Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-27@22:45:05 GMT

مهمترین دلیل حجاب، حفظ خانواده است

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۴۸۲۳۰

مهمترین دلیل حجاب، حفظ خانواده است

حجت الاسلام والمسلیمن سیدمجتبی حسینی یمین، با بیان اینکه مهمترین دلیل حجاب، حفظ خانواده است، گفت: در جامعه باید توجه مثبتی به بی‌حجابی نداشته باشیم چرا که اگر فرد بی‌حجابی توجه مثبت ببینید دوباره آن کار را تکرار می‌کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام والمسلمین سیدمجتبی حسینی یمین، استاد حوزه و دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار عصر همدان؛ با بیان اینکه دین اسلام حجاب، حیا و عفت را برای زن و مرد واجب دانسته است، گفت: همانطور که می دانیم روان خانم ها مطلوب است و روان آقایان طالب به همین دلیل تاکید شده آقایان نفس خود را کنترل و خانم ها در محیط خانواده مطلوب باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه اصلی‌ترین علت حجاب حکم تعبدی خداوند است، افزود: این دلیل فقط برخی افراد را قانع می کند اما بشر مدرن بیش از اینکه تعبد گرایانه به مسائل نگاه کند با استدلال به دنبال بسیاری از مسائل است و نیازمند دلایل بیشتری می باشد.

حسینی یمین با اشاره به سخن شهید مطهری در کتاب مسئله حجاب مبنی بر اینکه فرمودند به شیوه صحیح به مسئله حجاب ورود نکردیم، تصریح کرد: معمولا در مسئله حجاب بیان می شود که زن آزاد باشد یا محدود، در حالی که اصل مسئله حجاب آن است که خانم رایگان در دسترس قرار گیرد یا غیر رایگان؟

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه حکمت حجاب سه بعد فردی، خانوادگی و اجتماعی دارد، گفت: دلیل فردی حجاب بالابردن ارزش زن است و در جایی که مطلوبیت پایین می آید ارزش زن نیز کم می شود.

آقایان شهوتران، بزرگترین مدافعان بدحجابی اند

وی با اشاره به این که خانم ها در طول تاریخ فهمیدند برای حفظ ارزش خود باید پوشیده باشند، افزود: آقایان شهوتران، بزرگترین مدافعان بدحجابی اند و اگر خانمی خود را راحت در اختیار چشم دیگران قرار دهد از ارزش خود کم می کند.

حسینی یمین با تاکید بر اینکه اهمیت خانواده، از فرد و جامعه مهم‌تر است، اظهار کرد: خانواده محل رشد فرد و سلول جامعه است و اگر این بنیان را از بین ببریم جامعه دچار مشکل می شود.

نارضایتی جسمی و جنسی، علت ۵۷ درصد طلاق ها

استاد حوزه و دانشگاه حجاب را کمربند ایمنی خانواده دانست و گفت: بر اساس آمار مرکز سلامت، علت ۵۷ درصد طلاق ها نارضایتی جسمی و جنسی است و این نارضایتی با مقایسه زوجین در فضای مجازی و حقیقی و بالا رفتن انتظاراتشان از یکدیگر به وجود می آید.

وی با بیان اینکه طبق بررسی و تحقیقاتی که اخیرا توسط جهاد دانشگاهی همدان صورت گرفته است ۶۱ درصد طلاق ها به دلیل خیانت است، خاطر نشان کرد: وقتی در جامعه دائما فاکتور زیبایی مد نظر باشد و ویژگی هایی همچون استعداد و انسانیت مطرح نباشد بنیان خانواده ها به نابودی می رود.

 حسینی یمین ادامه داد: وقتی زیبایی اولویت اصلی در انتخاب همسر باشد باعث رقابت می شود و به همین دلیل رتبه اول عمل زیبایی در جهان و رتبه اول تا سوم استفاده از لوازم آرایشی مختص ایران است.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه امروزه ۴۰۰ هزار دختر بالای ۳۵ سال داریم، گفت: بیشترین علت بالارفتن سن ازدواج آن است که حجاب در جامعه کمرنگ و دسترسی به دختران زیاد شده است.

وی با بیان اینکه 2 مستند انقلاب جنسی و ایکسونامی نشان دهنده اتفاقاتی است که به علت بی بند و باری در غرب رخ داده است، خاطر نشان کرد: تولد ازدواج سفید در غرب و بازتولید آن در کشور ما از دیگر مشکلاتی است که در خانواده ها ایجاد شده و همین موضوع باعث بالارفتن آمار کودکان تک والدینی و سقط جنین در غرب شده است.

مهمترین دلیل حجاب، حفظ خانواده است

استاد حوزه و دانشگاه گفت: مسئله ای که این روزها بیان می شود حجاب اجباری است که البته اصل حجاب قانونی است و هر قانونی اجبار دارد.

وی با اشاره به اینکه حجاب جنبه فردی محض ندارد، تصریح کرد: حجاب جنبه فردی و اجتماعی دارد و به این دلیل حجاب را قانون گذاری کردیم.

