Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@03:16:02 GMT

دلار، دشمن یحیی و سرخ‌ها

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۳۸۷۰۰

دلار، دشمن یحیی و سرخ‌ها

شاید بتوان افزایش قیمت دلار را یکی از بزرگ‌ترین مشکلات یحیی گل‌محمدی روی نیمکت پرسپولیس دانست.

به گزارش ایسنا، روزنامه همشهری نوشت: «افزایش قیمت ارز روی همه جنبه‌های زندگی مردم ایران تأثیر گذاشته و طبیعتا فوتبال هم از این قاعده جدا نیست. در این میان باشگاه‌های ایرانی که با مشکلات اقتصادی زیادی دست به گریبان هستند، از این به بعد با افزایش چشمگیر هزینه‌ها مواجه خواهند شد و کار برای آنها دشوارتر از قبل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به این ترتیب مدافع و مدعی عنوان قهرمانی لیگ برتر هم برای حفاظت از جایگاه خود مشکلات مضاعفی خواهد داشت؛ آن قدر که شاید بتوان افزایش قیمت دلار را یکی از بزرگ‌ترین مشکلات یحیی گل‌محمدی روی نیمکت پرسپولیس دانست.

حفظ بشار؛ تقریبا غیر ممکن

بدون تردید یکی از کلیدی‌ترین بازیکنان فعلی پرسپولیس بشار رسن است. شاید او یک هافبک خارق‌العاده و بین‌المللی نباشد اما همه می‌دانند در این سال‌ها خیلی به‌ کار تیم آمده و حضورش در زمین یک نعمت برای سرخ‌هاست. گفته می‌شود بشار رسن برای تمدید قرارداد تقاضای ۵۰۰هزار دلاری داشته است که همین یعنی تحمیل یک هزینه ۱۱میلیارد تومانی به باشگاه. بدون تعارف حتی پرداخت نصف این دستمزد هم به بشار بسیار سخت است. تازه فراموش نکنیم قیمت دلار از لحظه عقد قرارداد تا پایان دوره همکاری باز هم ممکن است با رشد مواجه شود. از سوی دیگر رسن با توجه به بدقولی‌هایی که در این مدت دیده، پتانسیل بالایی برای جدایی دارد. اگر هم یک پلی‌میکر ایرانی و در دسترس خوب برای جایگزینی با بشار دیدید، سلام ما را به او برسانید!

قیمت رادو ۴۰درصد زیاد شد

افزایش قیمت دلار که بالاتر گفتیم دقیقا در مورد بوژیدار رادوشوویچ هم صدق می‌کند. دروازه‌بان کروات که بعد از جدایی بیرانوند گلر اول سرخ‌ها خواهد بود، چندماه پیش قراردادش را با پرسپولیس تمدید کرد اما هنوز فصل جدید شروع نشده، دستمزد رادو به ریال، ۴۰تا ۵۰درصد افزایش پیدا کرده و معلوم هم نیست این سیر صعودی شتاب‌آلود تا کجا ادامه خواهد داشت.

وسوسه ستاره‌ها برای جدایی

پرسپولیس هم‌اکنون چند مهره کلیدی دارد که ممکن است با پیشنهادهای بین‌المللی مواجه شوند. غیر از مسائل فنی و سودای لژیونر شدن، نکته اینجاست که آنها هر  چقدر در خارج از کشور پول بگیرند، بیشتر از دستمزد دریافتی‌شان از پرسپولیس خواهد بود. شجاع خلیل‌زاده، مهدی ترابی و علی علیپور از جمله بازیکنانی هستند که با وسوسه کوچ به خارج از کشور دست به گریبان خواهند شد. از این بین علیپور مدت‌هاست که میل به حضور در فوتبال اروپا دارد و همین اواخر ایجنت مهدی طارمی از پیشنهاد ریوآوه برای جذب او خبر داده بود. قرارداد علیپور در پایان فصل خاتمه پیدا خواهد کرد. پیدا کردن جانشین برای هر کدام از جداشده‌های احتمالی بسیار دشوار است.

