Web Analytics Made Easy - Statcounter

بنابر نتایج یک نظرسنجی جدید، بسیاری از مردم آلمان معتقدند چین در دهه‌های آتی جایگزین آمریکا و به قدرت اول جهان تبدیل خواهد شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبر‌گزاری فارس، ۴۲ درصد آلمانی‌های شرکت‌کننده در یک نظرسنجی جدید گفتند ایالات متحده احتمالاً جایگاه خود را به عنوان قدرت پیشروی جهان در ده‌های پیش‌رو از دست خواهد داد و چین در حرکت به سمت تصاحب این جایگاه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرگزاری آلمانی «دویچه وله»، تنها ۱۴ درصد شرکت‌کنندگان در نظرسنجی موسسه افکار سنجی YouGov مستقر در انگلیس، معتقد بودند که آمریکا این جایگاه را حفظ خواهد کرد. حدود ۲۳ درصد مردد بودند و ۲۲ درصد هم جوابی به این پرسش ندادند.

نظرات بسته به این که این پاسخ‌دهندگان طرفدار چه حزبی بودند، تفاوت داشت. اغلب حامیان حزب چپ آلمان (۵۴%) پیش‌بینی کردند که چین بر آمریکا غلبه خواهد کرد. حامیان حزب دموکرات آزاد آلمان که با تجارت بیشتر میانه دارند و حزب طرفدار محیط زیست سبزها هم با اکثریتی ۵۲ درصدی همین نظر را داشتند.  

از طرف دیگر حامیان حزب راست افراطی «آلترناتیو برای آلمان» معتقد به برتری آمریکا بودند. این نظرسنجی بین ۱۰ تا ۱۲ جولای با شرکت ۴ هزار و ۵۴ فرد بالاتر از ۱۸ سال انجام شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: چین آمریکا نظرسنجی مردم آلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۴۲۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش 6 درصدی حمایت نسل Z از فلسطین و حماس

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، یک نظرسنجی که اوایل ماه جاری انجام شد، نشان داد که افراد نسل Z که بین 18 تا 24 سال سن دارند، به طور فزاینده‌ای از حماس حمایت می‌کنند.
 
نتایج نظرسنجی نشان داد که 43 درصد از این رده سنی از حماس حمایت می‌کنند، در حالی که 63 درصد حامی اسرائیل هستند.
 
یک نظرسنجی مشابه در ماه مارس توسط موسسه Harvard CAPS-Harris، نشان داد که 37 درصد از پاسخ دهندگان از نسل Z از حماس حمایت کردند، در حالی که 63 درصد از اسرائیل حمایت کردند.
 
نکته قابل توجه این است که این نظرسنجی‌ها حاکی از افزایش 6 درصدی حمایت از حماس در عرض تنها یک ماه و کاهش 6 درصدی حمایت از اسرائیل است. این امر نشان دهنده تغییر قابل توجهی در احساسات نسبت به مقاومت فلسطین در میان پاسخ دهندگان است.
 
این در حالی است که در هفته‌های اخیر، کالج‌ها در سراسر آمریکا شاهد افزایش تظاهرات‌های طرفدار فلسطین بوده‌اند که از دانشگاه‌ها می‌خواهند تا روابط مالی خود را با اسرائیل قطع کنند.
 
ائتلافی از سازمان‌های دانشجویی طرفدار فلسطین در دانشگاه کلمبیا نیز در ادای احترام به هند رجب، کودک شش ساله فلسطینی که به دست نیروهای اشغالگر اسرائیل در غزه به شهادت رسید، سالن همیلتون را تسخیر کرده و نام آن را به «تالار هند» تغییر دادند.

پلیس نیویورک با یورش به این دانشگاه، ده‌ها نفر از این دانشجویان را بازداشت کرد.
 

دیگر خبرها

  • اسرائیلی ها توافق را بر حمله به رفح ترجیح می دهند
  • اکثر آمریکایی‌ها تیک‌تاک را به عنوان ابزاری برای نفوذ چین می‌بینند
  • آلمان: اروپا باید به یک اتحادیه امنیتی تبدیل شود
  • اکثر آمریکایی‌ها تیک‌تاک را ابزار نفوذ چین می‌دانند
  • از دجله تا راین!/کدام کشور اروپایی رکورددار تجهیز صدام به تسلیحات شیمیایی بود؟
  • امروزه غزه به مساله اول جهان اسلام تبدیل شده است
  • نظرسنجی| پیشتازی اندک بایدن نسبت به ترامپ
  • در عملیات وعده صادق تنها با ۲۰ درصد از توان مقابل ابرقدرت‌ها ایستادیم
  • در «وعده صادق» تنها با ۲۰ درصد از توان مقابل ابرقدرت‌ها ایستادیم
  • افزایش 6 درصدی حمایت نسل Z از فلسطین و حماس