Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه دانشگاه علوم پزشکی مشهد دکتر شاپور بدیعی افزود: با توجه به افزایش تعداد بیماران بستری شده مبتلا به کووید ۱۹ در مراکز درمانی زیرپوشش این دانشگاه، با همکاری سازمان نظام پزشکی قرار است در فراخوانی، پزشکان متخصص و فوق متخصص رشته‌های عفونی، داخلی و بیهوشی در این مرکز فعال شده و با تیم‌های پزشکی دانشگاهی همکاری داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: تاکنون پزشکان بخش خصوصی در مراکز سطح دو و مطب‌های خصوصی به بیماران کرونایی خدمات رسانی داشته‌اند و همچنین با توجه به گذشت بیش از پنج ماه از شیوع ویروس کرونا و ادامه این روند در پاییز و زمستان، قرار است با مساعدت سازمان نظام پزشکی، این پزشکان متخصص در مراکز درمانی مرجع کرونا نیز فعال شوند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: پیش از این نیز هفت تا ۱۰ درصد از پرستاران بخش خصوصی در مراکز درمانی ارجاع کرونا بکارگیری شده‌اند.
وی افزود: در موج نخست شیوع ویروس کرونا، بیمارستان‌های بخش خصوصی شامل مهر، حضرت عباس (ع)، جوادالائمه(ع)، موسی بن جعفر (ع) و بیمارستان رضوی در پوشش خدمات رسانی به بیماران سکته قلبی و مغزی با این دانشگاه همکاری داشتند.
بدیعی ادامه داد: بخش خصوصی تاکنون در تامین برخی نیازهای دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچون ونتیلاتور تنفسی به یاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد آمده است.
وی گفت: به منظور توسعه خدمات رسانی به بیماران، تعدادی از کادر پرستاری به صورت قراردادی جذب بیمارستان ۶۱۰ تختخوابی امام رضا (ع) که در حال حاضر به عنوان بزرگترین مرکز مرجع بیماران کرونایی در حال فعالیت است، شده‌اند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: همچنین با حمایت رییس و معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی مشهد با توجه به افزایش تعداد بیماران بستری مبتلا به کووید ۱۹ به منظور جلوگیری از تحلیل کادر پرستاری، تعدادی نیروی پرستار، بهیار، کمک بهیار و خدماتی در قالب قرارداد ۸۹ روزه جذب و از امروز در بخش‌های کرونایی بیمارستان ۶۱۰ تختخوابی امام رضا (ع) فعال شدند.
وی ادامه داد: اجرای این طرح گام موثری در افزایش کیفیت خدمات رسانی به بیماران بستری مبتلا به کووید ۱۹ و کاهش بار کاری پرستارانی که حدود پنج ماه است در این بخش‌ها در حال فعالیت هستند خواهد شد.
۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی زیرپوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند و به بقیه جمعیت این استان نیز توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه، تربت‌جام و نیشابور خدمات‌رسانی می‌شود.  
خدمات بهداشتی، درمانی، علمی و آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد علاوه بر کلانشهر مشهد به ۱۳ شهرستان دیگر خراسان رضوی ارائه می‌شود.

براساس آخرین اخبار رسمی تاکنون ۲۶۴ هزار و ۵۶۱ نفر در ایران به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۱۹۹ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جان‌باختگان کرونا در کشور به ۱۳ هزار و ۴۱۰ نفر رسیده است.

همچنین تاکنون ۲۲۷ هزار و ۵۶۱ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

برچسب‌ها ویروس کرونا سازمان نظام پزشکی مشهد دانشگاه علوم پزشکی مشهد پروندهٔ خبری نقش توسعه زیرساخت‌های نظام سلامت در درمان بیماران کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا سازمان نظام پزشکی مشهد دانشگاه علوم پزشکی مشهد ویروس کرونا سازمان نظام پزشکی مشهد دانشگاه علوم پزشکی مشهد دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیماران کرونا ویروس کرونا خدمات رسانی بخش خصوصی شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۴۴۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از دو هزار کالای آرایشی و بهداشتی تقلبی در فروردین ماه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: این تعداد کالای آرایشی و بهداشتی غیرمجاز و تقلبی فاقد صلاحیت مصرف انسانی به ارزش تقریبی چهار میلیارد ریال، در بازرسی‌های فروردین ماه در سطح عرضه کشف و ضبط شد.

دکتر علی روحبخش افزود: معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد با هدف تأمین، نظارت و ارتقای کیفی و کمی خدمات دارویی، غذایی، آرایشی، بهداشتی، طبیعی، سنتی، ملزومات و تجهیزات مصرفی پزشکی در هفت حوزه فعالیت می‌کند.

وی تصریح کرد: در فروردین ماه امسال بیشترین تمرکز حوزه معاونت غذاودارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد بر اجرای مأموریت‌های محوله در طرح نوروزی ١۴۰٣ بود و در این ایام، مرکز نظارت بر امور دارو و مواد تحت کنترل بر فعالیت ١٢۶ داروخانه شبانه روزی در سطح دانشگاه و ٣۶ داروخانه روزانه مجاور حرم مطهر رضوی نظارت کرد.

دکتر روحبخش اضافه کرد: از دیگر اقدامات مهم صورت گرفته در طی یک ماه اخیر می‌توان به صدور ٩٣ مجوز صادرات و واردات مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی، ٧٢ مورد بازرسی از خرده فروشی‌های گیاهان دارویی (عطاری‌ها) و باشگاه‌های ورزشی، ٧٩٧ مورد پاسخگویی به شکایات و تماس‌های تلفنی مرتبط با شیرخشک و غذا‌های ویژه، بررسی ٩٣ مورد نمونه دریافتی در آزمایشگاه کنترل غذاودارو و بررسی ١١ مورد نمونه دریافتی در این آزمایشگاه اشاره کرد.

دیگر خبرها

  • درآمد ۱۰۰۰ میلیاردی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از گردشگری سلامت در ۱۴۰۲
  • درآمد ۱۰۰۰ میلیاردی مشهد از گردشگران سلامت در ۱۴۰۲
  • کشف بیش از دو هزار کالای آرایشی و بهداشتی تقلبی در فروردین ماه
  • اعضای بیمار مرگ مغزی به ۶ نفر در مشهد اهدا شد
  • یک مرکز غیرمجاز درمانی و سقط جنین در یزد پلمب شد
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از بیماران مبتلا به به سلیاک
  • پلمب یک مرکز غیرمجاز درمانی و سقط‌ جنین در یزد
  • اجتماع کادر درمان در حمایت از جنبش دانشجویان آمریکایی
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • اجرای درمان رایگان کودکان در بیمارستان‌های علوم پزشکی تهران