Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-04@06:32:31 GMT

راهنمای انتخاب بهترین پمپ آب

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۴۳۹۱۰

راهنمای انتخاب بهترین پمپ آب

به گزارش افکارنیوز،

بطور کلی پمپ برای انتقال مایع از یک نقطه به نطقه دیگر مورد استفاده قرار می گیرد. به اصطلاح پمپ آب انرژی الکتریکی را به انرژی مکانیکی تبدیل می کند که باعث حرکت پروانه موجود درون دستگاه و انتقال آب یا هر ماده سیال دیگر می شود. پمپ آب در بخش خانگی و صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد که دارای انواع مختلفی هستند و نوع آن بر اساس کاربرد انتخاب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پمپ آّب موارد استفاده گسترده ای دارد. برای انتخاب و خرید پمپ آب مناسب با بهترین قیمت باید انواع پمپ آب و کابردهای آن ها را به خوبی بشناسیم. اما این محتوای به شما کمک می کند تا مشخصات فنی انواع پمپ آب را بشناسید و بهترین گزینه را برای خرید انتخاب کنید.

پمپ آب خانگی و انواع آن

آّب در آپارتمان های بلند به سختی و با فشار پایین به طبقات بالایی می رسد از این رو برای توزیع مناسب آب و فشار آب به تمامی طبقات ساختمان ها باید از پمپ آب استفاده شود. همچنین در خانه های ویلایی متراژ بالا برای تقویت فشار آب نیز از پمپ آب استفاده می شود. پمپ آب خانگی دارای انواع محتلفی است که کدام از آنها دارای قدرت، توان و قابلیت های متفاوت هستند. پمپ دینامیکی معروفترین نوع پمپ آب خانگی است که شامل مدل های مختلفی است که در زیر به چند مورد از آنها اشاره می کنیم:

پمپ خود مکش: پمپ آب خود مکش در بالای مخزن آب یا استخر و چاه قرار می گیرد و با استفاده از نیروی مکش تعبیه شده در آن آب را انتقال می دهد. پمپ سانتریفیوژ: این نوع پمپ در دو مدل با توان بالا و توان متوسط موجود می باشد که از پمپ سانتریفیوژ با توان بالا برای مصارف کشاورز و صنتعی  و پمپ سانتریفیوژ با توان متوسط برای مصارف خانگی استفاده می شود. پمپ محیطی: این مدل آب یا هر سیال دیگری را مخلوط با هوا با دبی کم اما ارتفع زیاد پمپاژ می کند. پمپ بشقابی: کم صداست و متعادل ترین نسبت بین دبی  و هد را دارد. پمپ جتی: شبیه به پمپ بشقابی است اما آب را تا ارتفاع بیشتری پمپاژ می کند. بوستر پمپ خانگی: مهم ترین ویژگی بوستر پمپ این است که زمانی که مصرف آب پایین است خاموش می شود.

پمپ آب صنعتی و انواع آن

صنایع، کارخانه ها و زمین های کشاورزی برای پمپاژ آب می توانند از پمپ های آب صنعتی استفاده کنند. هر چند که در بخش کشاورزی از پمپ آب خانگی نیز استفاده می شود. از پمپ آب در مزارع برای انتقال آب از مخازن و استخرها برای آبیاری زمین های کشاورزی یا سم پاشی استفاده می شود. به طور کلی پمپ های آب صنعتی برای تأمین آب طور مرتب و با سطح و میزان مشخص مورد استفاده قرار می‌گیرد.

یکی از مهم ترین موارد استفاده از پمپ های آب صنعتی در آتشنشانی ها می باشد. به این صورت است که پمپ آب بر روی ماشین های آتش نشانی قرار می گیرد. این پمپ های آب با تنظیم قدرت، مقدار حجم و فشار آب تا ارتفاع بالا برای رسیدن به طبقات بالای ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد.

انواع پمپ آب صنعتی

پمپ های آب صنعتی شامل مدل های مختلفی هستند که هر کدام از آنها کاربردهای خاص خود را دارند. در زیر به برخی از مدل های پمپ آب صنعتی اشاره می کنیم:

پمپ سانتریفیوژ: اگر به دنبال بیشترین نرخ جریان و بهترین پمپ صنعتی هستید، پمپ های سانتریفیوژ بهترین انتخاب برای شما هستند. پمپ های جریان محوری یا آکسیال: این پمپ ها برای نرخ جریان بالا و ارتفاع کم عالی هستند. پمپ های پیستونی:  اگر مایعات ساینده دارید پمپ های پیستونی بهترین انتخاب هستند. پمپ های تقویت کننده یا بوستر: این مدل برای مسافت طولانی و فشار مضاعف برای انتفال سیال مناسب است.

