Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام نصیرایی با انتقاد از کوتاهی وزارت ارتباطات در راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات، گفت: متاسفانه این وزارت ارتباطات تولید محتوای شبکه ملی اطلاعات را جزو وظایف خود نمی‌داند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام «مجید نصیرایی» صبح امروز (۲۶ تیر) در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: در این مدت مجلس شورای اسلامی برنامه های خود را آغاز کرده است و خوشبختانه فرمایشات رهبر معظم انقلاب انرژی ما را مضاعف و مسیر را شفاف کرد و البته مسئولیت سنگینی متوجه مجلس شورای اسلامی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده مردم طبس، بشرویه، فردوس و سرایان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کمیسیون ها تشکیل و به سرعت در حوزه های تخصصی کارها را پیگیری می کند، افزود: طرح ها نیز در دستور کار مجلس قرار می گیرد و اکنون مسکن یکی از مهمترین کارهای که مجلس دنبال می کند و امیدواریم حرکتی شکل بگیرید تا حداقل بخشی از مشکلات مردم و قیمتهای مسکن کاهش یابد.

 

وی با اشاره به عضویت خود در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: تاکنون چهار جلسه در این کمیسیون برگزار شده که بیشتر به بررسی و تعیین اولویت های اختصاص داشته است.

 

حجت الاسلام نصیرایی بیان کرد: مسئله ازدواج آسان، فضای مجازی، جمعیت از ماموریت های کمیسیون فرهنگی مجلس است.

 

نماینده مردم طبس، بشرویه، فردوس و سرایان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه راه اندازی شبکه ملی اطلاعات از مهمترین مطالبات رهبر معظم انقلاب بوده که باید وزارت ارتباطات در این راستا اقدام می کرد اما متاسفانه کوتاهی های جدی در این زمینه وجود دارد، گفت: قانون فعلی وزارت ارتباطات را متولی می داند اما متاسفانه این وزارت، تولید محتوای شبکه ملی اطلاعات را جزو وظایف خود نمی‌داند و می گوید  زیرساخت شبکه ملی اطلاعات بر عهده وزارت ارتباطات و لایه محتوایی و خدمات آن بر عهده مسئولان دیگر است!

 

وی افزود: اکنون فرصت فضای مجازی در اختیار شبکه های معاند است که تیشه به ریشه همه ارزش های جامعه اسلامی می زنند.

 

حجت الاسلام نصیرایی با اشاره به اینکه از مجموعه های مختلف در کمیسیون فرهنگی مجلس حضور یافتند و طرح های کارشناسی شده بسیار خوبی ارائه کردند، گفت: اما متاسفانه علاوه بر اینکه وزارت ارتباطات خود هیچ اقدامی انجام نمی دهد بلکه به مجموعه های دیگر نیز  اجازه ورود به میدان فضای مجازی و تولید محتوا نمی دهد تا این فرصت در اختیار جریان انقلابی قرار داده شود.

 

نماینده مردم طبس، بشرویه، فردوس و سرایان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حمایت از پیام رسان های داخلی در اولویت موضوع فضای مجازی است، افزود: در این راستا جلساتی در کمیسیون فرهنگی برگزار می شود تا با فوریت به فرمایشان رهبر معظم انقلاب لبیک بگوییم.

 

حجت الاسلام نصیرایی به اهمیت مسئله جمعیت اشاره و بیان کرد: مقرر شده یک کمیسیون ویژه در رابطه با مسئله جمعیت و خانواده در مجلس شورای اسلامی تشکیل شود تا این مسئله با جدیت پیگیری کنیم.

 

به گفته وی رهبر معظم انقلاب در دیدار اعضای شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در آذرماه سال ۹۲ فرمودند: «مسئله‌ی جمعیّت یکی از خطراتی که وقتی انسان درست به عمق آن فکر می‌کند، تن او میلرزد ... مسئله‌ی جمعیّت را جدّی بگیرید؛ جمعیّت جوان کشور دارد کاهش پیدا می‌کند. یک جایی خواهیم رسید که دیگر قابل علاج نیست».

 

نماینده مردم طبس، بشرویه، فردوس و سرایان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید تفکر انقلابی و مدیریتی که برای ایران موشک ساخته است در مسئله اقتصادی نیز ورود پیدا کند.

