Web Analytics Made Easy - Statcounter

دفتر تحکیم وحدت ویژه‌نامه نشریه دانشجویی تحکیم با عنوان «شهرآشوب» را با موضوع بررسی زندگی و زمانه میرحسین موسوی منتشر کرد. این نشریه به همت انجمن اسلامی دانشجویان الزهرا(س) تهیه شده است.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، دفتر تحکیم وحدت، ویژه نامه نشریه دانشجویی تحکیم را با موضوع بررسی زندگی و زمانه میرحسین موسوی منتشر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نشریه که با عنوان «شهرآشوب» رونمایی شده، به همت انجمن اسلامی دانشجویان الزهرا (س) تهیه و تنظیم گشته است.

 

علی دهقان دبیر اتحادیه دفتر تحکیم وحدت در خصوص این نشریه دانشجویی گفت: سیاست اتحادیه دفتر تحکیم در چند سال گذشته بر این بوده است که به شخصیت‌های اثر گذار جمهوری اسلامی که با روایت‌های ناصحیح معرفی و در تلاطم‌های رسانه‌ای شناخته شده اند و حقیقت شخصیت ایشان مغفول مانده است، بپردازد.

 

مدیر مسئول نشریه تحکیم در ادامه از وجه تمایز این نشریه با دیگر نشریات دانشجویی این‌گونه اشاره کرد: یکی از بارزترین وجوه تمایز نشریه «شهرآشوب» را می‌توان به حجم مطالعه منابع جهت تولید این نشریه اشاره کرد. اسناد، کتاب‌ها و مصاحبه‌های بسیار زیادی در بازه‌ی یک ساله‌ی تهیه و تولید این نشریه مورد بررسی قرار گرفته است تا کیفیت این نشریه در سطح قابل قبولی قرار گیرد و معتبر باشد.

وی افزود: برای تولید محتوای این نشریه با افرادی که به شخص آقای موسوی نزدیک و بدون واسطه‌ شاهد روند تحولات و اتفاقات زندگی ایشان در بازه‌های مختلف بودند، مصاحبه و گفت‌وگو شده است. ازجمله این افراد همسر ایشان خانم زهرا رهنورد، خانم فائزه هاشمی، آقای موسوی لاری و ... را می‌توان نام برد. نشریه حاضر می‌تواند به عنوان یک منبع مکمل در کنار مکتوباتی که به زندگی آقای میرحسین موسوی پرداخته شناخته شود و می‌توان گفت با نشریات و کتاب‌های مشابه خود نیز هم‌پوشانی چندانی ندارد.

 

این فعال دانشجویی گفت: پس از انتشار نسخه الکترونیکی این نشریه که به زودی انجام می‌شود، یک نسخه از این نشریه «شهرآشوب» را برای شخص آقای میرحسین موسوی ارسال خواهیم کرد. در این نشریه نامه‌ای که اتحادیه دفتر تحکیم وحدت سال گذشته به شخص ایشان ارسال کرده بود نیز آورده شده است و این نشریه در راستای همان خط فکری خواستار بازگشت ایشان در خط انقلاب اسلامی است.

 

مرضیه انبری، عضو شورای سردبیری نشریه «شهرآشوب» در خصوص علت تهیه این نشریه گفت: نشریه شهرآشوب چهارمین ویژه نامه نشریه تحکیم است. این سری از ویژه نامه‌های نشریه تحکیم به بررسی زندگی و ابعاد سیاسی شخصیت‌های اثر گذار بعد از انقلاب اسلامی با روایت‌های نادرست شناخته شده اند، پرداخته است.

این فعال دانشجویی ادامه داد: آقایان اکبرهاشمی رفسنجانی، محمد خاتمی و حسن روحانی سه شخصیتی بودند که نشریه تحکیم به بررسی ایشان پرداخته بود. روایت تاریخ معاصر به عنوان دغدغه اصلی این نشریه دانشجویی است. اعضا شورای مرکزی اتحادیه دفتر تحکیم وحدت و اعضا انجمن اسلامی دانشجویان الزهرا (س) که مسئولیت تولید این نشریه را به عهده داشتند در جلسات متعدد به این جمع بندی رسیدند که در جدیدترین شماره این نشریه به بررسی ابعاد زندگی مهندس میرحسین موسوی پرداخته شود. نسل جوان نیز به عنوان بدنه‌ی پرسشگر جامعه، شناختی محدود به سال‌های ۸۸ نسبت به چنین شخصیت تاثیرگذاری دارد. این نشریه دانشجویی با بررسی تمامی ابعاد سیاسی ایشان در سال‌های قبل از انقلاب، زمان نخست وزیری، انتخابات سال ۸۸ و زمان حصر سعی بر این داشته است که شناختی جامع و کامل‌تری را به مخاطبین خود ارائه کند.

