Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مرکزی استاندار مرکزی گفت: هنوز از تمام ظرفیت علمی و صنعتی دانشگاه صنعتی اراک استفاده نشده است.

سید علی آقازاده ۲۵ تیرماه در جریان بازدید از دانشگاه صنعتی اراک با بیان اینکه این دانشگاه در حوزه علم و دانش و صنعت مایه افتخار استان مرکزی است، افزود: این دانشگاه ظرفیت‌های ویژه ای دارد، اما تمام پتانسیل آن مورد استفاده قرار نگرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه امروز دانشگاه‌های کشور از بعد تعداد دانشجو، اساتید و امکانات شرایط خوبی ندارند، اما در این بین وضعیت دانشگاه صنعتی اراک مطلوب است و در عرصه‌های مختلف دستاوردهای خوبی داشته است، گفت: رونمایی از پنج دفتر تحقیقاتی و پژوهشی در این دانشگاه نشان از آن دارد که نیازهای علمی کشور همچنان به صورت مستمر در این دانشگاه پیگیری می‌شود.

آقازاده تصریح کرد: هنر استان مرکزی و دستگاه‌های اجرایی، دولتی و خصوصی آن استفاده از ظرفیت این دانشگاه است و بازدید امروز نشان از حمایت استان از این دانشگاه دارد. باید از ظرفیت علمی و مراکز تحقیقاتی استان نهایت بهره‌برداری را داشت.

وی با بیان اینکه استان مرکزی و کشور نیازمند خدمات دانشگاه در حوزه صنعت هستند، افزود: برخی از مسائل دانشگاه از طریق معاونت عمرانی استاندار و دستگاه‌های مربوطه دنبال می‌شود، اما ردیف اعتبارات در نظر گرفته شده برای این دانشگاه در حوزه تعمیر و تجهیز است که اگر بتوان عنوان توسعه یا تکمیل را به این ردیف اضافه کنیم می‌توانیم از اعتبارات استان برای دانشگاه تخصیص دهیم.

استاندار مرکزی افزود: مباحث مربوط به مراکز تحقیقاتی و حمایت صنایع از دانشگاه توسط معاونت سیاسی و اقتصادی استانداری به سرعت دنبال شود.

وی در خصوص وضعیت مسکن اساتید دانشگاه صنعتی اراک اظهار کرد: این مهم در دستور کار قرار دارد، اما مسئله اینجاست که زمین مورد نیاز در اختیار نیست، اما می‌توان از ظرفیت طرح اقدام ملی مسکن استفاده کرد و سهمی از این واحدها را در اختیار اساتید دانشگاه قرار داد.

به گزارش ایسنا، در این جلسه، رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی نیز بیان کرد: طرح آمایش تهیه شده توسط دانشگاه صنعتی می‌تواند نجات بخش دانشگاه باشد، اما باید منابع مالی مدیریت شود. سال گذشته بخشی از اعتبارات دانشگاه‌های صنعتی استان به تهران برگشت در حالی که اگر دانشگاه ها تجمیع شوند می توان این اعتبارات را در دانشگاه صنعتی اراک به عنوان دانشگاه مادر استفاده کرد که به رفع محدودیت ها و نیازها کمک می‌کند.

رقیه یادگاری در خصوص تخصیص اعتبار به دانشگاه اظهار کرد: ردیف مالی که برای دانشگاه صنعتی اراک در نظر گرفته شده است عنوان تعمیر و تجهیز دارد، اگر واژه توسعه یا تکمیل نیز به این عنوان اضافه شود می‌توان اعتبار بیشتری به این حوزه تخصیص داد.

وی افزود: رقم منابع مالی استان مرکزی در موضوع توازن ۱۱۹ میلیارد تومان است که صرفا باید برای ارتقای شاخص توسعه هزینه شود به همین دلیل نمی‌توان از این رقم به دانشگاه اختصاص داد.

به گزارش ایسنا، در این بازدید رئیس دانشگاه صنعتی اراک با بیان اینکه حمایت از دانشگاه صنعتی در واقع حمایت از اقتصاد دانش بنیان است، گفت: برنامه‌ریزی‌ها نباید صرفا به دانشگاه محدود شود بلکه باید از آموزش و پرورش شروع کرد. با توجه به مشکلات موجود در کشور اقبال دانش آموزان بیشتر به سمت رشته‌های تجربی است و این امر وضعیت رشته فنی و مهندسی را نامناسب کرده و عملا زنگ خطرها به صدا درآمده است.

حمیدرضا رضایی آشتیانی افزود: تاکید دانشگاه بر موضوع مهارت افزایی است و در طول یکسال اخیر این امر هدفگذاری شده است به طوری که دانشجویان در سال آخر تحصیل خود در صنایع مستقر می‌شوند و به سمت رفع نیاز صنایع سوق می‌یابند چرا که اعتقاد بر این است که فناوری که در دل صنعت به وجود نیاید محکوم به شکست است و با این نگاه می توان دانشجوی همسو با نیاز صنعت و معدن تربیت کرد.

