Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار قربانیان کرونا در استان به 38 نفر خبر داد و گفت: امروز متاسفانه دو مورد فوتی 78 ساله و 93 ساله گزارش شد، این جان باختگان هر دو دارای بیماری زمینه ای بودند.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛ دکتر پرویز یزدان‌پناه گفت: در بیست و پنجمین روز از تیرماه، 80 بیمار در بیمارستان های معین کرونای استان بستری هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اذعان داشت: دیروز 20 بیمار کرونایی بستری و 18 بیمار نیز از بیمارستان های استان ترخیص شدند.

وی با اشاره به اینکه 10 بیمار کرونایی نیز در بخش آی سی یو بیمارستان‌های استان بستری می باشند، عنوان کرد: تعداد بهبود یافتگان بیماران کرونایی کهگیلویه و بویراحمد تاکنون 1801 مورد گزارش شده است.

دکتر یزدان‌پناه اظهار داشت: امروز نیز جواب 138 نمونه را از آزمایشگاه تشخیصی مولکولی یاسوج دریافت نمودیم که بیشترین موارد مثبت مربوط به گچساران( ٤٥ درصد) ، بویراحمد(٤٠ درصد) و بقیه موارد در شهرستان‌های باشت،لنده و دنا می باشند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: با توجه به اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد در وضعیت هشدار قرار دارد، هر کسی از خانه بیرون می‌آید باید ماسک داشته باشد اما بیشترین ضرورت استفاده از ماسک در مکان های سربسته و گروهی است زیرا ثابت شده که استفاده از ماسک در کاهش انتقال بیماری و قطع زنجیره انتقال موثر است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ویروس کرونا به راحتی از راه صحبت، عطسه و سرفه کردن منتقل می‌شود و تنها وسیله راحت و در دسترس برای جلوگیری از انتشار و ابتلا به آن ماسک است.

دکتر یزدان پناه گفت: رعایت فاصله گدازی هوشمند، عدم شرکت در مراسمات و دورهمی ها و‌ پرهیز از مسافرت از دیگر توصیه های ما به هم استانی های عزیز برای مصون ماندن از این بیماری خطرناک است.

وی با تأکید بر لزوم فرهنگ‌سازی در رعایت اصول بهداشتی به خصوص شست و شوی مداوم و صحیح دست ها، یادآور شد: عدم رعایت موازین بهداشتی از جمله ضدعفونی وسایل در معرض تماس و دست ها زنگ خطری است که تمامی تلاش مجموعه بهداشت و درمان را از بین می‌برد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۴۰۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درگذشت پزشک زن بیمارستان شریعتی / آیا خودکشی کرد؟

به گزارش صدای ایران از خبرآنلاین، روز گذشته رئیس بیمارستان شریعتی تهران درگذشت متخصص این بیمارستان را تسلیت گفت.

احمدرضا جمشیدی در پیامی نوشت: «خبر اندوه بار درگذشت دکتر سمیرا آل سعیدی دانشیار روماتولوژی و عضو مرکز تحقیقات روماتولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران موجب تأثر و تألم جامعه دانشگاهی گردید. دکتر آل سعیدی جزو نوابغ و افتخارات دانشگاه بود و از دست دادن ایشان غم بزرگی را بر پیکر دانشگاه و بیمارستان به جای گذاشت و یاد ایشان برای همیشه برقلب و ذهن ما نقش خواهد بست.»

بعد از خبر درگذشت دکتر سمیرا آل سعیدی، امروز ۷ اردیبهشت، مهدی عبدوس، پزشک، در شبکه اجتماعی ایکس پرده از خبری تلخ برداشت.

او در توئیتی نوشت: «خانم دکتر سمیرا آل سعیدی فوق تخصص روماتولوژی از میان ما رفت ایشان روز قبل پلن دارویی ‎خودکشی خود را با رزیدنت‌ها مطرح کرده، آنها موضوع را جدی نگرفته و سر به سر ایشان هم می‌گذارند، مرحوم به گواهی همکاران، خوش اخلاق، فعال و با وجدان کاری بوده از ایشان یک فرزند به یادگار مانده است.

شاید در لحظات آخر زندگی گفته من زنی هستم که دنیا را روی انگشتان خود می‌چرخانم، اما از پس دلتنگی‌هایم بر نمی‌آیم. پزشکان بیشتر از سایر اقشار جامعه در معرض تنش و استرس‌های فراوان کاری هستند آنها سرمایه کشور هستند احترام را حفظ کنید تنهای‌شان نگذارید.»

سال‌ها است که نظام بهداشت و سلامت با مسئله خودکشی پزشکان، پرستاران و رزیدنت‌ها مواجه است، موضوعی که هر بار با انتشار خبر یک خودکشی دیگر به صدر اخبار بر میگردد.

دیگر خبرها

  • استطاعت جسمی ۸۳ هزار زائر حج تمتع ۱۴۰۳ نهایی شد
  • آغاز عملیات توسعه بخش دیالیز بیمارستان امام خمینی (ره) خاش
  • انجام نخستین عمل رادیکال نفروکتومی در بیمارستان شهید بهشتی تفت
  • سرپرست بیمارستان خلیج فارس منصوب شد
  • بازیگر کلیدی سریال نون خ از کوه افتاد و در بیمارستان بستری شد
  • چهار فوتی در دو حادثه رانندگی در محور‌های خوزستان
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • درگذشت پزشک زن بیمارستان شریعتی / آیا خودکشی کرد؟
  • سعید آقاخانی از کوه افتاد و در بیمارستان بستری شد
  • بازیگر کلیدی سریال نون خ از کوه افتاد و در بیمارستان بستری شد  + عکس