جذب بازیکن خارجی؛ ممنوع و محال

برانکو یک جمله کلیدی داشت که زیاد هم تکرارش می‌کرد. او می‌گفت: «قهرمانی در آسیا بدون بازیکن تاپ چند میلیون دلاری غیر ممکن است.» حالا چند میلیون دلاری به کنار، اما پرسپولیس و دیگر باشگاه‌های ایرانی حالا برای جذب فوتبالیست خارجی چند صد هزار دلاری هم مشکل خواهند داشت. البته وزارت ورزش استخدام بازیکن و مربی خارجی را تا اطلاع ثانوی برای سرخابی‌ها ممنوع کرده اما حتی بدون این ممنوعیت هم اقدام به چنین کاری در شرایط فعلی ارزی، تقریبا محال است.

اردوی خارجی روی هوا

معمولا برگزاری اردوی پیش‌فصل خارجی به‌ خاطر امکانات و آرامش بیشتر، مورد علاقه مربیان است و در سال‌های گذشته (به استثنای ابتدای لیگ نوزدهم) این اتفاق به‌ طور مرتب برای پرسپولیس رخ داده اما بدیهی است که فراهم کردن چنین امکانی با دلار ۲۲هزار تومانی دشوار خواهد بود. پرسپولیس همین حالا برای تهیه پول اقامت در قطر و حضور متمرکز در لیگ قهرمانان آسیا هم مشکل دارد، چه برسد به این که قرار باشد اردوی تابستانی برگزار کند. بنابراین ظاهرا این امتیاز هم شامل حال یحیی نخواهد شد.»

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ليگ برتر فوتبال ایران تيم فوتبال پرسپوليس افزایش قیمت قیمت دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۸۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ |برنت ۸۷ دلار و ۸۶ سنت شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۵۴ سنت معادل ۰.۶۱ درصد کاهش به ۸۷ دلار و ۸۶ سنت رسید. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، قیمت نفت در روز چهارشنبه برای سومین روز پیاپی کاهش یافته است. افزایش ذخایر نفت خام و تولید نفت آمریکا به عنوان بزرگترین مصرف کننده نفت دنیا به همراه بالا رفتن امید نسبت به قرارداد آتش بس در خاورمیانه از عوامل افزایش قیمت نفت بوده است.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 54 سنت معادل 0.61 درصد کاهش به 87 دلار و 86 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با 80 سنت معادل 0.98 درصد کاهش 81 دلار و 13 سنت معامله می‌شود.

رشد 15 درصدی بخش نفتی اقتصاد ایران در سال گذشتهابراز امیدواری وزیر نفت برای آغاز صادرات گاز به پاکستان

آمار موسسه نفت آمریکا نشان می‌دهد ذخایر نفت خام این کشور 4.906 میلیون بشکه در هفته گذشته افزایش داشته ،در حالی که ذخایر بنزین و میعانات گازی آن کاهش یافته است.
آمار رسمی اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان می‌دهد ذخایر بنزین این کشور 1.483 میلیون بشکه و ذخایر میعانات گازی 2.87 میلیون بشکه پایین آمده است.
تولید نفت آمریکا هم در ماه فوریه تا 13.15 میلیون بشکه در روز افزایش داشته در حالی که در ژانویه برابر با 12.58 میلیون بشکه در روز بوده است.
انتظار بسته شدن یک قرارداد آتش بس بین رژیم صهیونیستی و حماس به دنبال از سرگیری مذاکرات صلح توسط مصر قیمت نفت را پایین آورده است. پایان این جنگ می‌تواند نگرانی در مورد گسترش درگیری و مختل شدن عرضه نفت خاورمیانه را کاهش دهد.
به نظر می‌رسد تولید اوپک صد هزار بشکه در روز در آوریل کاهش یافته و به 26.49 میلیون بشکه در روز رسیده است که نشان دهنده صادرات کمتر ایران، عراق و نیجریه و تعهد به سایر اعضا به قرارداد تولید اوپک پلاس است.
انتهای پیام/57

دیگر خبرها

  • قیمت طلا کاهش یافت
  • افزایش قیمت جهانی نفت/ برنت ۸۳ دلار و ۸۵ سنت شد
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۴/ کاهش نرخ انس طلا
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت طلا افزایش یافت
  • طلای جهانی سقوط کرد
  • افزایش پیش‌بینی قیمت نفت به دنبال احتمال کاهش عرضه
  • نفت برنت به ۸۷ دلار و ۸۶ سنت رسید
  • برنت ۸۷ دلار و ۸۶ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ |برنت ۸۷ دلار و ۸۶ سنت شد