Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیرکل اتحادیه عرب در سخنانی تأکید کرد که این اتحادیه رفتار ترکیه را نمی‌پذیرد. او بازگشت سوریه به اتحادیه عرب را مساله‌ای زمان بر توصیف کرد.

به گزارش ایسنا، احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب در سخنانی در گفت‌وگو با علی حسن، سردبیر خبرگزاری الشرق الاوسط مصر اظهار کرد که این اتحادیه رفتار ترکیه و هدف قرار دادن امنیت ملی عربی توسط این کشور را رد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به ابتکارعمل قاهره درباره بحران لیبی تأکید کرد: ابتکار عمل قاهره برای بحران لیبی از اهمیت بالایی برخوردار است و نقشه راه کاملی را برای حل و فصل بحران لیبی ترسیم می‌کند و با تصمیمات شورای اتحادیه عرب و قطعنامه‌های شورای امنیت هماهنگ است.

ابوالغیط ادامه داد: اعلام این ابتکارعمل تحت نظارت عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر انگیزه لازم را برای ترغیب طرف‌های درگیر به متوقف کردن جنگ و ورود به روند سیاسی ایجاد کرد.

دبیرکل اتحادیه عرب در ادامه حمایت خود را از ابتکار عمل قاهره اعلام کرد.

وی در ادامه افزود: کمیته عالی هماهنگی اقدامات مشترک عربی به اتفاق آرا موافقت کرد تا با توجه به تلاش‌ها و دستاوردهای بزرگ توسعه سیسی در مصر، نشان "سپر فعالیت‌های توسعه عربی" را امسال به رئیس جمهوری مصر تقدیم کند.

دبیرکل اتحادیه عرب همچنین به وضعیت لبنان پرداخت و گفت: وضعیت لبنان بسیار خطرناک است و از بحران اقتصادی و تورم فراتر رفته است. متاسفانه ممکن است بحران این کشور فراگیر باشد و تبعات سیاسی و اجتماعی خطرناکی داشته باشد.

او نسبت به تهدید صلح داخلی این کشور به دلیل فشارهای اقتصادی و اجتماعی گسترده که لبنانی‌ها متحمل شده‌اند، ابراز نگرانی کرد.

ابوالغیط افزود: بدور از هرگونه موضع‌گیری سیاسی رنج ملت لبنان را حس می‌کنم آنها به دلیل نبود درآمد به سمت زیر خط فقر می‌روند، نیمی از لبنانی‌ها اکنون زیر خط فقر هستند. وضعیت این کشور بسیار نگران کننده است من از وضعیت این کشور متاثر می‌شوم. صادقانه امیدوارم طبقه سیاسی این کشور این رنج بی‌سابقه را حس کند در کل واکنش طبقه سیاسی نسبت به این بحران را حس نمی‌کنم باید منافع ملی بر منافع شخصی ترجیح داده شود.

او از کشورهای عربی و کشورهای کمک‌کننده مالی خواست در این شرایط سخت لبنانی‌ها را تنها نگذارند.

دبیرکل اتحادیه عرب همچنین اظهار کرد: شاهد مداخله در عراق بودیم و اکنون دولت جدید آن سعی در حفظ ثبات داخلی و دفاع از حاکمیت این کشور در شرایط سخت دارد. تمام آنچه امید داریم این است که دولت به فرصتی برای کار کردن به خاطر ملتش دست یابد.

او ابراز تاسف کرد که مداخلات کشورهای منطقه‌ای به عمق بحران این کشور می‌انجامد و درگیری‌های داخلی دامن می‌زند.

ابوالغیط درباره زمان بازگشت سوریه به اتحادیه عرب گفت، این مساله به اراده کشورهای عضو اتحادیه بستگی دارد تاکنون من شاهد تجلی موضع‌گیری عربی در این باره نبودم. سوریه کشوری عربی است و جایگاه آن نهایتا در میان برادران عربش در اتحادیه عرب است.

وی تصریح کرد: مساله زمان و تصمیم عربی جمعی درباره بازگشت سوریه به کرسی‌اش در اتحادیه عرب به تحولات و مواضع بسیاری مربوط می‌شود زیرا بحران سوریه بسیار در هم تنیده و پیچیده است. بازگشت سوریه به وضعیت طبیعی‌اش زمان بر خواهد بود و نیاز به تلاش سوریه خواهد داشت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بحران لیبی دبیرکل اتحادیه عرب بازگشت سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۴۳۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس| تصاویری از کنسرت خواننده عصر جدید در کشورهای عربی/خوانندگی احسان یاسین در تونس

 احسان یاسین، خواننده‌ای که در مسابقه عصر جدید شناخته شد، مدتی است به دعوت کشور تونس به این کشور سفر کرده و در مطرح ترین برنامه تلویزیونی تونس "carthage" اجرا می‌کند. او همچنین دو همایش و کنسرت در این کشور به عنوان اولین خواننده ایرانی برگزار کرده است.

دیگر خبرها

  • دبیرکل کتابخانه‌ها‌‌: مردم ایران کتاب‌نخوان نیستند + فیلم
  • اردوغان: در برابر نابودی فلسطینی‌ها سکوت نخواهیم کرد
  • عکس| تصاویری از کنسرت خواننده عصر جدید در کشورهای عربی/خوانندگی احسان یاسین در تونس
  • مشارکت 240 اثر در جشنواره طوفان القوافی/ اختتامیه در بصره برگزار می شود
  • بلاروس: ناتو باعث سلطه آمریکا بر اروپا شده و گسترش آن را نمی‌پذیریم
  • حماس: هیچ پیشنهادی جز آتش‌بس در غزه را نمی پذیریم
  • چگونه مسئله پسماند در گیلان به یک بحران تبدیل شد؟/ دلیل توقف قطار افغانستان _ ترکیه
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر «طوفان القوافی»/ اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر«طوفان القوافی»/اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر«طوفان االقوافی»/اختتامیه در بصره برگزار می‌شود