Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ دفتر خبرگزاری تسنیم در آذربایجان‌غربی در طول روز تازه‌ترین اخبار را در قالب از گوشه‌وکنار استان منعکس می‌کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، در بسته خبری پیش‌ِرو، بخشی از اخبار گوشه‌وکنار استان آذربایجان‌‌ غربی گردآوری شده و در اختیار خوانندگان و مخاطبان خبرگزاری تسنیم قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بانک‌های دولتی و خصوصی باید هزینه کرد منابع خود را شفاف سازی کنند

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه منابع بانک‌های خصوصی و دولتی در استان از محل سپرده‌های مردم باید شفاف سازی شود گفت: متاسفانه بخش عمده این منابع در خارج از استان هزینه شده و کمکی به توسعه و رونق تولید استان نمی‌کند.

محمدمهدی شهریاری با انتقاد از عملکرد برخی بانک ها در عدم همراهی با سیاستهای توسعه‌ای استان تصریح کرد: از طریق بانک مرکزی، این کم کاری برخی بانک‌های استان پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به شرایط سخت اقتصادی کشور و لزوم برگشت ارز حاصل از صادرات به داخل، بر ضرورت توجه به این امر از سوی صادرکنندگان استان تاکید کرد و افزود: با همراهی بخش خصوصی می توان از شرایط سخت امروزی عبور کرد.

معاون وزیر بهداشت: 3 بیمارستان امسال در آذربایجان‌غربی افتتاح می‌شود

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر بهداشت گفت: بیمارستان‌های شاهین دژ، اشنویه و پیرانشهر امسال به بهره برداری می‌رسند و بخشی از اعتبارات لازم برای پرداخت معوقات کادر بهداشت و درمان استان تامین شده است.

سید کامل تقوی نژاد با اشاره به اینکه از مجموع 13 پروژه بیمارستانی در حال ساخت در استان، بیمارستان‌های شاهین دژ، اشنویه و پیرانشهر تا پایان سال به بهره‌برداری می رسد افزود: امیدواریم با تامین اعتبار مورد نیاز برای تامین نیروی انسانی و تجهیرات، شاهد افتتاح بیمارستان جامع زنان، تکاب و خوی باشیم.

وی تصریح کرد: آذربایجان غربی از وضعیت مناسبی برخوردار است و برای تامین اعتبارات مورد نیاز پروژه های بیمارستانی نیز با اولویت پروژه‌های بیش از 80 درصد پیشرفت فیزیکی آمادگی کامل وجود دارد.

وی با اشاره به مشکلات اعتباری در کشور و شرایط سخت تخصیص پول برای پروژه‌های در دست احداث، بیان کرد: علاوه بر تامین زیرساخت‌های درمانی و بهداشتی، برای تامین نیروهای مورد نیاز پروژه های جدید آمادگی وجود دارد.

تقوی نژاد با اشاره به معوقات کادر بهداشت درمان از وزارت بهداشت در استان گفت: عمده دانشگاه های بزرگ علوم پزشکی کشور از این مسئله رنج می‌برند.

وی در ادامه برای تامین بخشی از معوقات کادر بهداشت و درمان، تجهیزات بیمارستانی، افزایش سهمیه استخدامی قول مساعد داد.

معاون وزیر بهداشت بیمارستان جامع زنان ارومیه را از جمله پروژه های فاخر کشور عنوان کرد و گفت: این پروژه مطابق استانداردهای جهانی است که به خوبی و در زمانی ویژه ساخته شده است.

 شاخص‌های برخورداری از تخت بیمارستانی و خدمات بهداشتی ارتقا یافت

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی با اشاره به ارتقای شاخص های انسانی در استان به ویژه در بخش بهداشت و درمان، این دستاورد را حاصل نگاه ویژه برنامه‌ریزان استان به این موضوع دانست و گفت: با بهره‌برداری از پروژه‌های در دست احداث، شاخص بهره مندی از تخت بیمارستانی و خدمات بهداشتی درمانی از میانگین کشوری فراتر خواهد رفت.

 ناصر حضرتی پر ضمن اشاره به سیاست توسعه متوازان، پایدار و همه جانبه در استان تصریح کرد: آذربایجان‌غربی علاوه بر اینکه از یک عدم توازان منطقه‌ای رنج می‌برد، عدم تعادل درون استانی نیز مزیت بر علت شده بود تا توسعه همه جانبه شکل نگیرد.

وی افزود: برای جبران این وضعیت راهبردی مشخص مبتنی بر توسعه متوازن تدوین شد.

