Web Analytics Made Easy - Statcounter

جعفری عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اراک با اشاره به کارشکنی‌های کره جنوبی در آزادسازی پول‌ها و دارایی‌های کشور، گفت: وزارت امور خارجه باید از طریق رایزنی‌های دیپلماسی این موضوع را جدی‌تر پیگیر کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جعفری عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اراک در گفتگو با دیارآفتاب؛ با اشاره به کارشکنی‌های کره جنوبی در آزادسازی پول‌ها و دارایی‌های کشور، گفت: متأسفانه ۹ میلیارد دلار از دارایی‌های ایران که عمدتاً درآمد حاصل از فروش نفت بوده توسط کره جنوبی بلوکه‌شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: درگذشته بخش قابل‌توجهی از نفت را به کره جنوبی صادر و در قبال آن کالاهایی نیز دریافت می‌کردیم ، ولی امروز که این مسیر قطع‌شده کره هم ارتباط خود را با کشورهایی همچون آمریکا قوی‌تر کرده و این دلیلی بر برنگرداندن منابع ایران به داخل کشور توسط کره است.

عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اراک بابیان اینکه بلوکه کردن اموال و دارایی ایران توسط کره جنوبی پیامدهای برای دولت و بخش خصوصی دارد که باید به آن توجه شود، گفت: وزارت امور خارجه باید از طریق رایزنی‌های دیپلماسی این موضوع را جدی‌تر پیگیر کند.

وی افزود: البته قطع روابط سیاسی ممکن است در این شرایط به صلاح کشور نباشد ولی ورود انبوه کالا به داخل کشور قطع‌شده و خیلی از صنایع ما با تولیدات جایگزین خلأ کالاهای کره‌ای را انجام می‌دهند و این یک فرصت است.

جعفری با اشاره به اینکه عدم برگرداندن اموال ایران توسط کره هم یک تهدید و هم یک فرصت می تواند باشد، افزود: فرصت آن برای تولید کنندگان و صنایع داخلی ایجاد شده که می توانند با رونق تولید خلاء ها را در کشور پر کنند و تهدید آن اموالی است که می تواند راهگشای بسیاری از مشکلات کشور باشد.

وی اظهار داشت: متأسفانه در سال گذشته به دلیل اینکه بخش قابل توجهی از مرزهای کشور را به روی کالاهای کره ای باز کردیم بخش قابل توجهی از کالاهای بازار را پر کردند و به طور مثال در بخش لوازم خانگی آسیب های زیادی به تولید داخلی زدند و بخش عمده ای از صنایع کشور را زمین گیر کردند.

عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اراک با بیان اینکه رفتار امروز کره جنوبی باید برای دولتمردان و بخش خصوصی درس عبرتی باشد، گفت:زمانی کره جنوبی شریک دوم تجاری ایران بود ولی امروز در شرایطی این کارشکنی ها را انجام می دهد که از وضعیت مشکلات بانکی ایران آگاه است.

وی خاطر نشان کرد: ایران باید دایره ارتباطی خود را با کشورهای دوست و همسایه و به خصوص کشورهایی که مشکل تبادل مالی با آنها نداریم بیشتر کند و روابط اقتصادی را با این کشورها توسعه دهد و کشورهایی که در سخت ترین شرایط در کنار ایران بودند و توانستند بخشی از مشکلات را حل کنند امروز می توانند جای کره جنوبی را پر کنند.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: معادن و کشاورزی اراک عضو اتاق بازرگانی کره جنوبی توسط کره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۴۹۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کره شمالی : بدترین وضعیت حقوق بشر در جهان را در آمریکا داریم

سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی در واکنش به گزارش وضعیت حقوق بشری وزارت خارجه آمریکا درباره این کشور گفت: بدترین وضعیت حقوق بشری را در جهان در ایالات متحده داریم که با سرکوب سیستماتیک، رویارویی قومی و مذهبی در آنجا ادامه دارد.   به گزارش ایسنا، سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی در بیانیه‌ای که در رسانه دولتی این کشور منتشر شد، گفته است: «وزارت امور خارجه کره شمالی انتشار گزارش حقوق بشر توسط وزارت امور خارجه آمریکا بر اساس دروغ، جعل، تعصب و خصومت را قاطعانه محکوم و رد می‌کند و آن را اقدامات مداخله جویانه واشنگتن در امور داخلی کره شمالی می‌داند.»   به نقل از خبرگزاری تاس، در ادامه این بیانیه همچنین آمده است: «آیا در ایالات متحده نقض جدی حقوق بشر از جمله سرکوب سیستماتیک مردم خود، رویارویی قومی و مذهبی و جنایات مختلف خشونت آمیز را شاهد نیستیم؟»   وی همچنین به ادعای مقام‌های آمریکایی درباره ضرورت نفوذ اطلاعاتی در کره اشاره کرد و ادامه داد: این نمایش یک دسیسه سیاسی بسیار بدخواهانه و یک چالش سیاسی خطرناک است که هدف آن تخریب نظام ما از درون است. واکنش پیونگ یانگ به این اقدامات هیچ محدودیتی ندارد.»   ۲۳ آوریل سال جاری میلادی، وزارت امور خارجه آمریکا گزارشی درباره وضعیت حقوق بشر در جهان منتشر کرد که نارضایتی تعدادی از کشورها از جمله مجارستان، ویتنام، مکزیک، پاکستان و ترکیه را برانگیخت.   ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز خاطرنشان کرد که این گزارش صرفا نمایش استانداردهای دوگانه نیست، بلکه یک تبعیض نژادی آشکار است. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • چین معافیت تعرفه‌ای واردات محصولات آمریکایی را تمدید می‌کند
  • نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه
  • سپاه بزرگ‌ترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • سپاه بزرگترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • ایران به توسعه اقتصادی مبتنی بر منافع کشورهای منطقه اهتمام دارد
  • امیرعبداللهیان بر استمرار همکاری های دو کشور در عرصه های بین المللی تاکید کرد
  • امیرعبداللهیان روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • سفر اردوغان به آمریکا به تعویق افتاد
  • کره شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشر در جهان را در آمریکا داریم
  • کره شمالی : بدترین وضعیت حقوق بشر در جهان را در آمریکا داریم