Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@13:57:06 GMT

کرپ‌ناز کرمانشاه به جنگ چادر مشکی چینی می‌رود

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۳۸۵۱۱

کرپ‌ناز کرمانشاه به جنگ چادر مشکی چینی می‌رود

ایسنا/کرمانشاه "کرپ ناز" از معدود بازماندگان صنعت نساجی در کرمانشاه است، کارخانه‌ای که اوایل سال گذشته به خریداران جدید واگذار شد و حالا صحبت‌هایی مطرح است که بتوان خط تولید چادر مشکلی را در این کارخانه راه‌اندازی کرد.

کارخانه کرپ‌ناز یکی از واحدهای تولیدی قدیمی کرمانشاه است که در زمینه تولید منسوجات فعالیت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارخانه‌ای که با هدف تولید نخ و انواع پارچه‌های پلی استر در سال 1364 تاسیس شد و اولین تولیدات خود را سال 1376 وارد بازار کرد.

این کارخانه اگرچه برای مدتی به دلیل برخی مشکلات با کاهش تولید مواجه شد و دیگر رونق سابق را نداشت، اما واگذاری آن امیدها را برای جان گرفتن دوباره این واحد ایجاد کرد.

اگرچه مسئولین استان سخت‌گیری زیاnی برای واگذاری این مجموعه انجام دادند تا به سرنوشت "کشمیر" و یا "فرش و نساجی غرب" دچار نشود، اما در نهایت خصوصی سازی این کارخانه در سال گذشته نهایی شد و تمام سهام آن از هلدینگ بانک ملت به بخش خصوصی واگذار شد و حالا گفته می‌شود این کارخانه می‌تواند در زمینه تولید پارچه چادر مشکی پای کار بیاید.

بر اساس آمارها نیاز سالانه ایران به پارچه چادر مشکی نزدیک به 80 تا 90 میلیون مترمربع است که کمتر از یک چهارم این میزان در داخل تولید و مابقی آن از کشورهای دیگر و خصوصا چین وارد می‌شود.

راه‌اندازی خط تولید پارچه چادر مشکی در کرپ ناز می‌تواند بخش قابل توجهی از نیاز داخل را پوشش دهد، البته این امر نیازمند تامین منابع مالی و حمایت بیشتر از این واحد است که به گفته رئیس سازمان صمت استان کرمانشاه، پیگیری‌هایی در این زمینه در حال انجام است.

محسن دارابی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه خط تولید کارخانه کرپ ناز از ابتدا هم با هدف تولید پارچه چادر مشکی راه‌اندازی شده بود، اظهار کرد: به دلیل برخی مشکلات تولید چادر مشکی در این واحد صورت نگرفت و اکنون به دنبال احیا این موضوع هستیم.

وی ادامه داد: پیگیری‌ها زیادی در این زمینه حتی از طریق وزارت صمت و دفتر نساجی وزارت انجام دادیم و خوشبختانه نگاه مدیران ارشد به این مجموعه مثبت است.

رئیس سازمان صمت استان کرمانشاه معتقد است، کارخانه کرپ ناز با نوسازی و بهسازی خطوط تولید خود و تامین منابع مالی مورد نیاز برای این موضوع می‌تواند در زمینه تولید چادر مشکی پای کار بیاید.

دارابی خاطرنشان کرذد: راه‌اندازی تولید چادر مشکی در این واحد می‌تواند به رونق تولید و تثبیت اشتغال 220 نفری که در آنجا کار می‌کنند، کمک کند.

وی در ادامه از نیاز سالانه 80 تا 90 میلیون مترمربعی کشور به پارچه چادر مشکی هم یاد کرد که هم اکنون فقط 20 میلیون مترمربع از این میزان در داخل کشور تولید و مابقی وارد می‌شود و افزود: راه‌اندازی خط تولید چادر مشکی در کرپ ناز می‌تواند بخش قابل توجهی از نیاز واردات چادر را پوشش دهد.

احسان صلاحی معاون صنایع سازمان صمت استان کرمانشاه نیز در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه کارخانه کرپ ناز امکان و ظرفیت راه‌اندازی خط تولید پارچه چادر مشکی را دارد، یادآور شد: برای این منظور منابع مالی حدود 250 میلیارد تومان مورد نیاز است.

وی ادامه داد: این کارخانه در صورت تامین مالی ظرفیت تولید سالانه 10 میلیون مترمربع پارچه چادر مشکی را دارد که بخش قابل توجهی از نیاز بازار داخل را پوشش خواهد داد.