وی با بیان اینکه حدود ۷۰ درصد دانشجویان این دانشگاه غیربومی هستند و ۷۰ درصد کل دانشجویان وارد بازار کار می‌شوند، اظهار کرد: دانشگاه در صدد است در دل صنعت و معدن کار بزرگی انجام دهد و ایجاد مراکز تحقیقاتی مختلف نیز در راستای تحقق این هدف است.

رضایی آشتیانی با اشاره به امضای ۶۲ تفاهم نامه هکاری با شرکت‌ها و سازمان های مختلف و استقرار دانشجویان در صنایع، افزود: در چهارماهه نخست سال جاری دانشگاه با وجود همه مشکلات موفق به عقد ۸۰۰ میلیون تومان قرارداد شده است، خط تولید موتور دیزل برای اولین بار در کشور در این دانشگاه راه‌اندازی شده است. 

وی با بیان اینکه دانشگاه صنعتی اراک دارای ۶۶ عضو هیات علمی، ۱۰ گروه آموزشی و ۱۵۳۱ دانشجو است، گفت: شیوع کرونا باعث تعطیلی دانشگاه شد، اما کلاس‌های آنلاین از ۲۳ فروردین ماه کار خود را آغاز کرد به طوری که سامانه آموزشی دانشگاه با حضور ۱۵۳ مدرس به ۱۴۰۸ دانشجو خدمات ارائه کرد، ۱۰۰ کلاس‌ها در فضای مجازی برگزار شد به طوری که روزانه ۱۰۰ کلاس درس آنلاین فعال بود و در هفته اول آزمون‌ها نیز روزانه ۳۰ آزمون مجازی نیز انجام گرفت.

رییس دانشگاه صنعتی اراک تشویق واحدهای صنعتی و معدنی برای همکاری با محققان داخل استان، ترغیب واحدهای صنعتی استان برای عضویت یک عضو هیات عملی در کمیته تحقیق و توسعه، محوریت دانشگاه صنعتی در نیازسنجی پژوهش صنایع استان، ایجاد آزمایشگاه مرجع صنایع و معادن در دانشگاه، هدایت دانش‌آموزان نخبه به سمت حوزه فنی و مهندسی، ورود دانشجویان سال آخر صنایع و معادن استان در راستای آموزش‌های کاربردی و مهارت افزایی، فراهم کردن مسکن اعضای هیات علمی، اختصاص زمین برای مجتمع‌های خوابگاهی و رفاهی و اختصاص فضای مناسب برای رفع کمبودهای فضای آموزشی و کمک آموزشی و تخصیص اعتبار جهت تکمیل پروژه مسجد را از جمله مطالبات و درخواست‌های مجموعه دانشگاه از استان برشمرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه صنعتی اراک مراكز تحقيقاتي استانی علمی و آموزشی استان مرکزی دانشگاه صنعتی اراک استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۹۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از فیبر نوری قدمی برای افزایش سرعت اینترنت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ مدیر مخابرات استان مرکزی در خصوص اجرایی شدن طرح فیبر نوری در سطح استان در گفتگو با خبرگزاری صداوسیما گفت: هدف از اجرای شبکه فیبر نوری توسعه شبکه ملی اطلاعات و افزایش سرعت اینترنت در سطح استان است. 
لطفی با اشاره به اقدامات انجام شده در این راستا در سال گذشته افزود: سال گذشته در استان مرکزی ۴۳۶ کیلومتر فیبرنوری اجرا شد که حدود ۴۰۰ کیلومتر آن در شهر‌ها انجام شده و حدود ۳۰ إلی ۶۰ درصد شهر‌ها تحت پوشش قرار گرفته است. 
مدیر مخابرات استان مرکزی ادامه داد: شاید کمترین توسعه مربوط به شهر اراک است که با تعامل و همکاری شهرداری و شورای شهر می‌توان تا انتهای امسال این وضعیت را به بیش از ۹۰ درصد رساند.
او عنوان کرد: برای استفاده از ۴۳۶ کیلومتر فیبرنوری صورت گرفته تاکنون حدود ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص شده و همین رقم برای سال جاری نیز در برنامه گنجانده شده است.

دیگر خبرها

  • به حقوق قشر کارگر توجه شود
  • استفاده از فیبر نوری قدمی برای افزایش سرعت اینترنت
  • اعزام هوایی نوزاد دلیجانی
  • اسم گذاری ۱۷ شوال به عنوان روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای
  • شروع رقابت‌های آزمون سراسری در استان مرکزی
  • اختصاص اتوبوس و تاکسی برقی برای کلان‌شهر اراک
  • ارشاد مدیران در جلسه درس اخلاق
  • ایجاد ظرفیت فرامرزی در صنعتی سازی مسکن
  • ورزشگاه امام خمینی اراک در حال بازسازی/ حضور هواداران لغو می شود؟
  • طرح پویش؛ از بین‌برنده شکاف دانشگاه و صنعت