پرکاربردترین پمپ آب

در بخش خانگی پر مصرف ترین پمپ آب خانگی  پمپ سانتریفیوژ است. این نوع پمپ که به پمپ گریز از مرکز هم معروف است. در این پمپ آب یا هر مایعی به مرکز پمپ وارد می شود و نیروی گریز از مرکز که در این پمپ موجو است منجر به انرژی جنبشی زیاد می شود و پوسته پمپ را از مایع پر می کند. موارد استفاده پمپ  سانتریفیوژ:

در آتش نشانی برای ایجاد جریان مناسب آب استفاده می شود.   آبرسانی شهری و آپارتمان و مجتمع های مسکونی امور کشاورزی و صنعتی شـبکـه های آبـیـاری و فـاضـلاب منتقل کردن آب دریا صنایع پتروشیمی سیستم های شستشو مثل کارواش سیستم های مربوط به تهویه هوا و فشار و بخار منظور تولید برق

نکات مهم انتخاب و خرید پمپ آب

برای اینکه بتوانید پمپ آب مناسب و با کیفیت متناسب با نیاز خود را انتخاب کنید باید در هنگام خرید به یکسری نکات توجه نمایید که در زیر به آنها اشاره کرده ایم:

تعداد طبقات ساختمان تعداد واحدها در هر طبقه متراژ واحدها تعداد شیرهای آب ساختمان میزان مصرف آب جنس بدنه استیل، چدن یا برنز و ضد زنگ بودن جنس برنجی پروانه توجه کردن به برند یا مارک پمپ آب که یکی از بهترین و معروف ترین برندها باشد. توجه نمودن به ظرفیت پمپ آب آشنایی با قطعات یدکی پمپ کالای با گارانتی  خدمت پس از فروش خریداری نمایید خرید از فروشگاه های معتبر

فاکتور دیگری که در خرید پمپ آب تاثیر دارد محاسبه میزان فشار مورد نیاز است. برای مورد باید به نکات زیر توجه کنید:

ارتفاع بین پمپ و بالاترین میزان مصرف وجود یا عدم وجود شیر فلکه آب در زیر پمپ فاصله پمپاژ آب از پمپ تا مقصد سایز،‌ نوع و طول لوله به کار گرفته شده از پمپ تا مقصد نهایی نوع منبع انرژی نوع منشاء آب

نصب پمپ آب

برای نصب پمپ های آب باید به نکات مهمی توجه کرد که بازدهی را افزایش دهد. پمپ آب باید پایین تر از سطح منبع یا مخزن مکش باشد و در نزدیکی یکدیگر قرار گیرند. لوله کشی باید مستقیم باشد و نباید لوله خمیدگی داشته باشد. پمپ آب در مکان سرپوشیده نصب شود. در فصول سرما باید از یخ زدگی پمپ آب جلوگیری شود. از لرزه گیر در مسیر انتقال آب استفاده شود. وصل مستقیم پمپ آب به آب شهری غیرقانونی است. همچنین جالب است که بدانید اگر پمپ آب را آب شهری وصل کنید در زمان اوج مصرف که آب به اندازه کافی وارد لوله های آب نشود و پمپ هم آب و هم هوا را مکش می کند که این امر منجر آب مصرفی شما را چند برابر نشان می دهد و هزینه های شما را هم افزایش می دهد.

فروشگاه پمپ نصر

فروشگاه پمپ نصر با بیش از نیم قرن فعالیت در زمینه فروش انواع پمپ های آب خانگی و صنعتی می باشد. این فروشگاه نمایندگی فروش محصولات تایفو، انیکس، سامر، واتس است. فروشگاه پمپ نصر با کادری مجرب و توان مهندسی بالا در صنعت پمپ سازی کشور پیشرو است. ارائه بهترین خدمات پس از فروش این فروشگاه را از سایر رقبای خود متمایز کرده است.

 تجربه به نماینده فروش، ارائه خدمات پس از فروش بوده و با پشتوانه مدیران با تجربه ، کادر فنی مجرب و توان مهندسی بالا نوید بخش حضوری قدرتمند در صنعت پمپ سازی کشور می باشد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: پمپ آب پمپ آب خانگی پمپ آب صنعتی خرید پمپ آب مورد استفاده قرار می گیرد پمپ سانتریفیوژ استفاده می شود پمپ آب خانگی آب استفاده انواع پمپ پمپ آب پمپ آب ترین پمپ پمپ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۴۳۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسم جدیدترین سریال مهران مدیری لو رفت + جزئیات

آفتاب‌‌نیوز :

حتما قرار است که «پدر قهوه» ساخته شود، اما از نظر ساترا، مهران مدیری هنوز برای تولید سریال خاصی اقدام نکرده و اخبار منتشرشده در فضای مجازی با موضوع تولید سریال «پدر قهوه» توسط مهران مدیری صرفا گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای در فضای مجازی است. شنیده شده که سریال «پدر قهوه» قصه مردی را روایت می‌کند که مافیای قهوه در ایران است.