به گفته صلاحی، راه‌اندازی خط تولید چادر مشکلی عمدتا از طریق ماشین آلات و تجهیزات خواهد بود و تاثیر آن در افزایش اشتغال واحد چندان زیاد نیست.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی كرمانشاه چادر مشکی سال جهش تولید تولید پارچه چادر مشکی راه اندازی خط تولید تولید چادر مشکی کارخانه کرپ ناز چادر مشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۸۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از ۱۱۰۰ پروژه عمرانی در قالب مصوبات سفرهای استانی در دولت سیزدهم

سازمان برنامه و بودجه کشور اعلام کرد: نتیجه دو دور سفرهای استانی دولت، تصویب بیش از ۴۵۰۰ مصوبه با اعتباری بالغ بر ۲۸۸ همت بوده که طی ۲.۵ سال از عمر دولت سیزدهم با تخصیص ۱۸۸ هزار میلیارد تومان، بیش از ۱۱۰۰ پروژه عمرانی در قالب مصوبات سفر، تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سازمان برنامه و بودجه کشور در پاسخ به اظهارات «غلامرضا نوری قزلجه»، نماینده مردم بستان‌آباد در مجلس شورای اسلامی، مبنی بر «اختصاص ردیف اعتباری مجزا برای سفرهای استانی رئیس جمهور بدعتی جدید است»، در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «دولت مردمی» یکی از مهم‌ترین شعارهای دولت سیزدهم بوده است.

شاهد این ادعا، تأکید و اشتیاق رئیس‌جمهور به انجام سفرهای استانی و برقراری ارتباط با مردم و نهادهای دولتی و غیردولتی و مشاهده نزدیک و بررسی دقیق مسائل و چالش‌های هر استان بوده است؛ به‌طوری‌که در شهریورماه ۱۴۰۰ (ماه اول استقرار دولت سیزدهم) سفر به استان‌های خوزستان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی و در مهرماه ۱۴۰۰، سفر به استان‌های ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، فارس و اردبیل انجام شد.

در این اطلاعیه آمده است: از ابتدای دولت سیزدهم، دور اول سفرهای استانی از شهریورماه ۱۴۰۰ آغاز شد و ظرف مدت کمتر از یک سال، سفر رئیس‌جمهور به همه استان‌ها انجام شد و تا پایان سال ۱۴۰۲ رئیس‌جمهور محترم در قالب دور دوم سفرها با هدف اصلی پیگیری و نظارت بر اجرای مصوبات سفر دور اول، به ۱۴ استان عزیمت کرده‌اند و سفر به باقی استان‌ها نیز در دستور کار قرار دارد.

در ادامه این اطلاعیه با اعلام اینکه «تسریع در تأمین مالی و تکمیل پروژه‌های عمرانی به‌رغم محدودیت‌های مالی دولت و تعهدات گذشته، مورد تأکید دولت سیزدهم بوده است که این امر در اجرایی‌شدن مصوبات «سفرهای استانی» ریاست جمهوری مشهود است»، آمده است: در ۴۵ سفر استانی رئیس‌جمهور و هیأت همراه (۳۱ سفر دور اول و ۱۴ سفر دور دوم سفرهای استانی)، از پروژه‌های نیمه‌تمام در سطح کشور از جمله پروژه فاضلاب شهری اهواز، پروژه ساخت هزار واحد مسکونی برای حاشیه‌نشینان چابهار، سد مخزنی کنجان‌چم ایلام، سد در حال ساخت تنگ سرخ، طرح راه‌آهن شیراز- بوشهر - عسلویه، پروژه خط دوم جاده پارس‌آباد- اردبیل، طرح شبکه آبیاری و زهکشی خداآفرین، ایستگاه راه‌آهن اردبیل، پروژه نیمه‌تمام پل خلیج‌فارس قشم، طرح راه‌آهن رشت به کاسپین، بیمارستان در حال احداث ۱۰۰ تختخوابی کمال‌شهر کرج، قطار شهری کرج، پروژه راه‌آهن شهری ورامین، بیمارستان نیمه‌ساخته ۹۶ تختخوابی پیشوا، نیروگاه نیمه‌کاره زباله‏سوز ۴۵۰ تنی ساری و…، بازدید شده است.

