Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ در بیست و ششمین جلسه کمیته اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا، دکتر ایرج حریرچی معاون وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گزارشی از آخرین وضعیت شیوع بیماری کرونا در کشور و پیش‌بینی‌های موجود از روند شیوع این بیماری در ایران و جهان ارائه کرد.
در ادامه این جلسه نحوه اجرای مصوبات پیشین ستاد ملی مدیریت کرونا در خصوص کنترل بازار اجاره مسکن مورد بررسی قرار گرفت و توضیحات معاون وزیر مسکن و شهرسازی در این ارتباط ارائه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براین اساس مستأجران می‌توانند با افزایش بیش از ۲۵ درصد اجاره بها موافقت نکنند و در این صورت، مراجع قضائی هم از صدور حکم تخلیه اجتناب می‌کنند.
در بیست و ششمین جلسه کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا همچنین چگونگی برگزاری مراسمات، سمینارها و تجمعات نیز در شهرهای مختلف مورد بحث و بررسی قرار گرفت که در این راستا مجدداً تاکید شد که هرگونه برگزاری مراسم اعم از عروسی و عزا و همایش و نظائر آن در شهرهای قرمز ممنوع است و در شهرهای سفید و نارنجی نیز، منوط به رعایت دقیق پروتکل‌ها و صرفاً در اماکن تحت نظارت اتحادیه‌های صنفی مجاز است و درغیراین صورت ضابطین قضایی برخورد و خدمات به این اماکن قطع خواهد شد.
همچنین در تمامی شهرها، در ادارات و سازمانها نیز اجازه برگزاری هیچ سمینار و همایشی وجود ندارد و درصورت لزوم همایش‌ها به صورت ویدئوکنفرانس و آنلاین برگزار شود.
کمیته اجتماعی انتظامی، همچنین بر اجرای کامل همه پروتکل‌ها و پیگیری اجرای دقیق آن با جدیت و از طریق تمرکز هیات‌های نظارت استانی بر آن تأکید کرد.
در ادامه این نشست، با پیشنهاد مطرح شده درباره بازگشایی مرزها برای سفرهای گردشگری و ورود تورهای خارجی موافقت نشد و صرفاً انجام سفرهای کاری فردی بلامانع اعلام شد.
نحوه برگزاری مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین علیه السلام از دیگر موضوعاتی بود که دراین جلسه کمیته اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا مطرح و مقرر گردید تا سازمانهای مسئول در این راستا از جمله حوزه علمیه، سازمان تبلیغات اسلامی و ستاد ائمه جمعه و جماعات پس از بررسی‌های کارشناسی، طرحی را تدوین و برای تصمیم گیری در جلسه بعدی کمیته و ستاد ملی کرونا ارائه کنند.
وزیرکشور در این راستا ضمن تاکید بر اطلاع رسانی و آگاه سازی فعالان و متولیان تکایا و هیأت های مذهبی درخصوص شرایط شیوع بیماری کرونا و لزوم رعایت بیش از پیش همه پروتکل‌های بهداشتی و ملاحظات مرتبط با سلامت عمومی، گفت: باید از نظرات و پیشنهادات این فعالان و گروهها استفاده کنیم و درصورت لزوم بایستی از ظرفیت صداوسیما و فضای مجازی در پخش برنامه‌ها و مراسم مرتبط بیش از گذشته استفاده کنیم.
همچنین مقرر گردید، باتوجه به اهمیت مراسم عزاداری سید الشهدا علیه السلام و ایام محرم و صفر، کارگروهی با مسولیت وزارت بهداشت و متشکل از نمایندگان همه سازمانها و ارگان‌های مرتبط و جامعه مداحان تشکیل تا با استفاده از خرد جمعی، بهترین تصمیمات در این رابطه پیشنهاد شود.
دکتر رحمانی فضلی همچنین با اشاره به همکاری خوب تمامی دستگاه‌ها و نهادها در اجرای مصوبه الزام استفاده از ماسک در کشور، از رسانه‌ها خصوصاً رسانه ملی، رسانه‌های مکتوب و مطبوعات برای اطلاع رسانی، آگاه سازی و انعکاس مؤثر لزوم استفاده ماسک و همچنین همراه سازی مردم در این مسیر قدردانی کرد و درخواست کرد تا با قدرت و توان بیشتری این همکاری ادامه یابد. در این جلسه پیشنهاد به ستاد ملی مدیریت کرونا برای تمدید استفاده اجباری از ماسک در اماکن عمومی برای یک ماه دیگر به تصویب رسید.
وزیر کشور همچنین تاکید کرد: مرجع تصمیم گیری و اظهار نظر درخصوص اعمال محدودیت‌ها و اجرای پروتکل‌های مدیریت بیماری کرونا، ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا است و سایر نهادها صرفاً می‌توانند در خصوص واحدهای زیرمجموعه خود، ارائه چارچوب کنند.
گفتنی است مرجع اعلام محدودیت‌ها در استان‌ها، در چارچوب اختیارات تفویضی ستاد ملی مدیریت کرونا، فقط ستادهای استانی متناظر ستاد ملی در هر استان است.

