Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایندگان مجلس شورای اسلامی پس از رای‌گیری در جلسه علنی امروز اعضای هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان را انتخاب کردند.

احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی ابتدا اسامی نامزدهای عضویت در هیات رئیسه نظارت بر رفتار نمایندگان را قرائت کرد که بر اساس آن حجت‌الاسلام موسی غضنفرآبادی از کمیسیون قضایی و حقوقی، حجت‌السلام حسن شجاعی علی‌آبادی از کمیسیون اصل ۹۰  و مصطفی طاهری، محمدرضا دشتی اردکانی، محمد مهدی مفتح و محمد سرگزی از بین نمایندگان مجلس نامزد حضور در این هیات بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از رای گیری نمایندگان این نامزدها با بدست آوردن نصف به علاوه یک به عنوان اعضای هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس انتخاب شدند.

همچنین طبق قانون باید از بین نواب رییس مجلس یک نفر در هیات نظارت بر رفتار نمایندگان عضو شود که طبق نظر هیات رئیسه، سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی انتخاب شد.

پیش از رای گیری حجت الاسلام سید محمدرضا میرتاج‌الدینی در تذکری گفت: طبق مواد ۲۱، ۲۲ و ۱۹۴  آیین نامه داخلی، ‌ برای  اداره مجلس شاخص داریم که اگر به آن عمل شود این میزان تعارض و بحث پیش نمی‌آید. زیرا طبق آیین نامه نمایندگان متقاضی ثبت نام می‌کنند. اما قرار نیست تمام افرادی که ثبت نام کردند برای عضویت در هیات نظارت بر رفتار نمایندگان انتخاب شوند.

نماینده مردم تبریز با بیان اینکه همه تذکرات باید بر اساس آیین نامه باشد و هیات رئیسه نباید هر اخطار قانون اساسی را بپذیرد، گفت: اخطار قانون اساسی نسبت به افراد پذیرفته نیست و هیچ نماینده‌ای نمی‌تواند به وزیر، ‌ ناطق یا در زمان رای‌گیری اخطار قانون اساسی بدهد.

همچنین علی بابایی دیگر نماینده مجلس نیز در سخنانی اظهار داشت: باید در زمان ثبت نام برای عضویت در هیات نظارت بر رفتار نمایندگان  شاخص‌ها مشخص می‌شد تا  زمانی که نماینده‌ای حذف ‌شد، او بداند برای نداشتن چه شاخصی حذف شده است.

محمدباقر قالیباف رییس مجلس نیز در این باره اظهار داشت: در ماده یک قانون نظارت بر مجلس گفته شده که همه نمایندگان فرصت ثبت نام دارند ولی آیین نامه شاخص در زمان ثبت نام ذکر نکرده است.

در ادامه، غلامرضا نوری قزلجه نماینده بستان آباد از استان آذربایجان شرقی نیز در تذکری خواستار توجه بیشتر مجلس به بیماری کرونا طبق ماده ۶ حفظ و امنیت مجلس شد و عنوان کرد: شیوع ویروس کرونا بسیار جدی شده و تعدادی از همکاران را به دلیل کرونا از دست دادیم. بر همین اساس بهتر است در جلسات مجلس و کمیسیون‌ها نظارت بیشتری  شود و از روش‌های ارتباط تصویری و روش‌های یک دوم یا یک سوم از تعداد نمایندگان حاضر در صحن استفاده کنیم.

قالیباف در این باره توضیح داد: در برگزاری جلسات صحن با توجه به فاصله‌ای که بین نمایندگان وجود دارد، مشکلی نیست. اما در نشست‌هایی غیر از محل استقرار، ‌ باید نمایندگان فاصله را رعایت کنند و زمان کمیسیون‌ها هم کم شود. همچنین بعد از بازگشت نمایندگان از حوزه انتخابی تست کرونا انجام شود.

