Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش جماران، دولت آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ» از زمان روی کار آمدن دخالت در امور داخلی کشورهای مختلف به ویژه متحدان اروپایی خود را آغاز و با گذشت زمان این دخالت ها را  تشدید کرد.

دلیل بیشتر فشارهای آمریکا و تحریم هایش علیه متحدان اش نیز  اقتصادی است. 

ترامپ تاجر به جز به مسائل اقتصادی و پول به چیز دیگری فکر نمی کند و برای رسیدن به منافع اقتصادی خودش را به هر دری می زند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از جنگ اقتصادی و تعرفه ها که با اروپا به راه انداخت و وادار کردن کشورهای عضو ناتو برای افزایش هزینه های نظامی، تلاش کرد که روابط اقتصادی اروپایی ها با روسیه در عرصه انرژی را قطع کند و نگذارد که روسیه گاز بیشتری به اروپا صادر کند زیرا بر این باور است که این ارتباط اقتصادی باعث تقویت نفوذ مسکو در اروپا می شود.

در همین زمینه ایالات متحده آمریکا در نظر دارد تا کشورها و شرکت‌های مشارکت کننده در پروژه خط لوله گازی «نورد استریم ۲» را که زمینه انتقال گاز روسیه به آلمان را فراهم می‌کند،‌ تحت تحریم‌های جدید قرار دهد.

این پروژه که حمایت اروپا را به همراه دارد مورد انتقاد شدید ایالات متحده آمریکا است، به نحوی که تحریم این پروژه پیش‌تر به تایید کنگره رسیده و برخی از شرکت‌های دخیل در ساخت خط لوله و ترانزیت گاز روسیه به اروپا نیز تحت تحریم قرار گرفته‌اند.

واشنگتن به همراه دو متحد خود در اروپا یعنی اوکراین و لهستان معتقد است که این پروژه سبب افزایش وابستگی اروپا به گاز روسیه و تقویت نفوذ مسکو درقاره سبز می‌شود، حال آن که حامیان این پروژه آن را برای تامین گاز اروپا حیاتی و استراتژیک می‌دانند.

«مایک پمپئو»  وزیر امور خارجه آمریکا امروز چهارشنبه ضمن اعلام مخالفت کشورش با این پروژه گازی گفت: «آنچه در این خصوص باید گفت این است که بررسی‌هایی برای مجازات‌های احتمالی کشورهای مشارکت کننده در پروژه (نورد استریم ۲) در جریان خواهد بود.»

دونالد ترامپ اواخر دسامبر گذشته در اقدامی کاملا مداخله جویانه تحریم‌های به تصویب رسیده در کنگره ایالات متحده بر ضد شرکت‌های مشارکت کننده در ساخت خط لوله نورد استریم ۲ را امضاء کرد.

برلین، به عنوان ذینفع اصلی پروژه خط لوله گازی نورد استریم ۲ به همراه اتحادیه اروپا پیش‌تر تحریم‌های وضع شده توسط واشنگتن را محکوم کرده و این اقدام ایالات متحده را «دخالت» در امور اروپایی توصیف کرده بودند.

آمریکا برای حذف رقبای خود در عرصه اقتصادی به شکل شنیعی از حربه تحریم با توسل به قوانین داخلی خود استفاده می کند.

مایک پمپئو در بخش دیگری از کنفرانس خبری روز چهارشنبه خود تحریم‌های وضع شده بر ضد پروژه یاد شده را مشروع خواند و گفت این تحریم‌ها برگرفته از قانونی است که سال ۲۰۱۷ تقریبا به اتفاق آراء در کنگره به تصویب رسید و در آن بر تقابل با رقبای آمریکا از طریق اعمال تحریم تاکید شده است.

«کریس رابینسون» مسئول میز روسیه در وزارت امور خارجه آمریکا نیز همزمان با سخنان مایک پمپئو گفت: «امروز ما با آن دسته از کشورهای اروپایی که نگران تجاوز روسیه هستند،‌ هم‌صدا شده‌ایم.»

پروژه نصب و بهره‌برداری از خط لوله گازی «نورد استریم ۲» تاکنون ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون یورو هزینه به همراه داشته که نیمی از آن توسط «گازپروم»،‌ شرکت غول آسای گازی روسیه و بخش دیگر توسط پنج سهامدار خارجی از میان شرکت‌های معتبر و نام‌آشنای اروپایی همچون تامین شده است. این پروژه که تقریبا به مرحله بهره‌برداری نزدیک شده به روسیه امکان می‌دهد تا حجم گاز صادراتی به اروپای غربی از طریق دریای بالتیک را به دوبرابر میزان فعلی افزایش دهد.

