Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، سیماسادات لاری امروز ۲۵ تیر درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۲۵ تیر ۱۳۹۹) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲ هزار و ۳۸۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شده‌اند که از این تعداد هزار و ۷۷۵ مورد بستری شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۶۴ هزار و ۵۶۱ رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته ۱۹۹ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری تاکنون به ۱۳ هزار و ۴۱۰ نفر رسید.

معاون وزیر بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۲۲۷ هزار و ۵۶۱ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۳۴۱۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

لاری بیان کرد: همچنین تاکنون ۲ میلیون و ۴۸ هزار و ۴۹ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت درباره آمار استان‌های قرمز و هشدار نیز توضیح داد: مثل روز گذشته استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، ایلام، بوشهر، خراسان رضوی، خوزستان، زنجان، کردستان، کرمانشاه، گلستان، مازندران و هرمزگان در وضعیت قرمز قرار دارند. استان‌های تهران، فارس، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان، کهگیلویه و بویر احمد، لرستان، همدان، یزد و خراسان شمالی نیز در وضعیت هشدار قرار دارند. 
 

کد خبر 531289 برچسب‌ها وزارت بهداشت و درمان كرونا در ايران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: وزارت بهداشت و درمان كرونا در ايران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۴۰۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس عبادی گفت: در شرایط کنونی، ۲۰۹ هزار کادر درمان اعم از پرستار، اتاق عمل، هوشبری، بهیار و کمک پرستار در مراکز درمانی وزارت بهداشت، بخش خصوصی، تأمین اجتماعی و نیروهای مسلح مشغول خدمت هستند.

وی افزود: ۲۱ هزار نفر از پرستاران که بخش عمده آنها در دوران کرونا نیروهای طرحی بودند، استخدام شده اند و در حال حاضر جذب پرستاران در مراکز درمانی در اولویت وزارت بهداشت بوده و تعداد محدودی از همکاران ما در مناطقی که مجوز استخدام در آنها وجود ندارد، برای جذب باقی مانده‌اند.

معاون پرستاری وزارت بهداشت همچنین از تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران خبر داد و گفت: این لایحه دارای ۳۱ ماده است که یک ماده آن به جذب پرستارانی که بحران‌هایی مانند کرونا و…، در خدمت نظام سلامت هستند، اختصاص دارد و امیدواریم با تصویب آن در مجلس بتوان اقدامات موثرتری برای این قشر زحمتکش برداریم.

عبادی با بیان اینکه کمبود نیروی پرستاری یک چالش عمومی جهانی است و کشور ما نیز از این موضوع مستثنی نیست، افزود: با افزایش پذیرش دانشجویان پرستاری در دانشگاه‌ها و تسهیلاتی که برای استخدام و تبدیل وضعیت آنها در حال انجام است، چنانچه قانونگذار از این بابت به نظام سلامت کمک کند، امیدوار خواهیم بود تا چند سال آتی مشکل کمبود پرستار در کشور کاهش یابد.

کد خبر 6088263 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • وزیر امنیت داخلی اسرائیل به تیر غیب گرفتار شد؛ وضعیت او وخیم است
  • وزیر امنیت داخلی اسرائیلی به تیر غیب گرفتار شد؛ وضعیت او وخیم است
  • وزیر امنیت داخلی اسرائیلی تصادف کرد؛ وضعیت او وخیم است
  • از هر هزار تولد، یک تا سه نوزاد با آسیب شنوایی متولد می شود/شناسایی۱۶۳ نوزاد ناشنوا در خراسان شمالی
  • هواشناسی ایران/ هشدار بارش‌های شدید در ۵ استان
  • ۱۰ محور شریانی و غیر شریانی کشور همچنان مسدود است
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • هشدار پلیس درباره فروش سوالات کنکور
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • آخرین وضعیت شیوع سرخک در کشور/ بیشترین آمار در ۴ استان