Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از جذاب‌ترین مزایای سفرهای جاده‌ای، تماشای مناظر زیبای اطراف جاده است. بسیاری از مسافران فقط برای دیدن جاده‌ای زیبا که تعریف آن را شنیده‌اند، مسیر سفر خود را طولانی‌تر می‌کنند و گردشگران خارجی زیادی هم برای لذت بردن از زیباترین جاده‌های ایران، با اتومبیل بین شهرها سفر می‌کنند.

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، جاده های امروزی در ابتدا مسیرهایی بودند که تنها انسان ها و مالروها امکان عبور کردن از آن ها را داشتند ولی با پیشرفت علم و صنعت و روی کار آمدن خودروها، جاده ها نیز عریض تر شدند و به شکل امروزی درآمدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرایط جاده ها به گونه ای شد که مسیر ارتباطی بین کشورهای گوناگون گشت، برای مثال جاده ابریشم از معروف ترین جاده هایی بود که در گذشته شرق و غرب جهان را به هم متصل می کرد. این جاده تاثیر به سزایی در اقتصاد جهان و همچنین انتقال فرهنگ در اقصی نقاط دنیا داشت.البته میشه گفت شهر به شهر، روستا به روستای ایران زیباست. اما در اینجا برای دیدن  جاده های زیبا از ایران با ما همراه باشید.

جاده اسالم به خلخال

جاده اسالم-خلخال که استان‌های گیلان و اردبیل را به هم متصل می‌کند حدود 70 کیلومتر طول دارد و به عقیده گردشگران یکی از زیباترین جاده‌های جنگلی ایران است که شگفتی‌های آن بی‌انتهاست.

جاده عباس آباد-کلار دشت

یکی از رویایی ترین جاده ها، جاده ی عباس آباد به کلاردشتِ که زیبایی خیره کننده ای داره و طبیعت بی نظیرِ جنگل، صدای پرندگان و مه بر فراز جاده سفری تکرار نشدنی به یادگار میزاره.

جاده چالوس

جاده چالوس یکی از زیباترین مسیرهایی است که در سفر به شمال کشور می‌توانید از رانندگی در آن لذت ببرید. طول این جاده 113 کیلومتر است و از هر سمت که وارد این جاده شوید مناظر خارق‌العاده آن حیرت‌زده‌تان می‌کند، هارمونی آسمان آبی و سرسبزی کوه‌ها و صخره‌ها جذابیت خاصی به جاده چالوس بخشیده است که نمی‌توانید از توقف و عکس گرفتن از آن بگذرید.

گردنه حیران

یکی از زیباترین جاده هاي ایران، مسیر آستارا – اردبیل که به گردنه حیران معروفه. گذرگاهی حیرت انگیز که زیبایی هاي الهی رو به رخ میکشه، باید از این جاده عبور کرد و همۀ ي شگفتی و زیبایی هاي اون رو حس کرد، چرا که کلمات قادر به توصیف این همۀ زیبایی نیستند و این جاده ي جذاب یکی از جاذبه هاي گردشکری ایران و از زیباترین جالب هاي ایران به شمار میره.

جاده مرزی ارس جلفا

در حاشیه رود ارس جاده‌ای دیدنی قرار دارد که با چشم‌اندازی تماشایی به یکی از جاده‌های زیبای ایران تبدیل شده است. این جاده در مرز بین ایران و ارمنستان قرار دارد و به موازات رود ارس از منطقه ارسباران شروع و به جلفا ختم می‌شود. قدم در این جاده که بگذارید، از یک سو جنگل‌ها و کوه‌های سرسبز را می‌بینید و در طرف دیگر و در آن سوی رودخانه، خانه‌های روستایی کشور همسایه را مشاهده خواهید کرد که می‌تواند برایتان جذاب باشید.

جاده کلاله

یکی دیگر از زیباترین جاده‌های ایران را می‌توانید در استان گلستان و در شهرستان کلاله پیدا کنید. این جاده در 65 کیلومتری گنبد کاووس قرار گرفته است و با توجه به فصلی که برای سفر به این مکان انتخاب می‌کنید، ممکن است دشت‌های سرسبز و پر از گل‌های شقایق، مزارع طلایی گندم و روستاهای باصفایی را ببینید. آرامگاه خالد نبی که هر ساله تعداد زیادی از گردشگران و زائران را جذب می‌کند، در منطقه‌ای کوهستانی قرار دارد و به خاطر گرما و سرمای شدید در تابستان و زمستان، بهترین زمان سفر به این جاده‌ی رویایی، در ماه‌های فروردین و اردیبهشت است.