ایسنا/

برچسب ها: نمایندگان مجلس ، هیئت نظارت ، مجلس لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000J3q

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: نمایندگان مجلس هیئت نظارت مجلس هیات نظارت بر رفتار نمایندگان نمایندگان مجلس آیین نامه رای گیری ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۷۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید نمایندگان کمیسیون امنیت ملی مجلس از بخش های فضایی و موشکی وزارت دفاع / رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: پیشرفت رو به جلو صنعت دفاعی قابل مشاهده و اندازه گیری هست

اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از بخش‌های فضایی و موشکی این وزارت خانه بازدید کردند.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، روز یکشنبه (۲ مرداد ماه) اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از بخش‌های فضایی و موشکی این وزارت خانه بازدید کردند و در جریان جدیدترین دستاورد‌های فناورانه و دفاعی این وزارت خانه در حوزه فضایی و موشکی قرار گرفتند.

وحید جلال زاده رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در جریان این بازدید ضمن تشکر از مجاهدت‌های خاموش متخصصین و تلاشگران وزارت دفاع و خداقوت به نیرو‌های مسلح به جهت پاسخ دندان شکن به رژیم صهیونیستی در عملیات وعده صادق گفت: در بازدیدی که امروز توسط اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از بخش‌های فضایی و موشکی وزارت دفاع صورت گرفت پیشرفت رو به جلو صنعت دفاعی بارز و نمایان بود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: طی جلسه‌ای که با مسئولان وزارت دفاع در حوزه اینده و نیاز‌های صنعت دفاعی برگزار شد، تصمیماتی اتخاذ شد که برای تقویت نیرو‌های مسلح و حمایت مجلس از صنعت دفاعی اجرایی خواهد شد.

اعضای کمیسیون امنیت ملی بر لزوم حمایت از برنامه فضایی و موشکی وزارت دفاع و ارزش افزوده قابل توجه این فناوری‌ها هم در بعد علمی و فناورانه و هم در بعد بازدارندگی و اقتدار دفاعی تاکید نمودند.

سردار طلایی نیک معاون توسعه مدیریت و برنامه ریزی راهبردی و امور مجلس وزارت دفاع در جریان این بازدید با اشاره به تعامل بسیار نزدیک و حمایت‌های بسیار موثر نمایندگان مجلس به خصوص اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس از نیرو‌های مسلح و وزارت دفاع گفت: این حمایت‌ها در جدیدترین مصوبه مجلس که قانون تشکیل سازمان پژوهش، علوم و نوآوری‌های دفاعی است مشخص است که یک ظرفیت جدید برای توسعه علوم دفاعی و پشتیبانی‌های دانش پایه و مرز شکنی دانش در حوزه فناوری‌های دفاعی را بیش از گذشته برای کشور فراهم می‌کند.

سازمان سپند از سال ۱۳۸۹ به پیشنهاد شهید فخری زاده تشکیل شده و در حال حاضر هم فعالیت دارد، اما زیرساخت قانونی برای فعالیت آن امر لازمی است که به تازگی به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید.

دیگر خبرها

  • حسینی: دولت به موضوع انتخاب رئیس مجلس دوازدهم ورود نمی‌کند
  • راهیابی نمایندگان اتاق بازرگانی ارومیه به هیات رئیسه اتاق مشترک ایران و ترکیه
  • زمان‌برگزاری نخستین اجلاس ششمین دوره خبرگان رهبری
  • زمان برگزاری نخستین اجلاس ششمین دوره مجلس خبرگان
  • ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری اول خرداد آغاز به‌ کار می‌کند
  • ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند
  • بازدید نمایندگان کمیسیون امنیت ملی مجلس از بخش های فضایی و موشکی وزارت دفاع / رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: پیشرفت رو به جلو صنعت دفاعی قابل مشاهده و اندازه گیری هست
  • انتقاد نماینده ولی فقیه از دخالت نمایندگان مجلس در انتصابات
  • توسلی: رفتار دولت با مردم در بحث خودرو توهین‌آمیز است/ مجلس نظارت جدی بر عملکرد دولت را پیگیری می‌کند + فیلم
  • توسلی : رفتار دولت با مردم در بحث خودرو توهین‌آمیز است/ مجلس نظارت جدی بر عملکرد دولت در زمینه خودرو را پیگیری می‌کند + فیلم