Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گفته محمدی، در سه ماهه اول امسال تعداد ۳۱۳۳ نفر از جمعیت معتادان استان در ۲۴ مرکز ترک اعتیاد از امور درمان خدمت گرفته اند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در زنجان گفت: معاونت امور پیشگیری براساس رسالت و حیطه فعالیت خود که همان اطلاع رسانی و بالا بردن آگاهی های علمی آحاد جامعه در خصوص پیشگیری از آسیبهای اجتماعی، پیشگیری از معلولیتها و مشاوره روانشناختي می باشد، اقدامات زیادی را انجام داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

محمد محمدی ادامه داد: این معاونت با استفاده از برگزاری کلاسهای آموزشی جهت گروه هدف، اطلاعات پیشگیرانه را بالا برده و به نوعی از تولید و بروز معلولیت ها همچون معلولیتهای ذهنی و جسمی جلوگیري به عمل آورده و از بار کاری دیگر معاونتها همچون توانبخشی و اجتماعی می کاهد.

 

به گفته وی، این معاونت با اجرای طرح های پیشگیرانه همچون طرح پیشگیری از ناشنوایي، آمبلیوپی یا تنبلی چشم، پیشگیري از معلولیت هاي ناشي از بیماریهاي ژنتیکي، و در دفتر پیشگیري از آسیب هاي اجتماعي در قالب آگاه‌سازی و آموزش در راستای پیشگیری از آسیب های اجتماعی در محلات برای عموم مردم آموزش داده می شود از قبیل آموزش مهارت های زندگی به خانواده ها، جوانان و زوج های جوان در محلات و پایگاه های سلامت اجتماعی، در دفتر مشاوره و امور روانشناختی غربالگری کودکان 5 تا 6 سال و اجراي طرح محب جهت ارائه حمایتهاي رواني اجتماعي در بلایاي طبیعي و ارائه خدمات مشاوره حضوري وتلفني از بروز معضل بزرگ اعتیاد و طلاق پیشگیری بعمل می آورد.

 

محمدی ادامه داد: در دفتر اعتیاد به اجراي برنامه هاي پیشگیری اجتماع محور از اعتیاد درمحلات شهری و روستایی، مهاد کودک و محیط کار و ارائه خدمات به افراد گروه هدف در مراکز کاهش آسیب و در مراکز درمان سرپایی و مراکز اقامتی بهبود وبازتوانی افراد با اختلال مصرف مواد به ارائه خدمات درمان و بازتوانی معتادین (به صورت اقامتی و سرپایی)، ارائه خدمات درمان های دارویی و غیر دارویی، خدمات پزشکی، امور روانشناختی و مددکاری معتادین مي پردازد. با توجه به اینکه بیشتر فعالیتها و برنامه های این حوزه در راستای تحقق اهداف سلامت اجتماعی می باشد و ارتقاء دانش و مهارتهای ارتباط بین فردی و زندگی از جمله فعالیت های مهم این حوزه می باشد.

 

مدیرکل بهزیستی استان زنجان ادامه داد: در سه ماهه اول سال 99 تعداد 2299 نفر از خدمات مشاوره حضوری دولتی و غیر دولتی بهره مند شدند و در 24 مرکز ترک اعتیاد تعداد 3133 نفر از جمعیت معتادین از امور درمان خدمت گرفته اند و در یک مرکز کاهش آسیب استان تعداد 520 نفر از معتادین از خدمات کاهش آسیب استفاده نموده اند.

 

محمدی ادامه داد: با توجه به وظایف قانونی سازمان بهزیستی در حمایت ورسیدگی به امور مددجویان وتوانخواهان تحت پوشش و نظر به کمبود امکانات این سازمان وپاسخگویی به نیازهای مادی ومعنوی افراد یادشده ضروری است که با بهره گیری از توان آحاد جامعه از طریق جلب و جذب کمک ها وحمایت های مادی ومعنوی عامه مردم شرایط رشد وبالندگی معنوی ،اجتماعی واقتصادی جامعه هدف بهزیستی فراهم آید.

 

مدیرکل بهزیستی استان زنجان تصریح کرد: راه اندازی سامانه صدقه تلفنی به شماره 38818 اجرای طرح حامی بطور گسترده در سطح استان، انعقادتفاهم نامه با خیرین، تاسیس مهدهاي- مراكز نگهداري شبانه روزي كودكان بي سرپرست، کلینیک های مددکاری اجتماعی - تاسیس مراكز و دفاتر مشاوره و امور روان شناختی و ژنتیک - تاسیس مراكز توانبخشي و حرفه آموزي معلولین، مرکزو درمان بیماران رواني مزمن، تاسیس مراكز درمان سرپایی معتادین وهمچنین مرکز اقامتی و بهبود و بازتوانی معتادین - تاسیس موسسات غیر دولتي خیریه ها از عمده فعالیت های این معاونت است.

 

پایان پیام/693

منبع: شبستان

کلیدواژه: مدیرکل بهزیستی استان زنجان بهزیستی استان زنجان اعتیاد استان زنجان ارائه خدمات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۴۰۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درمان رایگان کودک با داشتن بیمه پایه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ رئیس اداره اقتصاد درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: براساس دستوالعمل ارائه خدمات ارائه خدمات رایگان به کودکان زیر هفت سال و ابلاغیه وزارت بهداشت در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت همه خدمات بستری و سرپایی کودکان زیر هفت سال در مراکز دولتی دانشگاهی و بیمارستان‌های دولتی موظف به ارائه کلیه خدمات بستری رایگان هستند.

دکتر طباطبایی افزود: وزیر بهداشت اسفند سال گذشته از خدمات درمانی رایگان برای کودکان زیر هفت سال خبرداد که این طرح در استان از اول اردیبهشت به طور کام در حال اجرا است.

او گفت: در اجرای این طرح بیمارستان‌های دولتی موظفند این خدمات را ارائه دهند و هیچ گونه دریافتی از از بیماران زیر هفت سال نداشته باشند.

به گفته طباطبایی دارندگان بیمه پایه مشمول این طرح هستند و چنانچه بیماری فاقد بیمه پایه باشد، می‌تواند با مراجعه به سازمان بیمه سلامت برای بیمه خود اقدام کند و از مزایای این طرح بهره‌مند شود.

والدین کودکان زیر هفت در صورت مشاهده تخلف در روند اجرای این طرح می‌توانند از طریق تماس با سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت موضوع را در میان بگذارند. 

دیگر خبرها

  • هلال احمر در قرن جدید؛ از مرکز ملی مدیریت و رصد حوادث تا ۲.۸ میلیون عضو جدید
  • درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان های دولتی سمنان
  • هدفگذاری تامین اجتماعی برای ارتقاء سلامت و رضایتمندی کارگران
  • درمان رایگان کودک با داشتن بیمه پایه
  • خدمات درمانی رایگان برای کودکان؛ نمایش یا واقعی؟
  • استقرار ۱۴۵ خانه بهداشت کارگری در واحدهای تولیدی استان زنجان‌
  • این مورد جزو خدمات درمان رایگان کودکان نیست | ۲ سامانه برای ثبت شکایت از بیمارستان‌ ها 
  • همکاری ۲۰۰داوطلب هلال احمر زنجان در نذر سلامت
  • همکاری ۲۰۰داوطلب هلال زنجان در نذر سلامت با قرارگاه جهادی الکفیل
  • بدهی میلیاردی تامین اجتماعی به مراکز درمانی قزوین