Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، کوآلکام موفق به معرفی اولین تراشه پردازنده‌ای شد که فرکانس پردازش آن از سقف ۳ گیگاهرتز بالاتر می‌رود. سال گذشته، اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس که روی ROG Phone II به کار گرفته شده بود، دارای فرکانس ۲.۹۶ گیگاهرتزی بود. امسال، محصول جدید این شرکت، + Snapdragon 865 سقف سرعت پردازش را بالاتر برد و آن را به ۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱ گیگاهرتز رساند. این تراشه نسبت به Snapdragon 865 معمولی با فرکانس ۲.۸۴ گیگاهرتز، ۱۰ درصد در عملکرد قوی‌تر است.

بیشتر بخوانید

اولین لپ‌تاپ 5G جهان به آمریکا رسید مشخصات +Snapdragon 865

مانند نسخه معمولی خود، +S865 از نمایشگر‌هایی با نرخ فریم ۱۴۴ هرتز پشتیبانی می‌کند. با این حال، پردازش گرافیکی این پردازنده هم با واحد پردازش گرافیکی Adreno 650، نسبت به نسل قبل خود، ۱۰ درصد بهبود یافته است و می‌تواند تصاویر باکیفیت‌تری را برای بازی‌ها ارائه دهد.

تغییر سخت‌افزاری دیگری که این پردازنده داشته، استفاده از Fast Connect 6900 است. این قابلیت می‌تواند پشتیبانی از وای-فای 6E را در این پردازنده فعال کند و با پهنای باند ۶ گیگاهرتزی کار کند که با این شرایط، سرعت دانلود دستگاه تا ۳.۲ گیگاهرتز بالا می‌رود و تأخیر در دریافت داده‌ها به زیر ۳ میلی‌ثانیه می‌رسد. همچنین، این فناوری ارتباطی می‌تواند بلوتوث ۵.۲ را روی این پردازنده فعال کند و از آنتن بلوتوث دوگانه پشتیبانی کند.

چه گوشی‌هایی با +S865 تولید می‌شوند؟

تراشه +Snapdragon 865 هنوز از مودم X55 استفاده می‌کند تا از فناوری ارتباطی 5G پشتیبانی کند. ISP و DSP این پردازنده مانند مدل معمولی خود باقی می‌ماند و شارژ سریع +۴.۰ و هوش مصنوعی سر جای خود باقی می‌مانند. تائید شده است که دو گوشی گیمینگ قرار است با +Snapdragon 865 تولید شوند. یکی از آن‌ها ROG Phone 3 ایسوس است و دیگری هم انتظار می‌رود لنوو Legion باشد. گوشی جدید لنوو نام خود را از لپ‌تاپ‌های گیمینگ این برند قرض گرفته است. گوشی لنوو همین ماه رونمایی می‌شود و به نظر می‌رسد ROG Phone 3 در تاریخ ۲۲ جولای رونمایی شود. با اطمینان می‌توان گفت، شرکت‌های زیادی برای تولید پرچمداران خود به سراغ +Snapdragon 865 خواهند رفت.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پردازنده جدید اسنپدراگون پردازنده جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۴۶۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهارت بالای ماریو بالوتلی در چالش گل کوچک / فیلم

مهارت بالای ماریو بالوتلی در چالش گل کوچک را مشاهده می کنید.

دانلود (1.2MB)

دیگر خبرها

  • مهارت بالای ماریو بالوتلی در چالش گل کوچک / فیلم
  • رونمایی از ارزان‌ترین گوشی تاشو دنیا با دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی
  • خلیج فارس نقطه مشترک همه مردم ایران
  • وحید شمسایی: کار سخت، آدم‌های بزرگ، مدیریت و پشتیبانی می‌طلبد
  • شمسایی: کار سخت آدم‌های بزرگ، مدیریت و پشتیبانی می‌طلبد
  • وزیر : مودم‌ تولید داخل نمی‌تواند سرعت بالا داشته باشد
  • آیپد پرو جدید ۲۰۲۴ اپل را ببینید
  • قیمت گوشی سامسونگ s۲۴ ultra (۱۰ اردیبهشت) + مشخصات، دوربین گوشی Samsung Galaxy S۲۴ Ultra
  • رونمایی از اولین موتور احتراقی غیرآلاینده جهان در ژاپن
  • انقلاب اسلامی دشمنان را مستهلک کرده است