 

فاطمه علیزادنیا عضو شورای مرکزی اتحادیه دفتر تحکیم وحدت درباره تاثیر خانم زهرا رهنورد در تهیه این نشریه این گونه اشاره کرد: خانم زهرا رهنورد به عنوان یکی از تاثیرگذارترین افراد بر شخص آقای میرحسین موسوی است. ایشان ریاست دانشگاه الزهرا (س) را در سال‌های ۱۳۸۵–۱۳۷۷ برعهده داشتند و با گذشت دو دهه از ریاست ایشان بر این دانشگاه هنوز تفکرات و سیاست‌هایشان بر دانشگاه الزهرا (س) غلبه دارد. دانشجویان و نسل جوان ما پاسخ صریحی را به نسبت شبهات دریافت نکرده‌اند و در خصوص این شخصیت آقای میرحسین موسوی سردرگم اند؛ اعضا انجمن اسلامی دانشجویان الزهرا (س) که متاثر سیاست‌های خانم رهنورد در دانشگاه بوده اند را بر این داشت که در این خصوص آقای موسوی یک ویژه نامه جامع و کامل را منتشر کنند.

این فعال دانشجویی در خصوص نحوه برخورد برخی از مسئولان در قبال انتشار این نشریه گفت: باتوجه به شعارهای دولت دوازدهم در خصوص آزادی بیان، عمده نهادهای مرتبط با فضای دانشجویی زیر بار انتشار این نشریه با چنین موضوع و محتوایی نمی‌رفتند، نام آقای میرحسین موسوی بزرگترین چالش و مانع برای انتشار این نشریه دانشجویی بود که در نهایت با گذشت قریب به دو سال از زمان تصویب این نشریه در شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت، منتشر شود.

 

وی افزود: اهمیت بستر استدلالی در فضای دانشجویی اولویت اتحادیه دفتر تحکیم وحدت است؛ در همین راستا جهت بالا بردن قوه استدلالی و صاحب اعتبار بودن این نشریه دانشجویی، یک تیم هشت نفره از دانشجویان دانشگاه الزهرا (س) قریب به نه ماه برای جمع آوری اطلاعات وقت گذاشته اند. در تولید و جمع آوری این نشریه که با مشاوره جواد موگویی نویسنده و مستند ساز همراه بود با صاحب نظران متعددی نیز گفت‌وگو شده است. 

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: نشریه تحکیم دفتر تحکیم وحدت میرحسین موسوی نشریات دانشجویی رونمایی از نشریه انجمن اسلامی دانشجویان الزهرا اتحادیه دفتر تحکیم وحدت نشریه دانشجویی آقای میرحسین موسوی بررسی زندگی نشریه تحکیم ویژه نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۴۳۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین‌نامه طبیعتگردی منتشر شد/ تدوین دستورالعمل نظارت بر آفرودسواری

آیین‌نامه طبیعتگردی که توسط هیات وزیران مصوب شده بود، ابلاغ شد و در این آیین نامه نسبت به تشکیل کارگروه ملی و تدوین دستورالعمل ساماندهی و نظارت بر آفرودسواری در عرصه طبیعی تاکید شده است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، «آیین نامه طبیعت گردی» طی نامه شماره ۱۵۴۸۷ توسط هیأت وزیران مصوب و با دستور معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد. پیش از این نیز عزت الله ضرغامی در جمع خبرنگاران از تصویب آئین نامه طبیعت گردی نیز خبر داده بود.

در این آئین نامه آمده:

هیأت وزیران در جلسه روز ۱۵ فروردین ماه ۱۴۰۳ به پیشنهاد مشترک وزارت میراث فرهنگی، جهاد کشاورزی و سازمان حفاظت محیط زیست و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی آئین طبیعت گردی را به شرح زیر تصویب کرد:

در ماده یک این آئین نامه پس از تعریف هر کدام از اصطلاحات، دامنه شمول این آئین نامه را مناطق و محدوده‌های طبیعی خاص اعلام کرده است و نوشته که به منظور مدیریت کلان، برنامه ریزی و هماهنگی در زمینه توسعه طبیعت گردی در مناطق خاص، تشویق و ترویج طبیعت گردی و تسهیل و هدایت فعالیت‌ها و امور مندرج در این آئین نامه کارگروه ملی طبیعت گردی مرکب از نمایندگان هر یک از دستگاه‌ها به اضافه یک متخصص طبیعت گردی، دستیار وزیر میراث فرهنگی در امر مردمی سازی و نماینده دستگاه‌ها و معاونت‌های تخصصی مرتبط حسب موضوع مورد بررسی در کارگروه است.

