همین دلیل شرکتی هم در قشم با استانداردهای اتحادیه اروپا راه‌اندازی شد، اما بعد از انجام واردات بالک، محصولات در گمرکها متوقف شد و اجازه ورود آن‌ها به کشور داده نشد که در نتیجه آن ۲۰۰۰ پرسنل کارخانه به ۴۰۰ نفر کاهش یافت.

 از اردیبهشت ماه سال گذشته واردات بیش از ۸۰ درصد لوازم آرایشی و بهداشتی به غیر از عطریات، متوقف شد و در پی آن دست‌اندرکاران واردات این محصولات نسبت به افزایش قاچاق لوازم آرایشی هشدار دادند؛ چراکه به گفته آن‌ها تولید لوازم آرایشی در کشور پاسخگوی نیاز نیست و ممنوعیت واردات این محصولات باعث افزایش کالای تقلبی و قاچاق در بازار شده است.

البته در مهر ماه نشست مشترکی بین اعضای کمیسیون فرآورده‌های زیبایی، بهداشتی و عطریات مجمع واردات و مدیران اداره کل امور فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو برگزار شد که طی آن مسئولان سازمان غذا و دارو مسئولیت ممنوعیت واردات محصولات آرایشی و بهداشتی را به عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت دانستند و ضمن تایید افزایش قاچاق به دلیل ممنوعیت واردات این محصولات، اظهار کردند که این سازمان نیز با ممنوعیت واردات لوازم آرایشی و بهداشتی مخالف است.

پربیننده ترین قیمت زعفران به ۱۰.۵میلیون تومان رسید زندگی در ایران روزانه چقدر آب می‌خورد؟ همه باید ارز خود را در نیما عرضه کنند رکود سنگین بازار آجیل و خشکبار ظریف: آماده انجام مذاکره نهایی با چین هستیم

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: واردات عطر عطر زنانه عطر گران قیمت قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت آرایشی و بهداشتی محصولات آرایشی ممنوعیت واردات لوازم آرایشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۶۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۵۰۰ میلیون دلار اقلام نساجی در سال گذشته

میزان صادرات محصولات نساجی در سال گذشته به حدود ۵۰۰ میلیون دلار رسید. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، بیشترین میزان صادرات محصولات نساجی به مقصد کشورهای عراق، افغانستان و روسیه بوده است که به ترتیب 26، 18 و 6 درصد از ارزش کل صادرات محصولات نساجی ایران را به خود اختصاص دادند.
 کف‌پوش‌های غیر‌مخملی باف با رقمی بالغ بر 220 میلیون دلار، عمده‌ترین کالای صادر شده در بین این محصولات بوده است.
بیشترین میزان صادرات محصولات نساجی در سال 1402 از طریق گمرکات کاشان با اختصاص سهم 16 درصد از ارزش کل صادرات این محصول انجام گرفته است، پس از آن، گمرک مشهد با 11.5 درصد و غرب تهران با 9.5 درصد از ارزش کل صادرات محصولات نساجی در مدت یاد شده، در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.
 در این مدت 2 میلیارد و 200 میلیون دلار محصولات نساجی وارد کشور شده است که این میزان نسبت به سال ماقبل آن 12 درصد افزایش نشان می دهد.
امارات متحده عربی با 38 درصد از ارزش کل واردات محصولات نساجی، چین با 22 درصد و ترکیه با 17.6 درصد عمده‌ترین کشورهای طرف معامله در واردات این محصول در سال 1402 بوده اند.
 بیشترین میزان واردات محصولات نساجی از گمرکات شهید رجایی، خرمشهر و سرخس انجام گرفته است، افزود: عمده‌ترین قلم وارداتی در بین محصولات نساجی در سال 1402 به پارچه‌های تار و پود‌باف با 433 میلیون دلار اختصاص داشت که نسبت به سال ماقبل آن 21.5 درصد افزایش نشان می‌دهد.
شایان ذکر است، آمار صادرات و واردات محصولات نساجی که در این گزارش آمده است از فصول 50 الی 60 کتاب مقررات صادرات و واردات استخراج شده است و از آنجایی که فصول 63 _ 61 کتاب مقررات صادرات واردات جزو مصنوعات ساخته شده شامل پوشاک و البسه است و اکثر کد تعرفه های مشمول این فصول، ممنوعیت در واردات داشته‌اند، آمار مربوطه در این گزارش لحاظ نشده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ویپ های ۲ میلیون تومانی در کشور/ چرا سیگارهای الکترونیک در ایران ممنوع نمی شود؟!
  • صادرات محصولات کشاورزی ایران از مرز ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار فراتر رفت
  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶.۲ میلیارد دلار گذشت
  • صادرات ۴۸۹ میلیون دلاری نساجی/ واردات به ۲.۲ میلیارد دلار رسید
  • لهستان عبور خودروهای نظامی اوکراین از خاک خود را ممنوع کرد
  • معیار انتخاب یک ضد آفتاب مناسب/ مصرف ضد آفتاب در مادران باردار و کودکان چگونه است؟
  • کدام کشورها تیک‌تاک را ممنوع کرده‌اند؟
  • سردار هداوند خبرداد: کشف ۲۵ تن مواد اولیه لوازم آرایشی قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد در اشتهارد
  • صادرات ۵۰۰ میلیون دلار اقلام نساجی در سال گذشته
  • صادرات محصولات نساجی به ۴۸۹ میلیون دلار رسید