Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، مدیر کل تأمین اجتماعی خراسان شمالی گفت : ۳۳۶ هزار نفر در استان زیر پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار دارند که با مراجعه این افراد به مراکز درمانی زیر نظر تأمین اجتماعی نیازی به ارائه دفترچه کاغذی نیست.


محمدعلی عباس زاده افزود: افراد با ارائه کد ملی نوبت دکتر می‌گیرند، ویزیت می‌شوند و با یک کد ارجاعی از داروخانه دارو‌های خود را دریافت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

او گفت: با الکترونیکی‌شدن نسخه‌ها از تکرار و یا تداخل اقلام دارویی جلوگیری کرده و میانگین مصرف دارو نیز استانداردسازی شده و همچنین از اتلاف وقت برای مراجعین و پرسنل جلوگیری می‌شود.


عباس زاده گفت: بیمه شدگان تأمین اجتماعی با وارد کد دستوری *۴*۱۴۲۰۳*# و و وارد کردن کد ملی خود، می‌توان از طرح استحقاق درمان استفاده کنند.

بیشتر بخوانید : 

مستمری تأمین اجتماعی ۲۲۱ خانوار کمیته امداد خراسان شمالی برقرار شد

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان شمالی در ادامه با اشاره به اینکه زمان معاینه برای پزشکان بیمارستان براساس دستورالعمل‌ها مشخص شده است، افزود: پزشکان عمومی باید در ساعت ۱۰ بیمار و پزشکان متخصص در ساعت هشت بیمار را معاینه کنند.


در خراسان شمالی ۱۰۴ هزار و ۲۷۲ نفر بیمه شده اصلی، ۱۷ هزارو ۶۳۵ مستمری بگیر و ۲۲۰ هزار نفر خانواده‌های بیمه شده گان از خدمات سازمان تأمین اجتماعی بهره‌مند هستند.

انتهای پیام/ه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تامین اجتماعی خراسان شمالی تأمین اجتماعی خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۴۸۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت‌نام ۳۴ هزار نفر در طرح بیمه رایگان مادران غیرشاغل مناطق روستایی و عشایری

مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر آذربایجان‌غربی گفت: تاکنون ۳۴ هزار نفر در طرح بیمه رایگان مادران غیر شاغل دارای سه فرزند و بیشتر ساکن در مناطق روستایی و عشایری در آذربایجان‌غربی ثبت نام کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی به نقل از روابط عمومی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان، سیروس محمودیان با اشاره به طرح بیمه رایگان مادران غیر شاغل اظهار کرد: مرحله نخست ثبت‌نام بیمه رایگان مادران غیر شاغل دارای سه فرزند و بیشتر ساکن در مناطق روستایی و عشایری نزد صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر از ابتدای سال جاری آغاز و تا پایان اردیبهشت ماه تمدید شده است.

وی از ثبت نام ۳۴ هزار نفر در طرح بیمه رایگان مادران غیر شاغل دارای سه فرزند و بیشتر ساکن در مناطق روستایی و عشایری خبر داد و افزود: در اجرای ماده ۲۱ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، مرحله نخست ثبت نام بیمه رایگان مادران غیر شاغل دارای سه فرزند و بیشتر ساکن در مناطق روستایی و عشایری نزد صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر آغاز شده و تا پایان اردیبهشت ماه سال‌جاری تمدید شد.

مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان آذربایجان‌غربی ادامه داد: در این مرحله مادرانی که فرزند سوم و بالاتر آنان بعد از تاریخ ۰۱/‏۰۱/‏۱۳۹۶‬ متولد شده باشند می‌توانند با مراجعه به سایت صندوق به نشانی www.roostaa.ir و ورود به بخش ثبت نام مادران روستایی و عشایری (غیر شاغل) و یا مراجعه به ۷۱ کارگزاری صندوق در سطح استان نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند.

محمودیان تصریح کرد: فرآیند تکمیل ثبت نام متقاضیان مشمول این قانون پس از اخذ استعلام از سازمان ثبت احوال و تأیید استعلام سایر صندوق‌ها مبنی بر عدم بیمه‌پردازی و مستمری بگیر بودن متقاضی، نهایی و اولویت تکمیل ثبت‌نام با افرادی است که منطبق بر فراخوان شرایط لازم را احراز و زودتر نسبت به ثبت نام اقدام کرده‌اند.

وی عنوان کرد: در خصوص مادران غیر شاغل دارای سه فرزند و بیشتر ساکن مناطق روستایی و عشایری ۱۰۰ درصد حق بیمه توسط دولت پرداخت می‌شود و با تولد فرزند چهارم و پنجم به ازای هر فرزند دو سال به سوابق بیمه‌ای بیمه‌گذار افزوده می‌شود.

مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: همسر و فرزندان مادران سه فرزند از ۱۸ الی ۵۰ سال نیز می‌توانند به صورت جداگانه در این صندوق عضو شوند و در آینده هم‌زمان از مزایای بیمه اجتماعی برخوردار شوند.

کد خبر 751195

دیگر خبرها

  • بیمه سلامت چگونه از بیماران تالاسمی حمایت می کند
  • ثبت‌نام ۳۴ هزار نفر در طرح بیمه رایگان مادران غیرشاغل مناطق روستایی و عشایری
  • ثبت نام ۳۴ هزار نفر در طرح بیمه رایگان مادران در آذربایجان غربی
  • تأیید بیمه تأمین اجتماعی ۱۰۹ هنرمند صنایع دستی در مشهد مقدس
  • کاهش طلاق در دو سال اخیر/ تدوین دفترچه برای دستگاه‌ها در حوزه آسیب‌های اجتماعی
  • کلاهی که بر سر کارگران ساختمانی گذاشته شد
  • (ویدئو) چرا دولت سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی را اجرا نکرد؟
  • پروژه دریافت لیست هوشمند حق بیمه کارگاه‌ها در استان فارس آغاز شد
  • کلاه بیمه ای بر سر کارگران ساختمانی
  • دومین نمایشگاه انفرادی «نگاهی به خراسان شمالی» برگزار می‌شود