Web Analytics Made Easy - Statcounter

پریسا پارسایی متخصص نفرولوژی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه ویروس کرونا بر روی کلیه ها نیز تاثیر سوء دارد، گفت: کرونا به تازگی با علائم متفاوت خود را نشان می دهد به طور مثال کادر درمان در این روزها از گستردگی علائم گوارش، سردرد و ...

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صحبت می کنند. اما متاسفانه تمامی افراد جامعه بر این باورند که ویروس کرونا فقط ریه را می تواند درگیر کند. این بیماری دائما در حال تغییر است و علاوه بر درگیری ریه، سیستم گوارشی و مغز انسان قادر به درگیر کردن تمامی اندام های بدن است.

او  تصریح کرد: متاسفانه درحال حاضر گزارش‌هایی از درگیر شدن کلیه افراد توسط ویروس کرونا منتشر شده است و نیمی از بیماران نیازمند عمل دیالیز هستند؛ زیرا این بیماری املاح معدنی را از بدن خارج کرده و بدن را از وجود مواد معدنی تهی می کند.

بیشتر بخوانید

خطر ابتلا به کرونا در کودکان چاق بیشتر است کوچکترین ناقلان کرونا راهی بیمارستان‌ها شدند + ویدئویی هشداردهنده از کودکان کرونایی

پارسایی در ادامه گفت: والدین باید توجه داشته باشند بدن کودکان به دلیل حساسیت بالا بیشتر مستعد ابتلا به کرونا از طریق کلیه ها است، لذا از کودکان محافظت کرده و آنها را کمتر در معرض کمبود اکسیژن قرار دهند؛ زیرا کمبود اکسیژن در کودکان بافت‌های کلیه را درگیر خواهد کرد و در نتیجه می تواند باعث ابتلای آنها به کرونا شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا کرونا ویروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۴۶۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارس چند شهر خوزستان سه‌شنبه غیرحضوری شد

 به دلیل تداوم گرد و غبار، فعالیت مدارس کلیه مقاطع تحصیلی نوبت صبح در شش شهر خوزستان در روز سه‌شنبه غیر حضوری اعلام شد.

به گزارش ایسنا؛ داود میرشکار دبیر کمیته اضطرار آلودگی هوای استان خوزستان شامگاه دوشنبه اعلام کرد: فعالیت مدارس کلیه مقاطع تحصیلی نوبت صبح در شهرستان‌های اهواز، باوی، کارون، آبادان، خرمشهر و شادگان در روز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت‌ماه به صورت غیرحضوری است.

وی افزود: فعالیت آموزشی مدارس در این شهرستان‌ها در بستر سامانه شاد انجام می شود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • استیو مک منمن: تاثیر بلینگام از زیدان و رونالدو نازاریو در رختکن رئال مادرید بیشتر است
  • حذف «پول» از درمان زیر ۷ ساله‌ها
  • یافته‌های پژوهشگران برای افزایش ظرفیت دیالیز برای بیماران
  • راه اندازی مرکز متمرکز جراحی شکاف کام و لب در بیمارستان الزهرا (س) زاهدان
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • جوان رفسنجانی ناجی جان بیماران شد
  • گرمایش جهانی چگونه بر وقوع بلایای طبیعی تاثیر می‌گذارد؟
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • مدارس چند شهر خوزستان سه‌شنبه غیرحضوری شد
  • اجرای نوبت اول طرح ایمن‌سازی تکمیلی فلج اطفال