آن طور که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه گفته، نورد استریم ۲ قرار است با تأخیری یک ساله، در اوایل سال ۲۰۲۱ به بهره‌برداری برسد.

 

اخبار مرتبط اروپا و روسیه علیه آمریکا جنگ خودرو میان اروپا و آمریکا از سر گرفته می شود اقدام جدید ترامپ علیه اروپا امیرعبداللهیان: آمریکا و اروپا دیدگاه‌های مشترکی در مورد توان دفاعی ایران دارند حمایت قاطعانه چین از برجام

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا دونالد ترامپ روسیه و اروپا آمریکا و اروپا نورد استریم 2 سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۴۵۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم‌های غرب چه تاثیری بر صادرات روسیه داشت؟

به گزارش تابناک، تاسیسات LNG 2 قطب شمال به مدیریت شرکت نواتک در دریای یخی کارا، بخش مهمی از برنامه های مسکو برای تقویت صادرات و پر کردن خزانه است. اکنون ماه هاست که آماده ارسال گاز طبیعی مایع به بازارهای جدید، جایگزینی برای تجارت پردرآمد اروپایی با خط لوله بوده است.

  با این وجود، عملیات جدید 25 میلیارد دلاری اساساً غیرفعال باقی مانده است، تولید انرژی روسیه که به طور قابل توجهی با محدودیت های ایالات متحده مهار شده است.   روسیه مدت هاست که به دنبال افزایش سهم خود از بازار جهانی LNG بوده است، اما جنگ و کاهش شدید صادرات زمینی به اروپا به دنبال آن اهمیت این جاه طلبی ها را تقویت کرده است. مسکو می خواهد تولید LNG را تا سال 2030 سه برابر کند و حداقل 35 میلیارد دلار به درآمد سالانه اضافه کند.   روسیه در حال حاضر چهارمین صادرکننده بزرگ LNG در جهان است   مالت هامپرت، بنیانگذار مؤسسه قطب شمال، که بیش از ده سال است توسعه  روسیه در منطقه را زیر نظر دارد، اظهار داشت که "تحریم های ایالات متحده به طرز شگفت آوری خوب عمل می کند. آنها از همان ابتدا تولید LNG 2 قطب شمال را متوقف کردند و از تحویل کشتی ها جلوگیری کردند.   از زمانی که دولت بایدن در سال گذشته کارخانه LNG 2 قطب شمال را تحریم کرد، خریداران در چین و هند که قبلاً نفت روسیه را خریداری کرده و با محدودیت‌های قانونی معامله می‌کردند، از خرید LNG خودداری کردند، حتی با تخفیف.    حفظ صادرات LNG دشوارتر از صادرات نفت است، که علیرغم محدودیت های قیمتی و سایر محدودیت ها به لطف "ناوگان سایه"  ثابت مانده است. این بیشتر به دلیل تجهیزات پیچیده تر مورد نیاز برای بارگیری و انتقال سوخت فوق خنک است.   اکنون اتحادیه اروپا که هنوز به LNG روسیه متکی است و تمایلی به محدود کردن واردات ندارد، در حال آماده شدن برای اجرای برخی اقدامات خود است. اروپا صراحتاً سوخت را ممنوع نمی‌کند، اما بحث‌های بلوک نشان می‌دهد که با ورود به سومین سال جنگ، گاز دیگر محدود نیست. 

دیگر خبرها

  • افزایش قیمت گاز در اروپا؟!
  • تحریم‌های غرب چه تاثیری بر صادرات روسیه داشت؟
  • سرنوشت اوکراین در سال انتخاباتی آمریکا و گزینه های کی‌یف
  • مکرون: روسیه نباید در اوکراین پیروز شود
  • ماکرون: روسیه نباید در اوکراین پیروز شود
  • بورل: آمریکا دیگر هژمونی ندارد؛ روسیه تهدیدی وجودی برای اروپاست
  • آمریکا دیگر هژمونی ندارد/ روسیه تهدیدی وجودی برای اروپاست
  • بورل: آمریکا دیگر هژمونی ندارد/ روسیه تهدیدی وجودی برای اروپاست
  • ماکرون: گفت‌وگو با روسیه باید ادامه پیدا کند
  • اصرار به آیت الله برای کاندیداتوری در انتخابات /اخطار موشکی روسیه به آمریکا بر سر طرح جنگ ستارگان /بازخوانی خاطرات