Web Analytics Made Easy - Statcounter

حضرتی گفت:آموزش ۶ هزار پرستار جهت بخش‌های ژنرال و ICU که بیماران خاص همچون کرونایی‌ها بستری هستند در دستور کار معاونت پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «مریم حضرتی» عصر( ۲۵ تیر) در نشست با مدیران و معاونان دانشگاه‌های علوم پزشکی خراسان رضوی، اظهار کرد: در ایام موج دوم بحران کرونا و افزایش بیماران کرونایی که نیازمند افزایش کادر درمانی متخصص و آموزش‌دیده هستیم، آموزش ۶ هزار پرستار جهت بخش‌های ژنرال و ICU که بیماران خاص همچون کرونایی‌ها بستری هستند در دستور کار معاونت پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار گرفته است و طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته کلاس‌های تئوری به‌صورت غیرحضوری و کلاس‌های عملی هم به‌صورت حضوری متناسب با رعایت موازین و پروتوکول‌ها برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون پرستاری وزیر بهداشت افزود: مشکلات دانشگاه‌های علوم پزشکی خراسان رضوی در حوزه‌های مختلف از جمله پرستاری در حال پیگیری است و رئسا و مدیران حوزه پرستاری دانشگاه‌های علوم پزشکی این استان می‌خواهیم که تمامی کمبودها و اقلام و تجهیزات موردنیاز را به‌صورت مکتوب در اختیار وزارتخانه قرار دهند تا اقدامات لازم جهت تامین نیازها صورت پذیرد.

 

وی با بیان اینکه به مشکل ریزش نیرو باید پایان دهیم، گفت: کمبود نیروی انسانی در همه‌جا هست و فقط در حوزه بهداشت و درمان نیست، اما باید بیشترین کار نیروها صرف پیشگیری شود و نه درمان، این اقدام مناسب‌ترین کار در شهرهای قرمز همچون مشهد است.

 

حضرتی تصریح کرد: مشهد چشم ایران است و نگرانی‌های این شهر، نگرانی کل کشور است، اگر در موج اول کرونا توانستیم مدیریت خوبی داشته باشیم به‌دلیل همکاری همه‌جانبه تمامی مجموعه‌ها و همراهی مردم بود، چیزی که باید در موج دوم هم باشد.

 

معاون پرستاری وزیر بهداشت تاکید کرد: بسته پیشنهادی به مشهد در بحث مداخلات خفیف بوده و می‌توانیم در ظرفیت تمامی مجموعه‌ها همچون ارگان‌های نظامی با همکاری سردار فتحیان بهره‌مند شویم.

 

وی با اشاره به اینکه نکات آموزشی به مردم باید به‌صورت مکتوب در اختیارشان قرار بگیرد، بیان کرد: فردی که در منزل تحت درمان است و یا کسی که می‌خواهد اقدامات پیشگیرانه را انجام دهد باید بداند که چکار بکند و چکار نکند، برخی داروهای تجویزی فاقد اثر بوده و هزینه زیادی بر بیمار تحمیل می‌کند و حتی ممکن است موجب وخیم‌ترشدن وضعیت حالی‌اش شود.

 

حضرتی گفت: در بحث تعیین تکلیف تیروهای ۸۹ روزه بسیاری از دانشگاه‌ها نیروهای فصل‌های پائیز و زمستان خود را تامین کردند و نیروی شرکتی‌ای که عملکردش خوب بوده باید جذب شود، هم‌اکنون ۱۴۰ نیروی شرکتی در یکی از دانشگاه‌ها گرفته شده که با مشکل اعتبارات مواجه است و خواسته‌مان به‌کارگیری نیرو متناسب با بودجه موجود است تا مشکلی در بحث پرداخت‌ها نباشد.

 

معاون پرستاری وزیر بهداشت افزود: مشکل کمبود ماسک N۹۵ و تجهیزات حفاظتی در حال رفع شدن بوده، همچنین در بحث کارانه‌ها هم منابع آن در سرفصل‌ها معین شده و نباید بالاتر از میزان ذکر شده باشد.

پایان پیام/483

منبع: شبستان

کلیدواژه: درمان کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد آموزش دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۴۵۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پزشک متخلف در یکی از روستا‌های تالش دستگیر شد

مدیر شبکه بهداشت و درمان تالش گفت: پزشک متخلفی که در یکی از روستاهای تالش مدعی بود با دستگاهی همه بیماری ها را درمان می کند، دستگیر شد.

سعید رستمی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: گزارشی مبنی بر فعالیت غیر قانونی پزشکی که ظاهراً با ادعاهای واهی اقدام به معالجه اهالی یکی از روستاهای کوهستانی تالش می‌کرد، دریافت کردیم.

وی با بیان اینکه سریعاً مراتب در دستور کار کارشناسان نظارت شبکه بهداشت و درمان تالش قرار گرفت، افزود: با بررسی‌ها و تحقیقات تکمیلی مشخص شد خبر مذکور صحت دارد و این پزشک متخلف با استفاده از یک دستگاه اقدام به کلاهبرداری از اهالی این روستا می‌کند.

رستمی تصریح کرد: مراتب به اطلاع کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی گیلان رسانده شد و با دستور دادستان تالش و با حضور نیروهای فراجای این شهرستان این پزشک متخلف به اتهام فعالیت و مداخله غیر مجاز در امور پزشکی دستگیر و برای سیر مراحل قانونی پس از بازجویی اولیه در اختیار مقام قضائی قرار گرفت.

مدیر شبکه بهداشت و درمان تالش در پایان از توجه و همکاری دادستان محترم و فرماندهی محترم فراجای شهرستان تالش در حوزه سلامت تشکر قدردانی نمود.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: چند درصد پزشکان زیرمیزی می‌گیرند؟ پروانه مطب ۹۶ پزشک متخلف باطل شد توبیخ پزشک متخلف بخاطر دریافت وجه مازاد از بیمار

دیگر خبرها

  • تبادل الکترونیک پرونده بیماران از اطاله دادرسی جلوگیری می‌کند
  • تبادل الکترونیک پرونده بیماران از اطاله دادرسی جلوگیری می کند
  • تعطیلی مرکز غیرمجاز طب سنتی در قم
  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می شوند
  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می‌شوند
  • مکمل‌های پروبیوتیک شدت صرع را در کودکان کاهش می‌دهد
  • پزشک متخلف در یکی از روستا‌های تالش دستگیر شد
  • راه‌اندازی دستگاه توموتراپی بیماران سرطانی در گلستان
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند
  • استقرار دانشجویان پسر در خوابگاه ملکی دانشکده پرستاری طبس