Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-06@17:17:24 GMT

تولید نفت اوپک 2 میلیون بشکه در روز افزایش می‌یابد

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۴۹۴۲۶

تولید نفت اوپک 2 میلیون بشکه در روز افزایش می‌یابد

اوپک پلاس تصمیم گرفت که طرح کاهش تولید نفت را که 9.7 میلیون بشکه در روز بود به 7.7 میلیون بشکه برساند، مفهوم آن این است که این سازمان تولید نفت خود را نسبت به قبل 2 میلیون بشکه افزایش می‌دهد.

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، اوپک پلاس تصمیم گرفت که میزان کاهش تولید نفت خود را که پیش از این براساس اجرای «طرح کاهش تولید نفت» 9.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

7 میلیون بشکه بود، به 7.7 میلیون بشکه کاهش دهد، مفهوم آن این است که این سازمان تولید نفت خود را نسبت به قبل 2 میلیون بشکه در روز افزایش خواهد داد. 

اعضای اوپک‌پلاس هدف از این تصمیم را بهبود وضعیت اقتصادی جهان پس از همه‌گیر شدن کرونا اعلام کردند که از نظر آنها میزان تقاضای نفت افزایش خواهد یافت، آنها معتقدند که افزایش 2 میلیون بشکه‌ای نفت با توجه به افزایش تقاضایی که پیش‌بینی شده است، بر بازار تأثیر منفی نخواهد گذاشت، البته اعضای اوپک پلاس این را هم گفته‌اند که شیوع موج دوم کرونا احتمالاً بر متعادل ساختن بازار عرضه و تقاضای نفت تأثیر گذاشته و شرایط را پیچیده‌تر خواهد کرد. 

براساس گزارش رویترز، کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و هم‌پیمانانش که در مجموع به اوپک پلاس معروف شده‌اند، میزان تولید نفت خود را از ماه می 9.7 میلیون بشکه در روز که معادل 10 درصد کل عرضه نفت است کاهش داده‌اند. این اقدام پس از آنکه ویروس کرونا یک‌سوم تقاضای نفت را تحت‌تأثیر قرار داد، تصمیم‌گیری شد. 

عبدالعزیر بن سلمان وزیر انرژی عربستان اعلام کرد: از ماه آگوست بر میزان کاهش تولید نفت اعضای اوپک پلاس تا ماه دسامبر 7.7 میلیون بشکه خواهد بود. 

وی همچنین گفته است که تأثیر این کاهش به دلیل اینکه برخی کشورها در فاصله ماه‌های می تا ژوئن نفت اضافی تولید کردند، می‌تواند بسیار عمیق‌تر باشد. 

برساس این گزارش، قیمت نفت پس از اجرای این طرح، از حدود 16 دلار در ماه آوریل که کمترین میزان 21 سال گذشته محسوب می‌شد، به بشکه‌ای 43 دلار رسید. 

این گزارش می‌نویسد بهبود قیمت نفت از سوی دیگر موجب شد برخی تولیدکنندگان نفت آمریکا تولید خود را ادامه دهند و به همین دلیل است که کشورهایی مثل روسیه و اوپک که وابستگی زیادی به درآمدهای نفتی دارند بسیار مراقب هستند که افزایش قیمت نفت آنقدر نباشد تا فرصتی را برای افزایش تولید رقیب نفتی خودشان یعنی آمریکا بدهند.

روز سه‌شنبه اوپک اعلام کرده بود که میزان تقاضا در سال 2021، 7 میلیون بشکه در روز بهتر خواهد شد که البته در سال جاری این رقم 9 میلیون بشکه در روز کاهش یافته است. 

