Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیر بیات چهارشنبه شب درنشست با استاندار قم در سالن جلسه‌های استانداری اظهار داشت: چادر مشکی از موضوع هایی است که کل مردم کشور با آن در ارتباط می‌باشند و از جمله مصرف کنندگان آن هستند.

وی ، ایران را یکی از نخستین مصرف کنندگان چادر مشکی درجهان دانست و گفت: این محصول عمدتا از کشورهای ژاپن و کره جنوبی وارد کشور می‌شود و جای تاسف است که بعد از گذشت بیش از ۴۰ سال از پیروزی انقلاب و با این قدمتی که در مصرف این کالا داریم، همچنان شاهد واردات آن هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیات با اذعان به اینکه شهد شیرین واردات و سودهایی که واردکنندگان می‌برند، آنقدر زیاد است که مشکل هایی را برای تولید داخلی این محصول ایجاد کرده است، گفت: در خصوص تولید چادر مشکی تکنولوژی و همچنین رنگرزی از موضوع های مهمی است که به صورت علمی و دقیق در مورد آن کار نشده به همین علت این‌ کالا نتوانسته با نمونه های وارداتی خود رقابت کند.

وی با تاکید بر اینکه چادر مشکی چون توسط بانوان مورد استفاده قرار می‌گیرد، باید دارای تنوع و کیفیت مطلوب باشد، گفت: فن‌آوری که درتولید این محصول به کار گرفته می‌شود باید به موازات رشد و پیشرفت‌های جهانی محصول‌های زیبایی را عرضه کند و نیازهای مصرف کنندگان را نیز پوشش دهد.

بیات با اذعان به اینکه در زمینه تولید چادر مشکی و پاسخگویی به نیازها و سلیقه‌ها، عملکرد خوبی نداشتیم، گفت: در این خصوص باید اقدام‌های موثری را انجام دهیم، که ارتباط با دانشگاه از جمله آن است.

وی تصریح کرد: تاکنون از ظرفیت دانشگاه‌ها و رشته نساجی در این زمینه استفاده نشده، از این رو باید توان این مراکز را برای موضوع رنگرزی به کار بگیریم.

بیات اضافه کرد: وقتی علم در کنار صنعت قرار می گیرد، کارهای خوبی انجام می شود.

وی با بیان اینکه تا به حال عزمی دربخش صنعت کشور برای همکاری با دانشگاه وجود نداشته است،گفت: ازسوی سازمان گسترش صنایع مطالعات مناسبی انجام و طرح توجیهی مربوطه نیز تهیه، و تمام اطلاعات مربوط به میزان سرمایه‌گذاری، ماشین آلاتی که مورد نیاز است و تکنولوژی‌هایی که باید استفاده شود، نیز مشخص شده‌است.

بیات گفت: بخش خصوصی با توجه به چالاکی که دارد، اگر در کنار دولت قرار بگیرد، تولید چادر مشکی در کشور افزایش پیدا می‌کند.

وی با یادآوری اینکه تنها بخش خصوصی امکان استفاده از صندوق توسعه ملی را دارد، گفت: تمام سازمان‌هایی که دولت در آنها بیش از ۲۰ درصد نقش دارد خصوصی محسوب نمی‌شوند.

بیات گفت: اگر بخش خصوصی درزمینه تولید چادر مشکی همکاری نکند، عزم ما جزم است و با مشارکت بخش‌های مختلف مثل آستان قدس رضوی، بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) این طرح را پیش می بریم.

وی گفت: این نهادها با توجه به اینکه تولید چادر مشکی یک صنعت فرهنگی است، امکان سرمایه گذاری در آن را دارند.

بیات خاطرنشان کرد: در تولید چادر مشکی موضوع ریسندگی و بافندگی و همچنین رنگ حائز اهمیت می باشد، از این رو از چند کارخانه در قزوین بازدید کردیم که امکان تامین مواد اولیه تولید این محصول را دارند، و اگر در قم نیز سرمایه گذارانی برای مشارکت در این طرح هستند، معرفی شوند تا بتوانیم ظرف یکی دو ماه عملیات اجرایی احداث واحد تولید چادر مشکی را در قم آغاز کنیم.