سازمان برنامه و بودجه در ادامه اطلاعیه خود افزود: بازدید از کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی دارای مشکل و نیمه تعطیل در سراسر کشور از جمله جزیره صنعتی صدرا و ساخت نفت‌کش اقیانوس‌پیما، کارخانه در حال ساخت کاغذ زاگرس فارس، کارخانه تعطیل شده تولید لوازم‌خانگی آزمایش، مجموعه کشت و صنعت مغان، کارخانه تولید لوازم‌خانگی سنگرکار، کارخانه سرجین بافت زنجان، کارخانه نیمه‌فعال روغن‌نباتی جهان، کارخانه یخچال‌سازی، کارخانه الکترود کویر و نیروگاه خورشیدی روستای فهرج یزد، کارخانه تولید محصولات بهداشتی فیروز، مجتمع گوگردی سردار شهید سلیمانی گنبدلی و افتتاح دو کارخانه از چهار کارخانه این مجتمع، واحد پرورش قارچ «کشت سبز اورامان» در روستای قلعه‌جی به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین مزارع پرورش قارچ کشور، مجموعه صنایع لبنی کاسپین، مجتمع صنایع آذرآب، شرکت تولید تجهیزات سنگین هپکو، معدن و کارخانه تولید مس سونگون ورزقان، معدن طلای اندریان و معدن طلای شریف‌آباد، کارخانه تولید خودروهای ارس خودرو دیزل، کشتارگاه صنعتی جونقان، مجتمع نساجی حجاب شهرکرد به ‏عنوان بزرگ‌ترین کارخانه تولید چادر مشکی کشور، شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و…، از دیگر اقدامات انجام شده در این حوزه است.

در ادامه این اطلاعیه تصریح شده است: طی دو سال و نیم گذشته در دولت سیزدهم، آغاز عملیات اجرایی طرح‌های بر زمین‌مانده از جمله خط آهن دورود- خرم‌آباد - اندیمشک، سد معشوره، تکمیل عملیات اجرایی طرح توسعه فرودگاه خرم‏آباد، تعیین تکلیف پروژه‌های مونوریل و فرودگاه قم، پیگیری رفع مشکل پسماندها، آب شرب و اشتغال، کشاورزی و صنایع در استان گیلان، احیای خلیج گرگان، لایروبی آبراهه‌های تأمین‏کننده آب استان گلستان، عملیات اجرایی فاز دوم ذخیره‌سازی گاز شور در سرخس و…، نیز صورت گرفته است.

سازمان برنامه و بودجه کشور اعلام کرد: نتیجه سفرهای دور اول و دوم دولت تصویب بیش از ۴۵۰۰ مصوبه (مورد تعهد سازمان برنامه و بودجه کشور) با اعتباری بالغ بر ۲۸۸ هزار میلیارد تومان بوده است. طی ۲,۵ سال از عمر دولت سیزدهم با تخصیص اعتباری بالغ بر ۱۸۸ هزار میلیارد تومان، بیش از ۱۱۰۰ پروژه عمرانی در قالب مصوبات سفر تکمیل و افتتاح شده و به بهره‌برداری رسیده است که در جدول زیر مشهود است:

بهره‌برداری از ۱۱۰۰ پروژه عمرانی در قالب مصوبات سفرهای استانی در دولت سیزدهم

در پایان این اطلاعیه تاکید شده است: رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مد ظله‌العالی) همواره بر حضور مسئولان عالی‌رتبه دولتی در استان‌ها و لمس مسائل و مشکلات مردم و تلاش میدانی برای رفع آنها تاکید فرموده‌اند. ایشان در سال نخست فعالیت دولت سیزدهم در بیاناتی تأکید کرده‌اند: «۳۱ سفر در سال اول دولت به سراسر کشور از جمله نقاط محروم و دور افتاده، نظارت میدانی بر کارها و همدلی عمیق با مردم از دیگر توفیقات دولت بوده است» و در بخش دیگری از سخنانشان، از «سرعت عمل و حضور در محل حوادث طبیعی و پیش‌بینی‌نشده به نشانه همدردی دولت با مردم» تقدیر کرده‌اند.

کد خبر 751504

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از ۱۱۰۰ پروژه عمرانی در قالب مصوبات سفرهای استانی در دولت سیزدهم
  • چینی‌ها برای ۱۲ هزار نفر در کرمان اشتغال ایجاد کردند
  • (ویدیو) کارخانه مشهور چگونه صدها تن «ژامبون» تولید می‌کند؟
  • نخستین کارخانه مشترک میان مصر و آلستوم فرانسه
  • وضعیت ناگوار آوارگان غزه؛ وقتی جز کفن چیزی برای فرار از سرما وجود ندارد
  • راه اندازی کارخانه تولید پهپاد در چین | تولید MQ-۹ آمریکایی ۳۰ برابر ارزانتر ! | تصاویر
  • راه حل مشکل لاستیک/واردات یا توجه به تولید؟
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه آزاد کرمانشاه با شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب
  • جلسه رفع موانع تولید استان در واگن های زرند
  • فرآیند ساخت لوازم آرایشی و بهداشتی در کارخانه‌های مشهور (فیلم)