Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراسم ترحیم و بزرگداشت امیر سرتیپ خلبان هوشنگ صدیق فرمانده اسبق نیروی هوایی ارتش، به‌صورت مجازی و بدون حضور جمعیت، در مسجد امام خمینی (ره) ستاد ارتش برگزار شد.

همزمان با هفتمین روز درگذشت امیر سرتیپ خلبان هوشنگ صدیق فرمانده اسبق نیروی هوایی ارتش، مراسم ترحیم و بزرگداشت آن فرمانده ولایی و انقلابی، بصورت مجازی و بدون حضور جمعیت در مسجد امام خمینی ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار و بصورت زنده از صفحه اینستاگرامی family_artesh پخش شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مراسم با حضور امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، حجت الاسلام والمسلمین عباس محمد حسنی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان عقیدتی سیاسی آجا، امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش، امیر سرتیپ محمد محمودی معاون اجرایی ارتش و علی صدیق فرزند برومند این امیر سرافراز در مسجد امام خمینی (ره) ستاد ارتش برگزار شد.

موفقیت نیروی هوایی در عملیات والفجر ۸ حاصل تدابیر امیر صدیق بود

امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده، فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حاشیه مراسم یادبود مرحوم امیر سرتیپ صدیق فرمانده اسبق این نیرو، در خصوص ویژگی‌های مرحوم امیر سرتیپ خلبان هوشنگ صدیق گفت: مرحوم امیر سرتیپ صدیق یکی از فرماندهان خوب و با تدبیر نهاجا بود که در برهه‌ای بسیار حساس مدیریت نیروی هوایی را برعهده گرفت. دوره‌ای که دشمن در آن مقطع شکست‌های بسیاری را متحمل شده بود و در صدد توسعه جنگ با حمله به شهرهای ایران بود.

بنابر گزارش مهر، وی ادامه داد: هدف دشمن از این اقدامات ایجاد جنگ روانی بر علیه مردم کشورمان و کشاندن مسئولان ایران به پای میز مذاکره بود. در چنین شرایطی پذیرفتن مسئولیت نیروی هوایی مسئولیت بسیار سختی بود، چراکه باید در مقابل ارتش رژیم بعث عراق ایستادگی می‌کرد. در این زمان امیر سرتیپ صدیق فرماندهی نیروی هوایی ارتش را برعهده گرفت.

فرمانده نهاجا در ادامه تدابیر امیر صدیق در انتخاب فرماندهانی همچون شهید بابایی را بسیار تأثیرگذار دانست و گفت: انتخاب‌های مناسب در کنار به کارگیری تدابیر مناسب بود که کمک کرد تا وی بتواند در آن شرایط سخت نیروی هوایی ارتش را به خوبی مدیریت کند.

امیرر سرتیپ نصیرزاده افزود: عملیات والفجر هشت یکی از عملیات‌های مهم نیروی هوایی ارتش بود که در زمان فرماندهی مرحوم امیر سرتیپ صدیق و با تدابیر هوشمندانه وی اجرا شد که در نتیجه آن بخش بسیاری از نیروی هوایی عراق نابود شد.

امیر سرتیپ صدیق پایه‌گذار نهضت قطعه‌سازی در نیروی هوایی بود

حجت‌الاسلام والمسلمین عباس محمدحسنی، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در مراسم بزرگداشت امیر سرتیپ خلبان هوشنگ صدیق فرمانده اسبق نیروی هوایی ارتش که به‌صورت مجازی و بدون حضور جمعیت در مسجد امام خمینی (ره) ستاد ارتش برگزار شد، با تسلیت درگذشت امیر سرتیپ هوشنگ صدیق به محضر فرماندهی معظم کل قوا، فرمانده کل ارتش و ملت شریف ایران اسلامی، گفت: سخن در خصوص کارنامه جهادی امیر سرتیپ خلبان هوشنگ صدیق بسیار زیاد است اما به دلیل محدودیت زمانی به بخشی از آن اشاره می‌کنم.

بنابر گزارش مهر، نماینده ولی فقیه در ارتش با بیان اینکه امیر سرتیپ خلبان صدیق در دوران فرماندهی بر نیروی هوایی خدمات بسیار ارزشمندی از خود بر جای گذاشت که تاریخ آنها را فراموش نمی‌کند، گفت: برقراری امنیت کشتی‌های تجاری و نفتکش در آبراه خلیج فارس که به‌موجب آن اقتصاد کشورمان در دوران هشت سال دفاع مقدس مصون ماند، از جمله این خدمات بود.