 

حجت الاسلام نصیرایی با اشاره به وضعیت مسکن در کشور، گفت: ظرفیت های فراوانی در بحث زمین وجود دارد که باید برای نیازمندان و محرومان واقعی تامین شود و از ظرفیت فنی و مهندسی سپاه و ظرفیت اقتصادی مجموعه های مانند بنیاد برکت، آستان قدس و کمک های مردمی و گروه های جهادی کمک گرفته شود تا با سرعت مشکل مسکن نیازمندان حل شود.

 

وی با بیان اینکه میانگین اجاره بهای مسکن در تهران بالای پنج میلیون تومان است، تصریح کرد: طرحی برای ساماندهی مسکن آماده شد که به سرعت در مجلس شورای اسلامی دنبال می شود.

 

حجت الاسلام نصیرایی با اشاره به اینکه در همین ابتدای آغاز به کار  مجلس شورای اسلامی در برخورد با مسئله فساد سربلند شد، افزود: نمایندگان مجلس نشان دادند که در مسئله فساد قصد هیچ‌گونه مماشاتی ندارند.

 

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/375

منبع: شبستان

کلیدواژه: کوتاهی وزارت ارتباطات شبکه ملی اطلاعات افزایش جمعیت فردوس و سرایان در مجلس شورای اسلامی حجت الاسلام نصیرایی شبکه ملی اطلاعات نماینده مردم طبس رهبر معظم انقلاب وزارت ارتباطات کمیسیون فرهنگی فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۴۸۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید پدافند غیر عامل بر ضرورت ارتقای امنیت پیام‌رسان‌های داخلی

به گزارش خبرگزاری مهر، نخستین جلسه کمیته پدافند غیرعامل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در سال جاری با حضور، سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، سردار فرجی پور جانشین و معاونین قرارگاه سایبری کشور، سعید رحیمی معاون ارتباطات و فناوری اطلاعات این سازمان و معاونان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، مدیرکل حوزه وزارتی، روسای سازمان‌ها، شرکت‌های تابعه و اپراتورهای تلفن همراه برگزار شد.

در ابتدای این جلسه سردار جلالی به تحلیل جامعی از عملیات وعده صادق در پاسخ به تحرکات رژیم صهیونیستی و نتایج و آثار راهبردی این عملیات در تغییر معادلات نظامی منطقه پرداخت.

وی در ادامه با توجه به ماهیت کارکردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، به تبیین تهدیدات متصور در این حوزه و ضرورت انجام اقدامات برای افرایش پایداری و تاب آوری زیرساخت‌های این حوزه پرداخت.

در ادامه گزارشی از اقدامات پدافند غیرعامل در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات از سوی مسئولان وزارت ارتباطات ارائه شد.

بررسی آخرین وضعیت و پیش‌بینی تهدیدات و اجرای اقدامات فوری برای امن‌سازی زیرساخت‌های ارتباطی و مخابراتی و ارتباطات حداقلی در زمان بحران، اتخاذ تدابیر لازم برای ارتقای امنیت و صیانت از مراکز، حوضچه‌ها و خطوط ارتباطی مهم، اجرای طرح نظارت هوشمند و تصویری و ضرورت انجام اقدامات فوری و اولویت‌دار برای ارتقا امنیت سکوها، خدمات‌رسان‌ها و پیام‌رسان‌های داخلی و برگزاری مستمر رزمایش‌ها به ویژه رزمایش‌های شبکه ملی اطلاعات از دیگر مواردی بود که در این جلسه بررسی شد.

کد خبر 6092975 هادی رضایی

دیگر خبرها

  • توسعه ارتباطات سیار با نصب و راه‌اندازی دکل اینترنت سرعت در قلعه خواجه
  • پخش برنامه‌های تبلیغاتی نامزد‌های انتخابات از شبکه سهند
  • هم اندیشی بین المللی اصحاب ادیان و مسئله غزه برگزار می شود
  • ارتقای سایت تلفن همراه روستای مزرعه میر‌ها شهرستان اردکان
  • رئیسی ۲ قانون را ابلاغ کرد
  • تخصص بدون تعهد و تعهد بدون تخصص زمینه‌های فساد را ایجاد می‌کند
  • چرا موافقت نامه همکاری امنیت اطلاعات ایران و روسیه در شورای نگهبان بررسی نشد؟!
  • تاکید پدافندغیرعامل بر ضرورت ارتقا امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • تاکید پدافند غیر عامل بر ضرورت ارتقای امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • با سفارش نمی‌توان مأموریت مبارزه با فساد را دنبال کرد