خبر رسیده که این سریال جدید در مراحل پایانی پیش‌تولید قرار دارد و این در حالی است که ساترا می‌گوید هیچ مجوزی برای سریال صادر نشده.

یکی از پلتفرم‌ها سرمایه‌گذار اصلی سریال است و این سریال بعد از پایان کار در فیلم‌نت پخش می‌شود. مدیری مانند دیگر سریال‌هایش، در کار جدیدش بازی می‌کند و گفته می‌شود ژاله صامتی و سام درخشانی هم از دیگر بازیگران سریال هستند. عنوان «پدر قهوه» یکی دیگر از سریال‌های مدیری با عنوان «قهوه تلخ» را به یاد مخاطبان می‌اندازد، سریالی که در زمان پخش با استقبال مخاطبان روبه‌رو شد. ظاهرا این سریال هم طنز است. به‌احتمال زیاد خود کارگردان هم در این سریال مانند دیگر آثارش بازی خواهد کرد. این روز‌ها «اسکار» مهران مدیری بیننده زیاد دارد و توانسته از رئالیتی‌شو‌های محبوب شبکه نمایش خانگی باشد.

از «قهوه تلخ» تا «پدر قهوه»

اواخر دهه ۸۰ وقتی مهران مدیری با تلویزیون به بن‌بست رسید، سریال «قهوه تلخ» را برای شبکه نمایش خانگی ساخت. سال‌های ۸۹ و ۹۰ اوج داستان فروش سی‌دی‌های فیلم و سریال در سوپرمارکت‌ها بود و «قهوه تلخ» پرمشتری‌ترین محصول فرهنگی‌ای بود که در سوپرمارکت‌ها ارائه می‌شد، سریالی که بسیار دیده شد، ولی ناتمام ماندنش به‌دلیل اختلاف مدیری با سرمایه‌گذار، ضربه‌ای کاری به اعتماد مخاطب وارد کرد. پس از «قهوه تلخ» مدیری سریال‌های دیگری برای شبکه نمایش خانگی ساخت، سریال‌هایی، چون «ویلای من» که هیچ‌کدام نتوانستند موفقیت «قهوه تلخ» را تکرار کنند. دهه ۹۰ دهه بازگشت مدیری به تلویزیون بود و در این سال‌ها او را بیشتر به‌عنوان برنامه‌ساز دیدیم تا کارگردان سریال. البته مدیری در میانه‌های دهه ۹۰، فیلم سینمایی «ساعت پنج عصر» را هم کارگردانی کرد. او که سال‌ها با «دورهمی» میهمان خانه‌های مردم بود، حالا برنامه «اسکار» را در شبکه نمایش خانگی در حال پخش دارد و در تدارک سریال «پدر قهوه» است که هنوز مجوز ساترا را برای تولید نگرفته.

افتتاح کافه برای زدن بانک

سریال «پدر قهوه» که گفته می‌شود، اقتباسی از یک کمدی هالیوودی است ماجرای گروهی است که با تصور گران شدن قهوه، به قصد سرمایه‌گذاری و کسب سود، همه دار و ندار خود را صرف خریدن قهوه می‌کنند. در این میان امضای قراردادی میان ایران و کنیا، قیمت قهوه را به‌شدت پایین می‌آورد. راه‌حل انتخابی برای جبران مافات، زدن بانک است. به همین منظور مغازه کناری یک بانک انتخاب شده و به‌صورت صوری کافه‌ای تاسیس می‌شود؛ کافه‌ای که گردانندگانش، چون دغدغه کافه‌داری ندارند با مشتریان بدرفتاری می‌کنند؛ اتفاقی که باعث شهرت کافه در تهران می‌شود و حالا خیلی‌ها می‌خواهند به کافه‌ای بروند که در آن خبری از تکریم مشتری نیست. به این ترتیب کافه‌ای که برای زدن بانک راه‌اندازی شده، به شلوغ‌ترین کافه پایتخت تبدیل می‌شود.

منبع: همشهری آنلاین

دیگر خبرها

  • عمو پورنگ با «لالایی» به شبکه نمایش خانگی می‌آید
  • عمو پورنگ بازیگر شد
  • 3 کارخانه تولید سیم مفتول بزرگ ایران (به همراه راهنمای استعلام قیمت)
  • ویرجیل فن دایک بهترین هم تیمی‌اش در لیورپول را انتخاب کرد / فیلم
  • اسم جدیدترین سریال مهران مدیری لو رفت
  • اسم جدیدترین سریال مهران مدیری لو رفت + جزئیات
  • بهترین دوره آموزشی تعمیرات موبایل برای خانم‌ها 
  • پول‌ های زیر فرش/ پردرآمدترین مشاغل خانگی کدام‌اند؟
  • بهترین صندلی در هواپیما برای مسافرانی که از پرواز می‌ترسند
  • راهنمای سفر به بافق شهری در قلب کویر ایران