محمدحسنی با بیان اینکه حمله بسیار پرقدرت و کمرشکن و فلج‌کننده به پالایشگاه نفتی کرکوک که دشمن را با مشکلات بسیار جدی مواجه کرد نیز از جمله اقدامات ارزشمند و تأثیرگذار در دوران فرماندهی امیر سرتیپ خلبان صدیق بود، خاطر نشان کرد: پشتیبانی از عملیات‌های نظامی به ویژه عملیات والفجر هشت که بخشی از نتیجه آن ساقط شدن ۸۰ فروند از هواپیماها و بالگردهای دشمن بود در زمان فرماندهی این امیر سرافراز ارتش رخ داد تا جایی که کمر دشمن در این زمینه شکسته شد.

وی اذعان داشت: پایه‌گذاری یک حرکت بسیار مقدس و معنوی و در عین حال نظامی - راهبردی در نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در زمان فرماندهی امیر سرتیپ خلبان صدیق به ثمر نشست و آن بنیان نهادن جهاد خودکفایی و نهضت قطعه سازی در این نیروی الهی بود که به عنوان یکی از باقیات صالحات‌های این فرمانده جهادی و ولایی به شمار می‌رود.

۲۷۲۱۵

کد خبر 1410742

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ارتش جمهوری اسلامی ایران نیروی هوایی سرلشکر عبدالرحیم موسوی عملیات والفجر8 امیر سرتیپ خلبان هوشنگ صدیق ارتش جمهوری اسلامی ایران امیر سرتیپ خلبان صدیق مسجد امام خمینی صدیق فرمانده اسبق مرحوم امیر سرتیپ نیروی هوایی ارتش امیر سرتیپ صدیق ستاد ارتش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۵۰۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیروی دریایی امنیت شاهرگ اقتصادی کشور را تضمین کرده

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما، امیر دریادار ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش در جشنواره فرهنگی هنری روز ملی خلیج فارس واقع در میدان آزادی، اظهار داشت: من از خلیج فارس می‌آیم. ما هر ساله با اعزام دانشجویان دانشگاه‌های افسری به این منطقه، رشادت‌های رزمندگان اسلام در دوران هشت سال دفاع مقدس را برای آنها تشریح می‌کنیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به حماسه‌آفرینی شهیدان رئیسعلی دلواری، دریاقلی و دریابان بایندر، و همچنین اجرای عملیات پیروزمندانه «مروارید» در هفتم آذر ۱۳۵۹، گفت: ۲۹ فروردین ۱۳۶۷ نیز همرزمانم در خلیج فارس با ایستادگی در برابر آمریکا، افتخار آفریدند؛ عزیزانی که پیکرشان در قعر آب‌ها باقی ماند و خون پاک آنها برای همیشه در خلیج فارس می‌درخشد.

امیر دریادار ایرانی با بیان اینکه خلیج فارس برای ما اعضای نیروی دریایی، بسیار مقدس است، افزود: اقتدار امروز کشور مرهون خون شهدایی است که جانانه در آن مقطع تاریخی جنگیدند و با ایستادگی خود، اقتدار ایران اسلامی را به همه نشان دادند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش اضافه کرد: ما هم تلاش می‌کنیم تا این اقتدار را به شکل ویژه‌ای که در شأن ملت ایران است، به نمایش بگذاریم که البته تحقق این امر، وابسته به دعای خیر تمام مردم برای ما است.

امیر دریادار ایرانی خاطرنشان کرد: امروز هم ناوگروه‌های ما در آب‌های دوردست و اقیانوس‌ها در حال اسکورت کشتی‌های تجاری و نفتکش‌ها هستند. امنیت شاهرگ اقتصادی کشور مانند دوران دفاع مقدس برقرار و پرچم زیبای کشورمان در بالاترین نقطه، برافراشته است.

در پایان این مراسم با حضور فرمانده نیروی دریایی ارتش و جمعی از هنرمندان پیشکسوت کشور، پوستر روز ملی خلیج فارس رونمایی شد.

دیگر خبرها

  • امیر الهامی: پدافند هوایی ارتش در آمادگی بالای رزمی قرار دارد
  • پدافند هوایی ارتش در آمادگی بالای رزمی قرار دارد
  • بازدید امیر الهامی از سایت پدافند هوایی شهید علایی گناباد
  • نیروی دریایی امنیت شاهرگ اقتصادی کشور را تضمین کرده
  • پدافند هوایی در اوج آمادگی است
  • امروز پدافند هوایی در اوج آمادگی است
  • امروز ارتش و به‌ویژه پدافند هوایی در اوج آمادگی است
  • امیر واحدی: پایگاه «نوژه» قلب تپنده نیروی هوایی ارتش است
  • افزایش قدرت در حوزه نظامی عملیات «وعده صادق» را رقم زد
  • پایگاه شکاری چابهار یکی از یگان‌های عملیاتی و استراتژیک نیروی هوایی ارتش است