همچنین دستگاه‌های عضو کارگروه ملی مکلف هستند نسبت به پیش بینی پست‌های سازمانی در ساختار اداری خود که مرتبط با طبیعت گردی در سطوح ستادی و استانی است با استفاده از ظرفیت‌های موجود و بدون توسعه تشکیلات یا ساختار جدید و با همکاری سازمان اداری و استخدامی کشور در چهارچوب قوانین و مقررات مربوط اقدام کنند.

وظایف این کارگروه ملی در زمینه فعالیت‌ها و طرح‌های مرتبط با مناطق و محدوده‌های طبیعی خاص در چهارچوب قوانین و مقررات به شرح زیر است:

تدوین سیاست‌های اجرایی، دستورالعمل‌های اجرایی و تخصصی و ساز و کار‌های نظارتی با مشارکت دستگاه‌های ذی ربط، تصویب و نظارت بر اجرای طرح‌های طبیعت گردی با رعایت ضوابط و عرصه و حریم میراث طبیعی و تاریخی و فرهنگی ثبت شده

حمایت و پشتیبانی از طرح‌های توانمندسازی جوامع محلی در راستای توسعه طبیعت گردی

حمایت از طراحی و معرفی محصولات، مناطق و مسیر‌های جدید و مستعد طبیعت گردی در کشور و معرفی آن‌ها در سطح ملی و بین المللی

معرفی و برندسازی تولیدات و محصولات محلی در سطح اثرگذاری طرح‌های طبیعت گردی

تهیه پیوست‌های فرهنگی موردنیاز طرح طبیعت گردی و تدوین دستورالعمل‌های لازم برای ساماندهی و نظارت بر گشت‌های طبیعت گردی.

بسترسازی و تسهیل شرایط حضور خانواده‌ها در طبیعت و ترویج سفر‌های خانواده محور، برنامه ریزی برای ایجاد بستر‌های لازم برای هوشمندسازی فرایند‌ها و استفاده از ابزار رقومی در توسعه طبیعت گردی

برنامه ریزی در زمینه ساز و کار‌های حفاظتی نظارتی و اجرایی ظرفیت برد گردشگری در مقصد‌ها و مناطق مستعد طبیعت گردی

تدوین دستورالعمل ساماندهی و نظارت بر بیراهه نوردی (آفرودسواری) در عرصه طبیعی کشور

همچنین در این آئین نامه آمده:

دستگاه‌های عضو کارگروه می‌بایست ضوابط مرتبط با طرح‌های طبیعت گردی در مناطق تحت مدیریت خود را در کارگروه اعلام کنند. در بخش دیگری از این آئین نامه اعلام شده که اجرای طرح‌های طبیعت گردی در اراضی ملی واقع در مناطق چهارگانه و تالاب‌های تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست توسط اشخاص حقیقی یا حقوقی با اولویت جوامع محلی و رعایت قوانین و مقرات طبق طرحی که به تصویب نهایی کارگروه ملی می‌رسد، انجام می‌شود.

این آئین نامه در ۱۲ ماده تصویب شده است و وزارت میراث فرهنگی مکلف شده که در مدت سه ماه از تاریخ ابلاغ، با همکاری دستگاه‌های عضو کارگروه ملی، شرح خدمات طح‌های طبیعت گردی را تهیه و ابلاغ کند.

دیگر خبرها

  • واکنش انصارالله به سرکوب معترضان حامی غزه در آمریکا
  • پرونده‌های مختومه ساخت‌و‌ساز‌های غیر مجاز گلستان دوباره بررسی می‌شوند
  • تاریخ مطبوعات ایران در برابر انظار عموم قرار گرفت
  • تازه ترین شماره‌ی ماهنامه جرجان بیست شد
  • آیت‌الله شیرازی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شد
  • آیین‌نامه طبیعتگردی منتشر شد
  • دفتر همکاری مشترک دانشگاه صنعتی شریف و اتکا افتتاح شد
  • آیین‌نامه طبیعتگردی منتشر شد/ تدوین دستورالعمل نظارت بر آفرودسواری
  • پیگیر اجرای هدفمندسازی یارانه‌های دانشجویی در سال جدید هستیم
  • مجموعه شعر طنز «دیزی در پنت هاوس» منتشر شد