Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رییس پلیس پیشگیری ناجا با تاکید بر لزوم بهره گیری از فناوری‌های نوین برای توسعه خدمات رسانی مطلوب به مردم از راه اندازی دبیرخانه دائمی و کارگروه‌های تخصصی هوشمند سازی در پلیس پیشگیری خبر داد. تاریخ انتشار: 12:25 - 26 تير 1399 - کد خبر: ۶۳۸۰۷۲

خبرگزاری میزان - سردار مهدی معصوم بیگی در حاشیه جلسه هم اندیشی با موضوع هوشمندسازی ماموریت‌های پلیس پیشگیری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: مردمی بودن پلیس و تغییرات و پیچیدگی‌های زندگی اجتماعی که به دنبال خود افزایش حجم ماموریت‌های پلیس در حوزه کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها را به دنبال دارد، هوشمندسازی در پلیس را به امری ضروری تبدیل کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام ارشد انتظامی هوشمندسازی و به روز بودن را از مولفه‌های محوری هویت پلیس کارآمد در جامعه دانست و تصریح کرد: امروز میدان خلاقیت‌ها و ایده‌های نو و هوشمندانه است و سازمانی در این برهه تاریخی قدرتمند و قوام خواهد داشت که هوشمندانه از دانش روز بهره گیری و اثربخشی و کارآیی سازمانی را ارتقاء دهد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر هوشمندسازی ضرورت سازمانی و راهبرد ناجاست، ادامه داد: با راه اندازی دبیرخانه دائمی و کارگروه‌های تخصصی هوشمندسازی در پلیس پیشگیری ان شاءالله شاهد تحولی نو در عرصه خدمات رسانی به مردم، ارتقاء عملکرد و مقابله با جرایم به شکل هوشمندانه خواهیم بود.

سردار معصوم بیگی با بیان اینکه روزانه هزاران ماموریت مختلف و انواع گوناگون خدمات انتظامی و اجتماعی توسط کلانتری‌ها و پاسگاه‌های سراسر کشور به اقشار مختلف ارائه می‌شود، گفت: نیازمندی روزانه مردم به خدمات کلانتری بر ضرورت هوشمندسازی این خدمات افزوده است، لذا پلیس پیشگیری با اتخاذ این رویکرد در صدد است با راه اندازی و معرفی کلانتری دیجیتال سرعت و کیفیت پاسخگویی به مطالبات مردم را افزایش دهد.

بیشتر بخوانید: آمادگی تهران در برابر زلزله را منطقه‌ای بررسی کنید/ کدام مناطق تهران خطرناک ترند؟

وی با اعلام اینکه الزامات کلانتری دیجیتال و بخشی از زیرساخت‌های فنی مربوط به کلانتری هوشمند توسط کارشناسان فاوا به خوبی تبیین شده است، خاطرنشان کرد: پلیس پیشگیری با درک درست از وضعیت فعلی، تلاش گسترده‌ای را برای رسیدن به پلیس هوشمند آغاز کرده است که با راه اندازی دبیرخانه دائمی این بخش از اقدامات هوشمندسازی به سرعت به مرحله عملیاتی خواهد رسید.

سردار معصوم بیگی هوشمند سازی پلیس را مرحله گذر از پلیس سنتی به پلیس مدرن تعبیر کرد و از همه شرکت‌های دانش بنیان و مراکز علمی و دانشگاهی خواست تا به سهم خود ایفاگر نقش تحول در نیروی انتظامی باشند. 

انتهای پیام/ 

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: پلیس ناجا پلیس پیشگیری راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۵۰۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سارقان مدرسه در دام پلیس

سرهنگ محمدقاسم طرهانی، فرمانده انتظامی شهرستان ری گفت: با وقوع سرقت دوربین‌هایی مدار بسته از یک مدرسه در فروردین ماه امسال در محدوده "خاورشهر "، رسیدگی به موضوع در دستور کار عوامل تجسس کلانتری ۱۷۷ قرار گرفت.

وی افزود: تیم عملیات کلانتری خاورشهر با شیوه و شگرد خاص پلیسی، متهمان که ۲ مرد حدوداً ۳۳ الی ۳۵ ساله و از اتباع کشور همسایه بودند را شناسایی کردند.

این مقام انتظامی به شناسایی مخفیگاه متهمان اشاره و تصریح کرد: در شاخه دیگری از تحقیقات پلیسی هویت مالخر اموال مسروقه و مخفیگاه وی نیز در محدوده "خاورشهر" شناسایی شد.

سرهنگ طرهانی عنوان کرد: تیم عملیات پس از دریافت این اطلاعات مهم با هماهنگی‌های لازم با مرجع قضائی روز گذشته راهی مخفیگاه متهمان شدند و هر ۳ متهم (۲ سارق و مالخر) را در عملیات‌های منسجم دستگیر کردند.

وی افزود: در بررسی‌های اولیه، تمامی دوربین‌های به سرقت رفته از مدرسه کشف و به همراه متهمان به کلانتری منتقل شد.

فرمانده انتظامی شهرستان ری اظهار داشت: متهمان پس از انتقال به کلانتری خاورشهر در تحقیقات ابتدایی به جرم خود مبنی بر سرقت از مدرسه و ۵ فقره سرقت دیگر معترف شده و انگیزه خود را تامین نیاز‌های مالی عنوان کردند. 

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • «بسیج سازندگی» الگویی جدید از حکمرانی مردمی و خدمت بی‌منت است
  • آغاز پویش ملی سلامت دهان و دندان کودک
  • اراذل و اوباش قمه به‌دست در تبریز زمینگیر شدند
  • ۱۰ سال بعد از طرح تحول سلامت؛ سرمایه‌گذاری‌ بی‌سابقه برای سلامت مردم/ «این طرح نشان داد ظرفیت پاسخ دادن به نیازهای بزرگ کشور وجود دارد»
  • سارقان مدرسه در دام پلیس
  • «کارت هوشمند حج»؛ فناوری جدید عربستان برای حجاج
  • پیش‌ بینی ترافیک و زلزله با متاورس شهری
  • هوشمندسازی ساختمان: خانه‌ای که فراتر از تصورات شماست
  • راهکار سند تحول برای دستگیری سریع‌تر محکومان متواری چیست؟
  • پیش‌بینی ترافیک و زلزله با متاورس شهری | شهر هوشمند چگونه شهری است؟