130 میلیارد تومان برای تکمیل بیمارستان 376 تختخوابی ایلام اختصاص یافتبیمارستان ولیعصر بروجن با حضور معاون رئیس جمهور افتتاح شد

حضرتی پر ادامه داد: یکی از غفلت‌های صورت گرفته در استان، کم توجهی به زیرساخت های بهداشت و درمانی بود که خوشبختانه در چند سال اخیر با تخصیص اعتبارات لازم و تغییر رویکرد، جهش های خوبی انجام گرفت.

وی گفت: در سرانه تخت بیمارستانی استان از وضعیت خوبی برخوردار است و با اتمام پروژه های نیمه تمام می توان در این بخش به اهداف مدنظر دست یافت.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خاطر نشان کرد: سال 93 بیش از هشت میلیارد تومان سهم استان فصل بهداشت درمان بود که در سال جاری به بیش از 80 میلیارد تومان رسیده است.

لزوم تامین نیروی انسانی مورد نیاز بیمارستان‌های جدید الاحداث

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به توانمندی‌های ویژه نیروی انسانی شاغل در بخش بهداشت و درمان استان، پرداخت معوقات و مطالبات آنان را از دغدغه‌های جدی برشمرد و گفت: باید وزارت بهداشت برای حل این مشکل نگاه ویژه‌ای به استان داشته و ایثار خانواده بهداشت و درمان در مدیریت کرونا تاریخ‌ساز است.

محمدمهدی شهریاری ضمن قدردانی از تلاشهای صورت گرفته در ایجاد زیرساخت‌های بهداشت و درمان در دولت تدبیر و امید تصریح کرد: بخش عمده این زیرساخت‌ها از جمله ایجاد بیش از یک هزار تخت بیمارستانی که در دولت تدبیر و امید تامین شد، حاصل درایت و مدیریت رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان است.

وی افزود: تامین نیروی انسانی مورد نیاز بیمارستان های جدید الاحداث و نیز پرداخت معوقات پزشکان و پرستاران و کادر درمان و بهداشت از مطالبات اساسی است که می‌طلبد وزارت بهداشت با تامین اعتبار لازم بخش عمده ای از آن را جبران کند.

شهریاری تصریح کرد: پروژه‌های بیمارستانی خوبی در نقاط مختلف استان در دست اجرا است که برخی از آنها در صورت تامین اعتبار لازم تا پایان سال به بهره برداری می‌رسند.

استاندار آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: بخش عقب ماندگی‌های استان در حوزه بهداشت و درمان با افتتاح پروژه های در دست اجرا جبران می‌شود.

آزمون ورودی پایه هفتم و تکمیل ظرفیت پایه دهم مدارس سمپاد لغو شد

در اطلاعیه اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی آمده است: به اطلاع کلیه داوطلبان متقاضیان آزمون ورودی پایه هفتم و تکمیل ظرفیت پایه دهم مدارس سمپاد (استعدادهای درخشان ) می رساند، با توجه به تصمیم ستاداستانی مبارزه با ویروس کرونا  آزمون مورخه 99/4/27 لغو و زمان برگزاری آن متعاقبا از طریق اداره کل آموزش و پرورش استان اعلام خواهد شد.

لزوم تسریع در روند ساخت نخستین مرکز کارآفرینی و آموزش صنایع دستی تکاب

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه ساخت نخستین مرکز کارآفرینی و آموزش صنایع دستی تکاب تاکنون 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: ضروری است تا با تخصیص اعتبارات لازم روند ساخت این مرکز سرعت بگیرد.

جلیل جباری با اشاره به اینکه برای حفاظت، مرمت و احیا بناهای تاریخی و توسعه گردشگری تکاب نیاز به تخصیص اعتبارات متناسب با اقدامات لازم در این حوزه است، اظهار داشت: براساس برآوردهایی که انجام شده، برای انجام وظایف اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی سالانه نیاز به 100 میلیارد تومان اعتبار است.

وی افزود: در سطح استان بیش از یک هزار و 600 آثار تاریخی ثبت شده وجود دارد که تعداد قابل ملاحظه‌ای از این آثار در تکاب قرار دارد و بی‌شک نگهداری از این تعداد اثر با اعتبارات کنونی کار سخت و شاید نشدنی است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی ادامه داد: در دولت تدبیر و امید توجه ویژه‌ای به حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی انجام شده به گونه‌‌ای که اعتباران این حوزه از سال 92 تا به امروز 10 برابر شده است اما با این وجود این اعتبارات پاسخگوی اقدامات در این بخش نیست.