منبع: الف

کلیدواژه: ستاد ملی مدیریت کرونا بیماری کرونا پروتکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۴۶۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رد پای رشد قیمت اجاره خانه در پرند/ انتظارات تورمی قیمت مسکن در شهرهای حاشیه تهران را افزایش داد

 تورم قیمت مسکن در تهران باعث شده است عده زیادی به سمت شهرهای اطراف کشانده شود. پرند یکی از این مقاصد است که با افتتاح مترو در آن، در صدر انتخاب مهاجران قرار گرفته است.

به گزارش تجارت نیوز، مشاوران املاک فعال در پرند می‌گویند با افتتاح مترو در این منطقه و تفاوت فاحش قیمت آن با تهران هرساله مردم بیشتری به این سو رانده می‌شوند.

رشد قیمت اجاره خانه در پرند

آن‌گونه که به نظر می‌رسد، قیمت در پرند نیز همسو با قیمت ملک در تهران، روندی نسبتاً افزایشی را پشت سر گذاشته است.

یکی از صاحبان بنگاه‌های املاک در شهر جدید پرند دراین‌باره می‌گوید: «با اینکه قیمت اجاره‌ها هنوز کامل مشخص نشده و برای این مساله باید حداقل تا آخر اردیبهشت منتظر بمانیم، اما در همین بازه نیز نسبت به سال گذشته شاهد افزایش قیمت بوده‌ایم.»

او در این خصوص ادامه می‌دهد: «برای مثال آپارتمانی که تا پیش از عید می‌شد با 120 میلیون تومان آن را رهن کامل کرد، حالا حداقل 150 میلیون قیمت دارد.»

بررسی‌های میدانی تجارت‌نیوز نشان می‌دهد واحدهای مسکونی در پردیس نیز افزایشی نسبی پیدا کرده‌اند.

چه عاملی اجاره‌خانه را افزایش داد؟

فعالان بازار مسکن افزایش قیمت اجاره خانه در شرایط فعلی را ناشی از تحولاتی می‌دانند که طی ماه‌های اخیر در نرخ ارز به‌وجود آمده است.

یکی از مشاوران املاک در این زمینه می‌گوید: «قیمت دلار که در سال گذشته مدتی ثابت مانده بود، به‌یکباره افزایشی شد و تا حد زیادی هم رشد کرد. همین مساله باعث شد انتظارات مردم هم روی قیمت‌های بالاتری برود و مالکان قیمت‌ها را بالا ببرند.»

مشاور املاک دیگری در شهر جدید پردیس توضیح می‌دهد: «توقع مالکان خیلی از اجاره‌ها بالا رفته است، ما باید با آنها مذاکره کنیم تا شاید بتوانیم قیمت را به حد منطقی برسانیم.»

قیمت مسکن در پرند

قیمت مسکن نیز در پرند همسو با اجاره‌بها از ابتدای سال، روندی افزایشی را پیموده است. اکنون کف قیمت خرید آپارتمان در این شهر جدید، یک میلیارد و 150 میلیون تومان و سقف آن نیز یک میلیارد و 950 میلیون تومان برآورد می‌شود.

مشاور املاکی که در حوزه معامله ملک در پرند فعالیت می‌کند در این زمینه می‌گوید: «قیمت آپارتمان از ابتدای سال رشدی 50 تا 60 میلیون تومان را پشت سر گذاشته است، اما در این 10 روز گذشته دوباره کاهشی حدود 6 میلیون تومان پیدا کرده و دلیل آن را هم نمی‌دانیم.»

مشاوران املاک و فعالان بازار مسکن این منطقه پیش‌بینی می‌کنند قیمت آپارتمان از انتهای اردیبهشت روندی رو به بالا را در پیش خواهد گرفت.

کارشناسان می‌گویند چشم‌انداز افزایشی تورم و افزایش انتظارات ناشی از این دیدگاه‌ها در آینده به رشد قیمت مسکن در مناطق مختلف نیز دامن خواهد زد و پرند نیز از این قاعده مستثنی نیست.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • عاشق دوآتشه استقلال؛ التماس می‌‎کردم دستانم را قطع نکنند!
  • افزایش ۴ درصدی ترددها در جاده های کرمان
  • حال مستأجران بهتر می شود؟!
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • ۶ برنامه برای کنترل بازار اجاره
  • مجلس با یارانه نان، دارو و شیرخشک موافقت کرد
  • موافقت مجلس با یارانه نان، دارو و شیرخشک
  • رد پای رشد قیمت اجاره خانه در پرند/ انتظارات تورمی قیمت مسکن در شهرهای حاشیه تهران را افزایش داد
  • موافقت باشگاه‌های لیگ برتر انگلیس با سقف هزینه؛ منچسترسیتی و منچستریونایتد مخالف!
  • شب عید املاکی‌ها، روز سیاه مستاجرها