Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، علی مراد اکبری پیش از ظهر چهارشنبه در حاشیه بازدید از قنات‌های شهرستان شهرضا از اختصاص ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار از منابع آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی به پروژه‌های آبیاری نوین استان اصفهان در سال گذشته خبر داد و اظهار داشت: از این میزان ۱۰۹ میلیارد تومان در بحث آبیاری تحت فشار هزینه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه سال گذشته ۶ هزار هکتار آبیاری نوین در استان اصفهان اجرا شد، ادامه داد: امسال نیز تاکنون هزار هکتار اجرا شده و هزار و ۵۰۰ هکتار دیگر در دست اجراست.

معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: این طرح‌ها را از مصادیق اقتصاد مقاومتی و جهش تولید است و استفاده بهینه از منابع آب موجود وظیفه همگانی است.

غارت ۱۰ هزار میلیارد متر مکعب آب توسط چاه‌های غیر مجاز

اکبری در ادامه با بیان اینکه ۴۰۰ هزار حلقه چاه مجاز و ۳۵۰ هزار حلقه چاه غیر مجاز در کشور وجود دارد، ابراز تأسف کرد و گفت: چاه‌های غیر مجاز سالانه بیش از ۱۰ هزار میلیارد مترمکعب از منابع آب زیرزمینی را به غارت می‌برند.

معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه تمام ارکان دولت، قوه مقننه و قضائیه باید برای حل این معضل وارد عمل شوند تا از بروز فاجعه‌ای جدی جلوگیری شود، تاکید کرد: اگر معضل چاه‌های غیر مجاز حل نشود با تخلیه سفره‌های آب زیر زمینی، کشور به سمت خشکی و خشکسالی سوق داده می‌شود.

تخریب ۱۶ رشته قنات در سیلاب اخیر شهرضا

همچنین مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهرضا با بیان اینکه بهسازی و نوسازی کامل قنوات و کانال‌های آبرسانی شهرستان نیاز به ۸ هزار میلیارد ریال اعتبار دارد، گفت: ۱۶ رشته قنات بر اثر سیل اخیر مسدود و تخریب شد.

وی افزود: قنات «وَصَف» منظریه به طول ۴ هزار و ۵۰۰ متر با دبی آب ۱۴ لیتر بر ثانیه است که در در اثر سیل هزار و ۸۰۰ متر آن مسدود و تخریب و خسارتی بالغ بر ۱۴ میلیارد ریال به آن وارد شد.

رضا باقری بیان داشت: قنات روستای زیارتگاه ۶ کیلومتر طول دارد و ۳ کیلومتر آن بر اثر سیل تخریب و مسدود و خسارتی بالغ بر ۷ میلیارد به آن وارد شد.

وی تصریح کرد: به همت مردم و سپاه پاسداران و با صرف اعتبارات بهسازی و مقاوم سازی قنوات تاکنون ۱۷۵ میلیون تومان صرف رفع انسداد و مرمت این قنات شده است.

باقری گفت: مرمت و بازسازی قنات روستای «وشاره» با اعتبار سه میلیارد ریال از محل اعتبارات فنی خزانه و خودیاری بهره برداران در حال اجراست و تاکنون ۵۷۰ متر از پشت تونل قنات بتون ریزی شده است.

وی از اجرای عملیات خاکبرداری و آزادسازی نیمی از مسیر کانال آبرسانی نوری روستای «هونجان: به طول هزار متر خبر داد و بیان داشت: تکمیل این پروژه نیازمند ۳ میلیارد ریال اعتبار است.

کد خبر 4974895

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی مدیریت آب و خاک ویروس کرونا بوشهر شیراز شیوع کرونا قزوین گرگان شهرکرد حجاب و عفاف ستاد مقابله با کرونا ایلام بیرجند خطبه های نماز جمعه سیستان و بلوچستان استانداری سمنان میلیارد ریال جهاد کشاورزی غیر مجاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۴۱۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص هزار میلیارد ریال بودجه عمرانی ویژه منطقه ۳ اراک

مدیر منطقه سه شهرداری اراک گفت: در سال ۱۴۰۳، هزار میلیارد ریال بودجه عمرانی ویژه منطقه سه اراک در نظر گرفته شده که به تناسب میان ۱۱ محله این منطقه توزیع شده است.

محمد رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مرکزی اظهار کرد: با تلاش عوامل اداری و اجرایی منطقه و در نظر گرفتن ضوابط تشویقی در صدور مجوز خصوصاً املاک قولنامه‌ای، درآمد منطقه در سال گذشته تحقق ۱۲۵ درصدی داشته است.

وی افزود: در سال ۱۴۰۳، هزار میلیارد ریال بودجه عمرانی ویژه منطقه سه اراک در نظر گرفته شده که به تناسب بین ۱۱ محله این منطقه توزیع شده است.

مدیر منطقه سه شهرداری اراک پروژه‌های تعریف شده برای اجرا در سال جاری را ساماندهی کمربندی حد فاصل پل سنجان تا میدان بسیج شامل عملیات جدول گذاری و پیاده رو سازی به طول ۳/۵ کیلومتر، ساماندهی بلوار شهید کاظمی کرهرودی به طول ۲/۵ کیلومتر، دیوار ساحلی محله دروازه کرهرود، دیوار ساحلی خیابان طالقانی و سایر پروژه‌های محله محور عنوان کرد.

رضایی با اشاره به موفقیت حاصل شده در اسفند ۱۴۰۲ در خصوص آزادسازی زمین خواری در محله تخت سادات کرهرود، گفت: در سال ۱۴۰۳ تمام زمین‌های متعلق به شهر به مردم باز خواهد گشت.

کد خبر 747879

دیگر خبرها

  • اعزام زائران اصفهانی حج تمتع از سوم خرداد به سرزمین وحی
  • صرفه جویی ۴۰ درصدی در مصرف آب با سیستم ابیاری زیر سطحی
  • اختصاص هزار میلیارد ریال بودجه عمرانی ویژه منطقه ۳ اراک
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • تجهیز یک هزار و ۲۴۴ هکتار از اراضی قزوین به سامانه نوین آبیاری
  • ۱۴ هزار میلیارد برای زیرساخت‌های اربعین اختصاص یافت
  • اختصاص ۱۴ هزار میلیارد به زیرساخت‌های اربعین
  • پیشرفت ۶۳ درصدی طرح‌های آبیاری نوین در قزوین
  • استفاده از الگوهای نوین مشارکتی در پروژه‌های شهری اصفهان
  • اختصاص ۴۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار به پروژه‌های سفر رئیس‌جمهور به خراسان‌جنوبی