وی عنوان کرد: «از اعتبارات سفر استانی رئیس جمهور 15 میلیارد تومان برای توسعه گردشگری و انجام زیرساخت‌های عمرانی در استان در نظر گرفته شد که از این میزان چهار میلیارد تومان مربوط به انجام زیرساخت‌های عمرانی در تخت سلیمان تکاب است.

جباری با اشاره به اینکه اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی مورد تاکید رهبری است، تصریح کرد: از آنجایی که تکاب به عنوان شهر نمونه و آزمایشی اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی در سطح استان انتخاب شده است جا دارد تا توجه ویژه‌ای به این موضوع از سوی مسئولان انجام بگیرد.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت‌های فرهنگی و تاریخی تکاب آن گونه که باید و شاید تاکنون معرفی نشده است، تصریح کرد: برای معرفی بیشتر این شهرستان می‌توان با رویدادهای ملی برگزار و از آژانس‌های مسافرتی و خدمات گردشگری فعال از سطح کشور در این رویداد دعوت کرد.

جباری خاطرنشان کرد: جشنواره تخت سلیمان که سال گذشته برگزار شد تجربه خوبی بود و امسال نیز در صورت مهار کرونا امادگی برای اجرای این جشنواره در سطح ملی وجود دارد که این کار نیز نیازمند تامین اعتبار است.

انتهای پیام/7548/ش

R7548/P/S6,48/CT7 بیشتر بخوانید... کرمان| ظرفیت ۲ بیمارستان علوم پزشکی سیرجان تکمیل است ۳۰۰ میلیارد اعتبار به بیمارستان ۵۰۰ تخت خوابی اردبیل اختصاص یافت دبیر کمیسیون بهداشت مجلس: زیرساخت بیمارستان‌های استان قزوین نیازمند نوسازی است

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آذربایجان غربی با اشاره گردشگری و صنایع دستی تخت بیمارستانی بهداشت و درمان میلیارد تومان میراث فرهنگی تامین اعتبار نیروی انسانی بهره برداری برای تامین مورد نیاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۴۷۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آزمون‌ اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن آذربایجان غربی

مدیر دارالقران تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی در حاشیه برگزاری این آزمون با خبرنگار مهر گفت: نوزدهمین دوره آزمون‌های ارزیابی واعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم برگزار شد.

ادریس آقالو، افزود: نوزدهمین دوره آزمون‌های ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم با حضور حافظان قرآن کریم برادر و خواهر سراسر استان از اقشار مختلف در ارومیه برگزار شد.

وی تصریح کرد: در این آزمون ۸۳ حافظ خواهر و ۳۱ حافظ برادر شرکت کرده‌اند که در بین شرکت کنندگان ۲ نفر نیز روشن دل هستند.

آقالو با اشاره به اینکه نتایج آزمون یک ماه بعد از برگزاری آزمون اعلام می‌شود، اظهار کرد: حافظان در ۳ رشته ۱۰ جز، ۲۰ جز و حفظ کل به رقابت می‌پردازند.

وی ادامه داد: این آزمون معتبرترین آزمون برای ارائه مدرک است و کسانی که در این آزمون برگزیده می‌شوند به عنوان نخبه قرآنی شناخته می‌شوند.

کد خبر 6095528

دیگر خبرها

  • هزینه تحصیل رایگان ۴ دهک اول در مدارس سمپاد پرداخت نشده است
  • ۳ هزار و ۳۲۸ خانواده در شهر‌های کوچک آذربایجان‌غربی زمین ملی دریافت کردند
  • سازمان نظام مهندسی بازوی تخصصی راه وشهرسازی آذربایجان غربی
  • ۱۱۴ حافظ در آزمون ارزیابی و اعطای مدرک آذربایجان‌غربی شرکت کردند
  • تعیین تکلیف شدن عملیات ساخت و ساز اردوگاه شهید چمران در سامان
  • یک کشته و ۸ زخمی در تصادف سه دستگاه خودروی سواری در بوکان
  • ۱۱۴ حافظ در آزمون ارزیابی و اعطای مدرک آذربایجان غربی شرکت کردند
  • آزمون‌ اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن آذربایجان غربی
  • آزمون ارزیابی تخصصی حافظان قرآن کریم آذربایجان غربی
  • برگزاری آزمون‌ اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن آذربایجان غربی