وی گفت: در مورد تامین زمین لازم با شرکت شهرک های صنعتی کشور صحبت هایی انجام شده و آمادگی خود را برای واگذاری زمین همراه با زیرساخت های آب، برق و گاز اعلام کردند.

وی با بیان اینکه در تولید چادر مشکی بازار از اهمیت بسیاری برخوردار است، یادآور شد: هر تکنولوژی و محصولی بدون بازار محکوم به شکست است و در حقیقت گلوگاه تمام تکنولوژی ها و محصولات بازار به شمار می آید.

وی با تاکید بر استقبال از سرمایه گذاری در بخش چادر مشکی گفت: در صورت به سرانجام رسیدن تولید چادر مشکی، دولت با وضع تعرفه و همچنین اعمال ممنوعیت در واردات حمایت‌های جدی را از این محصول انجام می‌دهد تا بازار خوبی برای آن شکل بگیرد.

 طرح احداث واحد تولید چادر مشکی در قم‌ حمایت می‌شود

استاندار قم نیز در این جلسه اظهار داشت: مدیریت استان از طرح احداث واحد تولید چادر مشکی درقم به عنوان طرحی توجیه پذیر حمایت می‌کند.

بهرام سرمست گفت: لازمه استقرار هر صنعت در جوامع توجه به پیوست های فرهنگی اجتماعی است.

وی با اشاره به هفته عفاف و حجاب، اضافه کرد: ایجاد واحد تولیدی چادر مشکی درقم با مشارکت سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران می‌تواند نقش مهمی در زمینه گسترش فرهنگ عفاف و حجاب داشته باشد.

سرمست با تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ عفاف افزود: قم آمادگی و جایگاه لازم برای برند سازی و پایلوت تولید چادر مشکی در کشور و حتی در سطح بین الملل را دارد و در این راستا باید بستر های لازم فراهم شود.

وی قم را نقطه طلایی گردشگری در مرکز ایران عنوان و تصریح کرد: سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران طرح توجیهی مناسبی برای راه اندازی واحد تولیدی چادر مشکی درقم را ارائه دهد تا با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت و استانداری ، از ظرفیت های بومی استان و جذب سرمایه گذار، این طرح مهم در قم عملیاتی شود.

وی یکی از اولویت های توسعه استان را گسترش صنعت دانست و ادامه داد: موقعیت مهم قم در ارتباط با  ۱۷ استان ، آینده ای روشن برای گسترش واحدهای فناور و پیشرو دارد و در این زمینه مدیریت استان حامی و پشتیبانی صنعت گران، تولید کنندگان و کارآفرینان خواهد بود.

برچسب‌ها قم تولید داخلی کارآفرینی صمت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قم تولید داخلی کارآفرینی صمت قم تولید داخلی کارآفرینی صمت تولید چادر مشکی واحد تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۴۷۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش سلامت دام‌ها با تولید محصول ایرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما، فناوران یک شرکت دانش بنیان موفق به ساخت محصول ضدعفونی کننده برای افزایش سلامت دام ها شدند. 

بر اساس این گزارش،  این محصول با پیشگیری از ابتلای دام به انواع بیماری ها، به ارتقای امنیت غذایی در کشور نیز کمک می کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • توقف واردات گوشت مرغ؛ خرید هیچ محدودیتی ندارد
  • دو راهکار کاهش ارزبری واردات بی رویه موبایل
  • بومی سازی تجهیزات الکترونیکی کاربردی در صنعت دریا
  • با سازوکارهای اقتصادی فعلی جامعه، کارگر غالباً با مشکل مواجه می‌شود
  • صادرات دام راهکاری برای ایجاد رونق صنعت دامپروری
  • افزایش سلامت دام‌ها با تولید محصول ایرانی
  • گیر واردات خودروهای کارکرده کجاست؟
  • آیا رویه واردات در مقابل صادرات خود اصلاح می‌شود؟
  • وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین با واردات
  • سیلاب به زیرساخت‌های آب شهرستان زیرکوه خسارت وارد کرد