آنطور که رویترز براساس مشاهده افراد اوپک پلاس می‌گوید، این سازمان نگرانی شدید درباره موج دوم ویروس کرونا و تأثیر آن در بازار نفت دارد و گفته است که موج دوم کرونا می‌تواند میزان تقاضا را تا 11 میلیون بشکه در روز کاهش دهد. 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: اوپک نفت بشکه اقتصاد نفت اوپک میلیون بشکه در روز تولید نفت خود کاهش تولید نفت اوپک پلاس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۴۹۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش فواصل بهداشتی تولید را افزایش می‌دهد

به گزارش خبرگزاری مهر، مدیر صدور مجوزهای نظام مهندسی گفت: در ۵ سال گذشته حدود ۳۰ درصد کل درخواست مجوزها به بحث حرایم و فواصل بهداشتی رد شده است.

زمانی در پاسخ به پرسشی مبنی بر ضرورت بازنگری فواصل بهداشتی در حوزه کشاورزی و دامداری افزود: با عنایت به مطالبات مردمی که طی این سال‌ها داشته‌ایم، تقاضای رو به رشد سرمایه گذاری در بخش کشاورزی، وجود واحدهای فعال که دارای سابقه تولید هستند و بدون مجوز، تولید می‌کنند و مهم‌تر از همه با عنایت به این که بعد از یک دهه از آخرین ابلاغیه مربوط به فواصل بهداشتی گذشته، ضروری است که برای افزایش تولید، بازنگری در فواصل و حرایم بهداشتی، که اماکن دامی با یکدیگر دارند، انجام شود.

وی تصریح کرد: بعد از آخرین ابلاغیه که در خصوص فواصل بهداشتی داشته‌ایم، هم اکنون با وجود افزایش تکنولوژی و افزایش سطح بهداشت، مسئولان سازمان دامپزشکی و نظام دامپزشکی نیز احتمالاً راغب هستند که این فواصل را به نفع تولیدکننده کاهش دهند.

زمانی در ادامه تاکید کرد: ما نیز به عنوان متصدی بخش صدور مجوز و تسهیل در بخش صدور مجوز، ضروری است که فاصله بین واحدهای تولیدی را کم کنیم. به همین منظور باید اجرای این روند را به عوامل دیگری محول کنیم، از جمله استفاده از موازین بهداشتی، فنی و تکنولوژی‌های جدید و نیروهای انسانی که دامپزشک‌ها هستند در سازمان دامپزشکی و نظام دامپزشکی و مسئولان فنی بهداشتی که ما در مزارع تولیدی داریم، همه باید دست به دست هم بدهند و بتوانند بهره برداران، متقاضیان طعم شیرین این تعدیل و کاهش فواصل را بچشند و مهم‌تر از همه ما بتوانیم این تغییر را حداقل بر روی سفره‌های مردم بیشتر حس کنیم، چون مطمئناً این تغییر منجر به افزایش تولید خواهد شد.

‌بر اساس قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار، این فاصله‌ها با هدف جذب سرمایه در بخش کشاورزی و استفاده بهینه از منابع تولیدی بخش کشاورزی، تعدیل می‌شود.

فواصل بهداشتی متراژ معینی بین واحدهای تولید محصولات کشاورزی است که گرفتن مجوز را برای برخی‌ها سخت‌تر کرده است.

دستورالعمل مربوط به این فواصل نخستین بار در سال ۱۳۵۰ تدوین شد، اما بازنگری آن اجرایی نشد.

کد خبر 6096815

دیگر خبرها

  • صادرات نفت عراق کاهش یافت
  • صادرات نفت ونزوئلا کاهش یافت
  • واردات نفت خام آسیا در ماه آوریل کاهش یافت
  • احتمال تداوم کاهش تولید نفت خام اوپک‌پلاس
  • تولید ۵ میلیون و ۲۸۰ هزار تن محصولات کشاورزی در آذربایجان شرقی
  • کاهش فواصل بهداشتی تولید را افزایش می‌دهد
  • دو عامل چاقی که دور از ذهن هستند
  • مقام سابق نفت آمریکا به اقدام به تبانی با اوپک متهم شد
  • استرس زیاد و کمبود خواب، وزن را افزایش می‌دهد
  • همکاری اوپک با عراق و قزاقستان برای جبران مازاد نفت