Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- دولت اسلام آباد به منظور صرفه جویی در هزینه‌های جاری و ممانعت از خروج ارز استفاده از ماهواره‌های غیر بومی را ممنوع می‌کند. تاریخ انتشار: 16:42 - 25 تير 1399 - کد خبر: ۶۳۷۷۹۶

خبرگزاری میزان -  دولت اسلام آباد تصمیم دارد استفاده از ماهواره های غیر بومی را ممنوع اعلام کند.

این کار برای صرفه جویی در هزینه های خزانه ملی پاکستان و جلوگیری از خروج ارز انجام می شود و تصمیم نهایی نیز به زودی ابلاغ خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«عبدالحفظ شیخ» مشاور دارایی نخست وزیر پاکستان با اعلام این خبر تصریح کرد: ظرفیت ماهواره های بومی پاکستان نیز قابل تکیه است.

وی افزود: کلیه ارگان ها و سازمان های پاکستانی باید برای فعالیت های خود از ظرفیت ماهواره های بومی استفاده کنند.

تصمیم اولیه برای استفاده از ظرفیت ماهواره های بومی در سال 2004 و تنها چند سال پس از جنگ کارگیل که در آن کشورهای هند و پاکستان به غیر قابل تکیه بودن ماهواره های آمریکایی پی برده بودند گرفته شد.

در سال 2019 گزارش هایی به نخست وزیر پاکستان تحویل داده شد که نشان می داد استفاده از ماهواره های بومی اهمیت استراتژیک و امنیتی زیادی دارد.

از آن زمان محققان پاکستان در تلاش هستند بستر لازم برای استفاده از ماهواره های بومی در تمامی زمینه ها را فراهم کنند و به نظر میرسد اینک موفق به انجام این کار شده‌اند.

طبق اعلام وزارت فناوری اطلاعات پاکستان استفاده از فناوری های بومی از سال 2004 تاکنون باعث 400 میلیون دلار درآمد زایی برای کشور شده است و گسترش استفاده از فناوری بومی تا سال 2030 می تواند درآمدی 700 میلیون دلاری برای پاکستان به همراه داشته باشد.

پاکستان در دهه 90 میلادی به کمک چین موفق شد اولین نسل از ماهواره های خود به نام بدر را به فضا پرتاب کند و این تجربه موفق در دهه های بعدی نیز بارها ادامه یافت.

بیشتر بخوانید: آمریکا در آستانه انقلاب است  باید از حوادث آمریکا درس عبرت گرفت تبعیض نژادی، به رسوایی آمریکا در جهان افزوده است کره شمالی در حال ساخت موشک دوربرد با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای روسیه: آمریکا رفتاری ریاکارانه درقبال ایران دارد  مسیر جدید کره شمالی در قبال آمریکا ژنرال پاکستانی: پرتاب ماهواره نور۱ سیاست فشار حداکثری آمریکا را شکست داد

انتهای پیام/

تسنیم

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: پاکستان ماهواره استفاده از ماهواره ماهواره های بومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۴۲۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسانه‌های خارجی جنبش دانشجویی آمریکا را وارونه سازی می‌کنند

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، سینا قربانی تحلیلگر و کارشناس مسائل رسانه در گفتگو با بخش خبری ساعت ۲۰ صدا و سیمای مازندران، گفت: رسانه‌های فارسی‌زبان خارجی که ظاهرا به نابینایی مطلق هم دچار شدند، تظاهرات چند صدهزار نفری در آمریکا، لندن و دیگر کشور‌های غربی، علیه نسل کشی رژیم صهیونیستی را نمی‌بینند، اما اعتراض یک نفره در فلان گوشه ایران که در یک پارک برای دقایقی انجام شده را ضریب می‌دهند.

این کارشناس مسائل رسانه، افزود: برای توصیف وضعیت استیصال گردانندگان رسانه‌های ضد ایرانی باید این مثال معروف را گفت که می‌گویند: فلانی از سر لا علاجی به گربه میگه خانباجی.

او افزود: در همین چند روز گذشته میزان اخبار منفی و گمراه‌کننده رسانه‌های فارسی‌زبان خارجی افزایش چند برابری داشته و دلیل این افزایش نیز این است که می‌خواهند اهمیت اعتراضات دانشجویی و رفتار‌های خشن نیرو‌های امنیتی آمریکا را سانسور کنند و اهمیت آن را برای مخاطبین کاهش بدهند.

سینا قربانی، گفت: همین رسانه‌های فارسی زبان خارجی که سال‌ها است مدعی اجرای حقوق بشر و احترام به اعتراضات را تبلیغ می‌کنند و مدام با بمباران اطلاعاتی وضعیت ایران را سیاه و وضعیت غرب را سفید جلوه می‌دهند امروز در شرایطی قرار گرفتند که رفتار‌های خشونت آمیز پلیس با اساتید دانشگاه را به طور کامل سانسور می‌کنند و به طور مصداقی از تاکتیک پنهان سازی واقعیت و انتشار اطلاعات بی اهمیت برای گمراه کردن مخاطبان استفاده می‌کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تظاهرات ضدصهیونیستی دانشجویان پاکستانی در مقابل کنسولگری آمریکا
  • تجمع دانشجویان پاکستانی در همبستگی با حامیان فلسطین در آمریکا+عکس
  • تصویب لایحه جنجالی در سنای آمریکا؛ واردات اورانیوم از روسیه ممنوع شد
  • آمریکا واردات اورانیوم روسیه را ممنوع کرد
  • آزردگی آمریکا از همکاری تجاری ایران و پاکستان
  • سنای آمریکا واردات اورانیوم از روسیه را ممنوع کرد
  • تروریست ها از خارج از مرزها وارد ایران می شوند /جریانات تروریستی داخل ایران و پاکستان هدایت شده سرویس های اطلاعاتی خارجی هستند
  • بادامچیان: انتخاب اصلح از بین افراد موجود یک تکلیف و وظیفه است
  • رسانه‌های خارجی جنبش دانشجویی آمریکا را وارونه سازی می‌کنند
  • تحریم سپاه توسط غربیان گویای سلامت کار پاسداران است