Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابع خبری روز چهارشنبه از نصب تندیس یک فعال ضدنژادپرستی به جای نماد «ادوارد کلستون» برده دار ثروتمند قرن ۱۷ که چندی پیش در شهر بریستول انگلیس سرنگون شد، خبر دادند.

تندیس جایگزین شده متعلق فردی به نام «جن رِید» است که در جریان تظاهرات چند هفته پیش به همراه سایر معترضان به نابرابری اجتماعی، نژادپرستی و برده‌داری، تندیس کلستون را به زیر کشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در این تندیس دیده می شود که مشت‌های خود را به نشانه اعتراض به سمت بالا گره کرده است.

بر اساس گزارشها این اقدام بدون هماهنگی قبلی با مقام‌های محلی و ساعات اولیه صبح امروز صورت گرفته است. در این عملیات گروهی ۱۰ نفره حوالی ساعت ۵ صبح تندیس «جن رید» را از خودروی ون خارج کرده و روی پایه نصب می‌کنند. مقام‌های رسمی دولت انگلیس هنوز به این اقدام واکنشی نشان نداده‌اند.

تندیس کلستون یکی از ده‌ها نماد برده‌داری است که معترضان انگلیسی خواهان برچیده شدن آن‌ها از سطح شهر هستند.

معترضان ۶۰ تندیس دیگر از جمله وینستون چرچیل نخست وزیر مشهور پیشین انگلیس و جورج واشنگتن نخستین رئیس جمهوری آمریکا را به عنوان نمادهای نژادپرستی معرفی کرده و خواهان حذف آنها هستند.

صادق خان شهردار لندن دستور داده تا همه مجسمه‌ها و اسامی خیابان‌های پایتخت انگلیس بازنگری شود. وی خواستار برچیده شدن تندیس‌های مربوط به برده‌داران شده و گفته که لندن باید با واقعیت تلخ تاریخ برده‌داری خود روبرو شود.

بانک مرکزی و کلیسای انگلیس نیز با صدور بیانیه‌های جداگانه‌ای از نقش رؤسای پیشین خود در تجارت برده عذرخواهی کرده‌ و وعده داده‌اند که نماد این شخصیت‌ها را حذف خواهند کرد.

با این حال بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس حذف تندیس‌های این کشور را تقبیح و تصریح کرده که چنین کاری تاریخ انگلیس را تهی خواهد کرد.

اعتراض‌ها به نژادپرستی و برده‌داری در انگلیس و سراسر جهان پس از آن بالا گرفت که ۶ خرداد ۱۳۹۹ یک شهروند سیاهپوست آمریکایی به نام جورج فلوید به شکل بی رحمانه‌ای توسط پلیس سفید پوست این کشور کشته شد.   

دهها هزار انگلیسی معترض به نژادپرستی در هفته‌های گذشته در سراسر این کشور به نشانه همبستگی با تظاهرات کنندگان آمریکایی دست به راهپیمایی زده و شعار عدالتخواهی برای جورج فلوید سرداده‌اند.

برچسب ها: نژادپرستی ، انگلستان ، تظاهرات لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000J4P

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: نژادپرستی انگلستان تظاهرات برده داری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۴۲۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وست هم آماده برای انتقال خولین لوپتگی؛ هانسی فلیک گزینه جایگزین

در استادیوم لندن پیرامون خولین لوپتگی تردید وجود دارد اما دیوید سالیوان تجربه لیگ برتری این مربی را ترجیح می‌دهد. 

طرفداری | پس از ناکامی در توافق با روبن آموریم، مدیران وست‌هم به سراغ خولین لوپتگی رفته‌اند.

به گزارش گاردین؛ پس از ماه‌ها بررسی وضعیت سرمربی اسپانیایی، مدیران وست‌هم مذاکرات تعیین‌کننده‌ای برای انتقال او انجام داده‌اند. در حال حاضر هیچ چیزی نهایی نیست چراکه برخی از اعضای هیئت مدیره وست‌هم اعتقاد دارند خولین لوپتگی مناسب بازیکنان فعلی باشگاه نیست و باید گزینه جوان‌تری جانشین دیوید مویس شود. لوپتگی فرصت هدایت میلان که قصد دارد با استفانو پیولی قطع همکاری کند را نیز خواهد داشت. با وجود علاقه به یک سرمربی جوان، چکش‌های تمایلی برای پرداخت غرامت جدایی روبن آموریم - 13 میلیون پوند - ندارند. تیم اشتایدن، مدیر فنی وست‌هم سرمربی اسپورتینگ لیسبون را انتخاب کرده است. 

دیوید سالیوان، مالک باشگاه وست‌هم در حال ارزیابی وضعیت خولین لوپتگی است. اگر او تردیدهای هیئت مدیره را نادیده بگیرد، سرمربی سابق وولورهمپتون به احتمال زیاد جانشین دیوید مویس خواهد شد. اگر این انتقال با شکست مواجه شود، هانسی فلیک، سرمربی سابق بایرن مونیخ و تیم ملی آلمان گزینه جایگزین خواهد بود. در کنار فلیک، نام مارکو سیلوا، گراهام پاتر و استیو کوپر نیز در لیست وست‌هم دیده می‌شود. 

از دست ندهید ????????????????????????

افتضاح تاریخی و رکورد بی‌سابقه چلسی در لیگ برتر دل هوادار کودک چلسی شکست؛ قرار بود بجنگید! سرمربی پاری سن ژرمن قول چهارگانه داد! حمایت امیر جعفری از سیدحسین حسینی + عکس

دیگر خبرها

  • نصب تندیس گونه درنا به مناسبت هفته زمین پاک در چالدران
  • سریال‌های جایگزین نون خ و اژد‌ها چیست؟
  • طوفان الاقصی اعتماد رژیم اشغالگر به ارتش و سیستم امنیتی و نظامی خود را از بین برده است
  • نبی: انتخاب برترین‌ها از سوی رسانه ملی انگیزه ها را بالا برده است
  • وست هم آماده برای انتقال خولین لوپتگی؛ هانسی فلیک گزینه جایگزین
  • بررسی آخرین وضعیت روستاهای برده میش و کپه‌کند بخش مرکزی مهاباد
  • ۲۰۰۰ اصله درخت جایگزین ویلاهای غیرمجاز
  • وجود ۱۲۶۰ کسب‌وکار دارای نماد اعتماد الکترونیک در کردستان
  • «تتر» جایگزین دلار می شود؟
  • ادعای عجیب: یورگن کلینزمن، گزینه تراکتور!