جاده هراز

جاده ی زیبایی که از دره رود هراز میگذرد و زیبایی های قله دماوند با عبور از این جاده نمایان میشه. این جاده از بی نظیرترین و تاریخی ترین جاده های جهانه که در سال 89 به انتخاب مردم زیباترین جاده ایران انتخاب شده.

جاده جواهرده

رامسر را عروس شهرهای ایران می نامند. در دل این شهر جاده ای محبوب به نام جواهرده وجود دارد که به روستایی با همین نام منتهی می شود. از ویژگی های همیشگی جاده جواهرده مه غلیظی است که بر فراز آن پابرجا می باشد و در هر زمانی از سال که به آن سفر کنید مشاهده می شود.

 جاده شاهرود گرگان

نام دیگر این جاده زیبا توسکستان می باشد  و اغلب توریست هایی که به آن سفر کرده اند آن را جزء جاده های منحصر به فرد ایران می دانند. پیج و خم های متعددی که در دل این جاده وجود دارد، ترس و هیجان را در تقابل یکدیگر قرار می دهد که لازمه رانندگی با دقت بالا می باشد. مناظر این جاده زیبا علی الخصوص جنگل های توسکستانی به دلیل تردد کم، همچنان بکر و دست نخورده باقی مانده است.

 

انتهای پیام/

منبع: آنا

کلیدواژه: سفرهای جاده ای زیباترین جاده ترین جاده ترین جاده ها جاده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۴۴۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترافیک در مسیر بازگشت از شمال/ جوی آرام در دیگر جاده‌های کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ احمد شیرانی، رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا درباره وضعیت ترافیکی راه‌های کشور پس از پایان تعطیلات ۳ روزه در کشور گفت: در طول تعطیلات اخیر شاهد افزایش حجم سفرهای برون شهری بودیم و در همین راستا نیز همکاران من در پلیس راه و پلیس راهنمایی و رانندگی در آماده‌باش کامل قرار داشتند. روند سفرهای برون شهری نیز از روز چهارشنبه آغاز شده و در حال حاضر نیز شاهد تداوم روند بازگشت که از صبح دیروز آغاز شده بود؛ هستیم. در همین راستا نیز گزارش‌های دریافتی از مراکز کنترل ترافیک پلیس راهور در سراسر کشور حاکی از آن است که ترافیک در مسیر شمال به جنوب محور چالوس در حدفاصل ولی آباد تا هریجان و مسیر شمال به جنوب محور هراز در محدوده‌های وانا، شاهاندشت، گزنک و آب اسک نیمه سنگین است.

وی ادامه داد: در آزادراه قزوین – کرج – تهران در محدوده کمالشهر و حدفاصل مهرشهر تا پل کلاک و برخی از مقاطع محور شهریار – تهران ترافیک نیمه سنگین گزارش شده است. در محدوده حکیم آباد آزادراه قم – تهران نیز وضعیت مشابه گزارش شده است.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا درباره وضعیت جوی جاده‌های کشور نیز گفت: گزارش‌ها حاکی از جوی آرام در تمامی جاده‌های کشور است.

شیرانی با اعلام شماره تلفن ۸۸۲۵۵۵۵۵ و ۱۲۰ از رانندگان و مسافران خواست که پیش از آغاز سفر حتماً با این شماره‌ها تماس گرفته و ضمن اطلاع از وضعیت جوی، ترافیکی و انسداد محورها، مناسب‌ترین زمان و مسیر را برای سفر خود انتخاب کنند.

کد خبر 6096905

دیگر خبرها

  • (ویدئو) زیباترین دختر ایران در استادیوم آزادی؛ ندا نویدی‌نسب بانوی پرسپولیسی کیست؟
  • ترافیک در مسیر بازگشت از شمال/ جوی آرام در دیگر جاده‌های کشور
  • آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور
  • آخرین وضعیت جاده ها | ریزش سنگ در  آزادراه تهران-شمال | جاده چالوس و آزادراه تهران-شمال یک طرفه شد
  • جاده چالوس و آزادراه تهران-شمال یک طرفه شد/ریزش سنگ در آزادراه تهران-شمال
  • جاده چالوس یکطرفه شد/بارش باران در جاده‌های ۱۰ استان
  • وضعیت جاده‌ها/ جاده چالوس و آزادراه تهران-شمال یک طرفه شد
  • جاده چالوس و آزادراه تهران-شمال یک طرفه شد/ ریزش سنگ در آزادراه تهران - شمال
  • جاده چالوس و آزادراه تهران-شمال یک طرفه شد/ریزش سنگ در  آزادراه تهران-شمال
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت / بارش باران در محورهای مواصلاتی