Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-07@06:02:57 GMT

توصیه های دیپلمات روس به ایران و گروه ۴+۱

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۴۷۶۷۸

توصیه های دیپلمات روس به ایران و گروه ۴+۱

خبرگزاری فارس: میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین بامداد امروز (پنجشنبه) تأکید کرد علیرغم تمامی مشکلات، همچنان بقای برجام امکانپذیر است.

وی در این پیام در پاسخ به توییت ۱۴ ژوئیه (۲۴ تیرماه) «جوزب بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سالروز امضای برجام در خصوص لزوم حفظ برجام گفت: «ما باید چنین کنیم (برجام را حفظ کنیم).

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مخالفان توافق هسته‌ای ایران در خصوص امکان بقای برجام سؤال می‌پرسند. علیرغم تمامی مشکلات، پاسخ این سؤال «آری» است به شرط آنکه اعضای برجام (چین، فرانسه، آلمان، ایران، روسیه و انگلیس) در تلاش‌های خود برای حفظ این توافق متحد باشند. اتحادیه اروپا نیز بعنوان هماهنگ کننده، نقش حیاتی و مهمی دارد».

بورل در پیام توییتری خود ضمن تأکید بر لزوم حفظ برجام تأکید کرد: «پنج سال پیش برجام در وین منعقد شد. امروز از چندین جبهه تحت فشار زیادی قرار گرفته است. اگر در حفظ توافق هسته‌ای ایران موفق شویم و اجرای کامل آن را تضمین کنیم، می‌تواند سنگ‌بنایی برای رسیدگی به دیگر نگرانی‌های مشترک باشد».

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین در پیام دیگری در خصوص پیامد‌های احتمالی از بین رفتن برجام هشدار داده و گفته بود: «نخست بیش از ۱۲ سال طول کشید تا جامعه جهانی و ایران اختلافات خود را کاهش داده و یک توافق حاصل شود. اگر برجام از دست برود هیچ جایگزین جامع و موثری در انتظار نخواهد بود».

منبع: فردا

کلیدواژه: دیپلمات روس گروه ۴ ۱ برجام اولیانوف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۴۷۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست اتحادیه اروپا از چین درباره ایران

به گزارش تابناک، خبرگزاری رویترز نوشت: اورسولا فون در لاین روز دوشنبه پس از دیدار با شی جین‌پینگ رئیس‌جمهوری چین، در گفت‌وگو با خبرنگاران ادعا کرد: «بر این باوریم که چین می‌تواند نقش مهمی در محدود کردن گسترش غیرمسئولانه موشک‌های بالستیک و پهپادهای ایرانی ایفا کند.»

بر اساس این گزارش، رئیس کمیسیون اروپا همچنین خوستار برقراری آتش‌بس در درگیری میان رژیم اسرائیل و حماس شد.

امانوئل مکرون رئیس‌جمهوری فرانسه امروز در کاخ الیزه با همتای چینی خود جین‌پینگ و فون در لاین در نشستی سه‌جانبه با محوریت روابط اروپا و چین دیدار و گفت‌وگو کرد.

تارنمای روزنامه گاردین پیشتر با اعلام آغاز این دیدار سه جانبه به نقل از فون درلاین نوشت: اتحادیه اروپا و چین به دنبال روابط حسنه بوده و با توجه به اهمیت جهانی چین، تعامل ما کلید تضمین احترام متقابل، پیشگیری از سوء تفاهم و یافتن راه حل چالش های جهانی است.

خبرگزاری رویترز نیز گزارش داد که رئیس‌جمهوری چین برای نخستین بار در پنج سال اخیر به اروپا سفر کرده و این سفر با افزایش تنش‌های تجاری همزمان شده است.

بروکسل مشغول تحقیق از برخی صنایع چینی از جمله در زمینه صادرات وسائل نقلیه برقی است و پکن نیز اقدام مشابهی را در خصوص واردات مشروبات الکلی از فرانسه در دست دارد.

 منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • درس‌های خانم دیپلمات؛ هیچ‌تضمینی وجود ندارد!
  • صدایی که از ایران شنیده می‌شود/آیا معمای طالبان حل خواهد شد؟ / فاصله خاورمیانه تا توافق
  • درخواست اتحادیه اروپا از چین درباره ایران
  • آمادگی گروه معماری دانشگاه آزاد برای طراحی ساخت ۵۰ هزار واحد مسکن
  • هشدار به اتحادیه اروپا درباره مصادره دارایی‌های روسیه
  • دیپلمات‌های طالبان در تهران میزبان تیم ملی فوتسال افغانستان
  • بازخوانی پرونده توسعه برق هسته‌ای در ایران؛ از برجام تا مشارکت مردم
  • رمزگشایی از تشدید فشارهای لابی اسرائیل علیه موسویان/ مقاله تند جروزالم‌پست علیه دیپلمات پیشین ایرانی
  • خوش آن گروه که هستند با امام بقیع
  • مثلث آمریکایی چه هدفی را در تقابل با فعالیتهای هسته‌ای ایران دنبال می‌کنند؟ / نقشه راه گروسی در تهران پس از عملیات وعده صادق