حسینی یمین با بیان اینکه با قانونی بودن حجاب تا حدی موافق است، اظهار کرد: قانون برخورد با افراد بی حجاب باید در مورد کسانی اجرا شود که سازمان یافته ترویج بی حجابی می کنند و زمینه های بی حیایی در جامعه را فراهم می آورند.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: در امر به معروف مامور به وظیفه نیستیم بلکه مامور به نتیجه ایم پس اگر گشت ارشاد با دختر بد حجابی رفتار خوبی نکند در بهترین حالت اگر حجاب فرد بدتر نشود، بهتر هم نخواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه امروزه دغدغه همه حجاب است، گفت: در جامعه باید توجه مثبتی به بی حجابی نداشته باشیم چرا که اگر فرد بی حجابی توجه مثبت ببینید دوباره آن کار را تکرار می کند.

برخورد تبعیضی با مسئله بد حجابی توسط صدا وسیما مسخره است

 حسینی یمین با اشاره به اینکه برخورد تبعیضی با مسئله بد حجابی بسیار ناپسند است، افزود: نمونه این رفتار را در جشنواره فجر می بینیم که بازیگر بدحجاب روی صحنه می رود و تصویر از دور نشان داده می شود اما صدا وسیما در راهپیمایی ها و انتخابات خانم بد حجاب را به راحتی نشان می دهد و این مسخره است.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: اگر صداوسیما قائل است که باید تبلور جامعه باشد پس بازیگران را هم نشان بدهد چرا که قائل به نشان دادن حقیقت ها می باشند.

وی با بیان اینکه به رسمیت شناختن مانتوی خوب به عنوان حجاب، مسئله مهمی است، اظهار کرد: حجاب چادر، عالی است اما مانتو نیز حجاب محسوب می شود و این صحبت مراجع تقلید است که متاسفانه توسط متدینین به رسمیت شناخته نمی شود.

 حسینی یمین با اشاره به اینکه حجاب تحمیلی به هیچ وجه درست نیست، گفت: فایده به رسمیت شناخته شدن حجاب مانتو این است که در بازار مانتوهایی مناسب سن جوانان که پوشیده هم باشند پیدا می شود.

استاد حوزه و دانشگاه با تاکید براینکه نباید دین تحمیل شود، افزود: شهید بهشتی در روزهای اول انقلاب فرمودند من خواهش می کنم دین و انقلاب را تحمیل نکنید، انقلاب با آزادی به وجود آمد.

وی به صحبت دیگری از شهید مطهری اشاره کرد و گفت: وقتی شهید مطهری گفتند نقاب زدن خانم ها لازم نیست فردی به ایشان گفت این گونه ملت بی حیا می شوند؛ ایشان در پاسخ گفتند من به دلیل مصلحت، حقیقت را کتمان نمی کنم چرا که دین اسلام نقاب زدن را از خانم ها نخواسته است.

حسینی یمین در پایان با بیان اینکه اگر می خواهیم وضعیت حجاب در کشور اصلاح شود ابتدا باید اشتباهات گذشته خود در مسئله حجاب را بپذیریم، عنوان کرد: باید فضای گفتمان ایجاد شود و حقیقت حجاب برای همه روشن شود در غیر این صورت وضعیت حجاب بدتر خواهد شد.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: استاد حوزه و دانشگاه حسینی یمین مسئله حجاب دلیل حجاب بی حجابی خانم ها بد حجاب بی حجاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۴۸۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استرس یکی از مهمترین عوامل از بین رفتن آرامش در کانون خانواده است

 ریحانه راحتی مسئول واحد سلامت روان مرکز بهداشت میرجاوه گفت: افرادی که در خانواده استرس دارند معمولا پرخاشگری زیادی از خود نشان می دهند و این موضوع روی کودکان هم تاثیر منفی دارد

وی افزود: استرس در کانون خانواده را می‌توان با تکنیک های موثر که کارشناسان سلامت روان آموزش می‌دهند کنترل نمود.

ریحانه راحتی گفت:  در سه ایستگاه مستقر در بهزیستی ،بخشداری و مراکز بهداشتی شهری و روستایی به مراجعین و کارکنان ادارات  شهرستان میرجاوه به مناسبت هفته سلامت خدمات حوزه سلامت روانی، اجتماعی و پیشگیری از اعتیاد  توسط کارشناسان سلامت روان مرکز بهداشت ارائه می شود

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • رادان: هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم
  • حجاب و عفاف؛ مهمترین محور سخنان خطیبان نماز جمعه شهر‌های گلستان
  • سردار رادان: دشمن می‌خواهد از خاکریز حجاب بگذرد / اگر موفق شود دیگر چیزی برای ما نخواهد ماند
  • سردار رادان: دشمن می‌خواهد از خاکریز عفاف و حجاب بگذرد
  • هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم/ بی حجابی باعث بی عفتی می شود
  • سردار رادان: دشمن می‌خواهد از خاکریز عفاف و حجاب بگذرد | تیرهایی را که به سمت ما رها می شود مبارک می دانیم
  • استرس یکی از مهمترین عوامل از بین رفتن آرامش در کانون خانواده است
  • حجاب، مهم‌ترین پایه استواری تدین خانواده و جامعه است
  • آب مهمترین مسئله در شرق اصفهان است
  • فضای مجازی باید باعث افزایش انسجام جامعه شود