Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین توکلی کجانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: شهرستان ری با وجود انواع شهرک های صنعتی مانند شهرک شمس آباد، خاوران، شهرک انرژی و سایر لکه ها و نقاط صنعتی به یکی از مراکز عمده تولید استان تهران تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید طی هفت سال گذشته سیاست های خوبی برای توسعه صنعتی جنوب تهران اجرا کرده است، اضافه کرد: ایجاد شهرک صنعتی پوشاک، شهر فرودگاهی و منطقه ویژه اقتصادی از مهمترین برنامه های دولت درشهرستان ری بوده که باعث استقبال سرمایه گذاران شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توکلی ادامه داد: منطقه ویژه اقتصادی و شهر فرودگاهی با توجه به جانمایی در کنار فرودگاه بین الملی امام خمینی(ره) به عنوان دروازه ورودی کشور و کلان شهر تهران به عنوان بزرگترین بازار مصرفی کشور پتانسیل خوبی در حوزه جذب سرمایه گذاران خارجی و داخلی دارد.

این مسئول با اشاره به اینکه ایجاد شهر فرودگاهی در قالب منطقه آزاد تجاری و منطقه ویژه اقتصادی در بخشی از اراضی فرودگاه امام خمینی (ره) جهت ارائه خدمات بانکی، بیمه ‌ای و سایر خدمات از قبیل گردشگری، پزشکی، رفاهی و مشابه آن در دستور کار دولت قرار دارد، افزود: منطقه آزاد تجاری یکهزار و ۵۰۰ هکتار و منطقه ویژه اقتصادی ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار مساحت دارند.

توکلی در ادامه یکی از اولویت های اصلی دولت در شهرستان ری را رفع موانع تولید و مشکلات صاحبان صنایع برشمرد و یاد آور شد: دستگاه های اجرایی شهرستان ری طی سال های گذشته در قالب ستاد رفع موانع تولید بسیاری از مشکلات تولید کنندگان را در موضوعات وام بانکی، سرمایه در گردش، آب، برق، گاز و سایر موارد را تا حد امکان رفع کرده اند.

این مسئول خاطر نشان کرد: هم اکنون فرمانداری شهرستان ری از طریق وزارت نیرو به دنبال تخصیص بیشتر آب از سد ماملو به بخش های جنوب شهرستان ری به ویژه شهر حسن آباد و شهرک صنعتی شمس آباد است.

توکلی یادآور شد: امسال با توافقاتی که فرمانداری با شرکت توزیع برق استان تهران داشته است شاهد کاهش قطع برق و نوسانات آن در شهرک های صنعتی هستیم.

وی تاکیدکرد: مجموعه اقدامات دولت طی چند سال گذشته در شهرستان ری باعث شده است امروز شاهد افزایش رغبت سرمایه گذارن بخش خصوصی در این شهرستان باشیم.

شهرستان ری با جمعیتی در حدود یک میلیون نفر در جنوب استان تهران واقع شده است، این شهرستان به واسطه وجود انواع شهرک های صنعتی به عنوان قطب صنعت در پهنه جنوبی استان تهران می باشد.

برچسب‌ها شهرستان ری توسعه اقتصادی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرستان ری توسعه اقتصادی شهرستان ری توسعه اقتصادی منطقه ویژه اقتصادی استان تهران شهرستان ری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۵۱۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ساخت پایگاه اورژانس جاده‌ای شهرک صنعتی در بویراحمد

نیکویی رییس اورژانس استان گفت: این طرح با اعتبار بالغ بر ۳۵ میلیارد ریال کلنگ زنی شد و تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد.   این پایگاه در زمینی به مساحت ۴۵۰ و زیر بنای ۱۵۰ متر مربع با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال احداث می‌شود.   همچنین عملیات اجرایی ساخت سه پایگاه امدادرسانی اورژانس جاده ای در شهرستان های بویراحمد و گچساران دیروز شنبه هشتم اردیبهشت ماه با حضور دکتر جعفر میعاد فر ،رییس اورژانس کشور آغاز شد.   سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی کهگیلویه و بویراحمد گفت: این پایگاه های اورژانس جاده ای در ورودی شهرک های صنعتی شهرستان بویراحمد (جاده کمربندی)، روستای کوشک یا آب سپید ( جاده ارتباطی یاسوج به بابامیدان) و منطقه لیشتر شهرستان گچساران کلنگ زنی شده است.   امین نیکویی نژاد افزود: پایگاه اورژانس جاده ای منطقه کوشک در زمینی به مساحت ۲۴۰ متر مربع با ۲۵ میلیارد ریال،پایگاه اورژانس جاده ای ورودی شهرک های صنعتی شهرستان بویراحمد در زمینی به مساحت ۳۶۰ متر مربع، با اعتبار ۳۵ میلیارد ریال و پایگاه اورژانس جاده ای منطقه لیشتر از توابع شهرستان گچساران هم در زمینی به مساحت ۴۵۰ متر مربع و ۳۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری کلنگ زنی شده است.   وی تاکید کرد: در مناطق کوشک و ورودی شهرک های صنعتی شهرستان بویراحمد پیش از این امدادگران در پایگاه های کانکسی و شرایط سختی مستقر بودند.
کلنگ زنی چند پایگاه اورژانس، بررسی خدمات اورژانس پیش بیمارستانی در بخش های مختلف و همچنین بازدیدهای میدانی از پایگاه های اورژانس از برنامه های سفر ۲ روزه رییس اورژانس کشور به کهگیلویه و بویراحمد است. باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • مشکلات و موانع تولیدکنندگان شهرک های صنعتی استان تهران بررسی شد
  • بررسی و ساماندهی توسعه شهرک صنعتی شهرستان انار
  • سرمایه‌گذار برتر منطقه آزاد اروند تجلیل شد
  • شهرک صنعتی «کشت و صنعت» لرستان به‌زودی بهره‌برداری می‌شود
  • آغاز ساخت پایگاه اورژانس جاده‌ای شهرک صنعتی در بویراحمد
  • بنگاه‌های اقتصادی موظف به بکارگیری نیروهای بومی رزن هستند
  • آتش‌سوزی گسترده در یک شهرک صنعتی در جنوب تهران
  • بازدید هیئت هرمزگانی از نمایشگاه صنعت پلاستیک چین
  • ساخت شهرک صنعتی پوشاک هنوز آغاز نشده است
  • احیای منطقه اقتصادی جهان‌آباد بعد از ۱۴ سال/ بندر خشک در جهان‌آباد راه‌اندازی می‌شود