Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد گفت: وجه اقتصادی‌ کسب‌وکارهای حوزه فرهنگی و هنری بسیار کمرنگ بوده و لذا شورای شهر مشهد سعی کرد با تصمیماتی چون معافیت کتابفروشی‌ها از پرداخت عوارض تجاری موقت در کاربری‌های غیرتجاری حامی آن‌ها باشد. - اخبار استانها -

احسان اصولی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس با اشاره به معافیت کتابفروشی‌ها از پرداخت عوارض تجاری موقت، اظهار داشت: وجه و بعد فرهنگی این واحدهای تجاری به مراتب پررنگ‌تر از بعد اقتصادی آن‌هاست و از سوی دیگر، در شرایط نامناسب حاکم بر بازار کتاب و کاهش تعداد کتابفروشی‌ها و افراد کتابخوان و تیراژ کتاب، این تصمیم می‌تواند مبنا و پایه کسب‌وکارهای فرهنگی شهر را تقویت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اصولی با بیان اینکه پیشنهاد معافیت کتابفروشی‌ها از پرداخت عوارض تجاری موقت در کمیته بهره‌برداری موقت مطرح شد و با موافقت اعضای کمیته، کتابفروشی‌هایی که صرفا فروشنده کتاب هستند، در زمره مشاغل معاف و با ضریب صفر قرار گرفتند، گفت: کتابفروشی‌های با قدمت شهر اغلب مالک واحد تجاری هستند و مجوز تجاری دائم نیز دارند؛ این تصمیم بیشتر با هدف حمایت از جوانان و واحدهای نوپای فعال در عرصه کتابفروشی‌ است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهد در ادامه افزود: امیدواریم با این تصمیم، شرایط کار و ایجاد واحدهای تجاری کتابفروشی سهل‌تر و راحت‌تر شود.

تولیت آستان قدس رضوی: معیار فعالیت فرهنگی آستان قدس منویات مقام معظم رهبری استارائه فضای ایستگاه‌های مترو به فعالیت فرهنگی اجتماعی سازمان‌هاگسترش فعالیت فرهنگی در مناطق محروم و مرزی در اولویت وزارت ارشاد است

اصولی خاطرنشان کرد: البته متغیرهای مختلفی در این زمینه تاثیرگذار هستند ولی مدیریت شهری مشهد سعی کرده به سهم خود و در حد وسع و بضاعت و اختیارات، یاری‌رسان حوزه فرهنگ شهر مشهد باشد.

وی در ادامه  به پیشنهاد اخیر مطرح شده در جلسه علنی در باب طرح تفصیلی پیشنهادی حوزه جنوب‌غرب اشاره کرد که با موافقت اعضای شورای شهر نیز همراه شد و افزود: کسب‌وکارهای فعال در حوزه فرهنگی و اجتماعی، همچون آموزشگاه‌های هنری، موسسات فرهنگی، اماکن ورزشی و ... که توسط بخش خصوصی اداره می‌شوند، به ذاته بخشی از رسالت و مسئولیت دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی شهر را به دوش می‌کشند و آنگونه که باید این فعالیت اقتصادی، جنبه اقتصادی ندارد.

اصولی تصریح کرد: با توجه به اینکه براساس قانون برخی صنوف همچون پزشکان و وکلاء می‌توانند در کاربری‌های غیرتجاری فعالیت داشته باشند، پیشنهاد شد تا کسب‌وکارهای حوزه فرهنگی و هنری نیز از این مصونیت قانونی برخوردار باشند تا در این شرایط دشوار، بستر مناسبتر و راحت‌تری برای این عزیزان فراهم آوریم.

وی با بیان اینکه این پیشنهاد به تصویب شورای شهر مشهد رسیده است، گفت: امیدواریم کمیسیون ماده 5 استانداری خراسان رضوی نیز با این پیشنهاد موافقت کند و شاهد تصویب آن باشیم.

انتهای پیام/282/ش

R41347/P/S6,1188/CT1 بیشتر بخوانید... «فوبیا» در کتابفروشی‌ها الزام شهرداری تهران به نصب تابلوهای کتابفروشی‌ها در مناطق ۲۲گانه حمایت از کتابفروشی‌ها در پویش «دوریم و دوستیم»

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شورای شهر مشهد کتابفروشی ها کسب وکارهای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۴۴۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرط پرداخت عوارض آزادراه برای بیمه شخص ثالت حذف شد

به گزارش همشهری آنلاین ، بیمه مرکزی البته تأکید کرده بود که بدهی جریمه‌های راهنمایی و رانندگی ربطی به بیمه‌ها ندارد و فقط بدهی عوارض آزادراهی و بزرگراهی در صدور بیمه‌نامه شخص ثالث بررسی می‌شود.

این بخشنامه البته واکنش های متعددی را درباره کاهش آمار بیمه شخص ثالث را به همراه داشت و نامه ‌نگاری هایی درباره لغو این شرط با وزیر اقتصاد انجام شده بود.

برهمین اساس نیز رئیس کل بیمه مرکزی در بخشنامه ای به صنعت بیمه شرط صدور بیمه نامه شخص ثالث بعد از تسویه بدهی عوارض آزادراهی را لغو و تأکید کرد: شرط اخذ مفاصاحساب بدهی‌های ناشی از عوارض آزادراهی از متقاضیان خدمات بیمه شخص ثالث توسط شرکت‌های بیمه گر لغو شد.

کد خبر 848433 منبع: تسنیم برچسب‌ها بیمه شخص ثالث خبر مهم خودرو - ایرانی

دیگر خبرها

  • سقف قرارداد های موقت ۵ ساله می‌شود؟
  • بیش از ۱۲۲ میلیارد تومان عوارض آلایندگی در اراک پرداخت شد
  • حذف شرط پرداخت عوارض آزادراه برای بیمه شخص ثالث
  • شرط پرداخت عوارض آزادراه برای بیمه شخص ثالت حذف شد
  • لغو شرط پرداخت عوارض آزادراهی برای صدور بیمه شخص ثالث
  • حذف شرط پرداخت عوارض آزادراهی برای صدور بیمه شخص ثالث
  • پرداخت عوارض آزادراهی دیگر شرط صدور بیمه‌نامه نیست
  • پیشنهاد ۵ ساله شدن سقف قراردادهای موقت به دولت رفت
  • چه کسانی از پرداخت مالیات بر عایدی سرمایه معاف هستند؟
  • بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال عوارض ارزش‌افزوده در آذربایجان‌غربی پرداخت شد